Connect with us

TURIZAM

Hrvatski hotelijeri smanjuju cijene usluga i u sezoni

Objavljeno

 


Turizam u Hrvatskoj

ZAGREB – Poučeni prošlogodišnjim iskustvom nesigurnog turističkog tržišta hrvatski hotelijeri i vlasnici kuća ovu sezonu započeli su akcijskim cijenama, last minit ponudama i popustima do čak 35 odsto i to ne samo za period predsezone, već i u glavnoj turističkoj sezoni, piše zagrebački Jutarnji list.

I najveći hotelijer Valamar Rivijera, i Plava Laguna, i Liburnija Rivijera, ali i kompanija Bluesun – svi oni su na tržištu prisutni s ponudama posebnih cijena na koje su se prošle sezone odlučivali ipak tek s početkom glavne sezone, kad je negdje u drugom dijelu juna postalo jasno da su godine dvocifrenog rasta broja gostiju prošlost.

Ove godine sudeći prema aktuelnim dešavanjima nema mjesta zabrinutosti s obzirom na to da hotelijeri zapravo pokazuju da su savladali tehniku upravljanja prihodima.

Sanja Čižmar iz kompanije HD Konsalting kaže da je pogrešno porediti ovogodišnju cjenovnu politiku hotelijera s prošlogodišnjom jer je stanje na emitivnim i konkurentskim tržištima bitno drukčije.

Ona vjeruje da većina hotelijera kontinuirano prati svoje boking trendove jer je to jedini način da definišu pravu cijenu u pravom trenutku.

Reklama

„Davno su prošla vremena kad se u jesen formirala cijena za iduću godinu po sezonama, a onda se više nije menjala. Danas su hotelijerima od pomoći tehnološka rješenja putem kojih je moguće u dnevnoj dinamici pratiti cijene konkurenata i zavisno od vlastitog buking trenda, upravljaju cijenama kroz kanale prodaje“, kaže Čižmar.

Ipak, to praćenje trendova i posljedično snižavanje cijena u suprotnosti je s porukama koje je hotelijerima s najvećeg turističkog sajma u Berlinu u martu slao ministar turizma Gari Capeli.

On je tada turističkim kompanijama poručivao da nipošto ne popuste pred pritiskom turoperatera koji evropske hotelijere nagovaraju da značajno snize cijene soba, uz objašnjenje da će jedino tako moći da konkurišu agresivnim turskim hotelijerima, čije su cijene smještaja daleko ispod prosječnih evropskih.

Sagovornik Jutarnjeg lista i dobro upućen izvor iz turističkog sektora otkriva da prosječna cijena pansiona po osobi na Jadranu za dan iznosi 61 evro, u Turskoj je tu uslugu moguće dobiti za 51 evro, a najniže prosječne cijene vrijede u Tunisu gdje dan pansiona staje samo 38 evra.

„Neki kažu da su naši hotelijeri već snizili cijene, ali može se reći da je to sniženje došlo veoma prekasno, posebno s obzirom na činjenicu da je naša konkurencija bitno ranije krenula s korekcijom cijena“, kaže sagovornik Jutarnjeg i pozorava da su prošle sezone prve naznake problema na turističkom tržištu stigle negde s početkom juna.

Uzroci su, tvrdi sagovornik Jutarnjeg, mnogobrojni: od izrazito toplog nordijskog ljeta zbog kojeg veliki dio turista nije odlazio na putovanje nego su osvježenje tražili u vlastitim zemljama, preko političke situacije u Švedskoj koja je pola godine bila bez vlade, da bi na kraju vlast preuzeli “zeleni” koji su uveli taksu od 15 evra po putniku na avioprevoz, pa sve do povratka tržišta Sjeverne Afrike i Turske kao i nesigurnosti oko Brexita.

Reklama

Sve to, kaže isti izvor, rezultiralo je nikad lošijim decembrom i januarom ove godine, tzv. “turn off year” razdobljem u kojemu se inače tradicionalno proda najveći dio smještajnih kapaciteta.

Osim toga, ove godine je izostala mogućnost ranijih rezervacija jer se veliki broj turista koji su odmor prošle godine rezervisali na vreme ojstio prevarenim.

Oni su, naime, svoje hotele i sobe platili na početku godine, a kako su hotelijeri od juna naglo počeli snižavati cijene zbog slabije popunjenosti, ispalo je da su popuste i bolje prilike ugrabili oni koji su čekali, dok su vjerni turisti zapravo nastradali.

Stoga su ove godine svi oprezniji s ranim rezervacijama, svjesni da bi im čekanje ipak moglo uštedjeti novac, kaže sagovornik lista.

I Sanja Čižmar poručuje da će se glavna bitka ove godine voditi za visoku sezonu, dva ljetnja mjeseca kada su i cijene najviše, a pritom će najmanje problema, kaže, imati oni hotelijeri koji su investirali i modernizovali svoju ponudu.

„Već današnji trendovi pokazuju da takvi hotelijeri generalno imaju manje problema u privlačenju potražnje. Iskustvo pokazuje da se prvo pune najbolji hoteli, a oni generalno imaju i najveće stope zauzetosti. Informacije s tržišta govore i da hoteli s dobrim proizvodom imaju i dobar booking za postsezonu“, kaž Čižmar.

Reklama

 

Izvor: Tanjug

VINARSTVO

Mostar preuzeo titulu „Evropskog grada vina“ – Trebinje „Najbolja održiva destinacija za vinski turizam“

Objavljeno

 

Od

Juče je na svečanom prijemu u vijećnici francuskog grada Toulousea, gradonačelnik Mostara Mario Kordić preuzeo titulu Evropskog grada vina Dionisio 2024. godine.

„Nakon što smo prošle godine preuzeli nagradu u Portugalu ove godine je, kao u ragbiju, predajemo Mostaru. Želio bih još dodati da su upravo gradovi predvodnici Evropske unije, te da su još od srednjeg vijeka na ovamo održavali veze i stvarali su evropski duh suradnje. Tako i danas na ovom događanju slavimo vino, jer vino povezuje sve ljude bez obzira na naciju“, izjavio je ovom prilikom gradonačelnik Toulousea Jean-Luc Moudenc.

Titulu Evropskog grada vina Dionisio dodjeljuje Evropska mreža vinskih gradova RECEVIN s ciljem promocije destinacija koje su uspješno povezale vinogradarstvo i turizam, podsjećaju iz Grada Mostara.

Ova titula posljednja je u nizu priznanja koje su hercegovački vinari i Hercegovina kao vinogradarska regija osvojili u proteklom periodu, uključujući članstvo Vinske ceste Hercegovine u Kulturnoj ruti Vijeća Europe Iter Vitis, nagradu „Najbolji Iter Vitis vinski grad“ za Grad Mostar, „Najbolja održiva destinacija za vinski turizam“ za Grad Trebinje, „Najbolja praksa unapređenja kulturno-povijesnog nasljeđa i vina“ za manastir Tvrdoš, te 39 medalja za hercegovačka vina na Decanter World Wine Awards 2023, najprestižnijem svjetskom ocjenjivanju vina.

Ovo je izvanredno priznanje našem gradu i svim ljubiteljima vina u našoj regiji. Recevin Dionisio Grad Vina za 2024. godinu predstavlja iznimnu priliku za promociju Vinske ceste Hercegovine i njenih vinara te će potaknuti razvoj turizma i gospodarstva u našem gradu. Ovo je prilika da svi zajedno pokažemo što Mostar i Hercegovina mogu ponuditi svijetu“, izjavio je mostarski gradonačelnik.

Pored Grada Mostara, delegacija Bosne i Hercegovine uključuje i predstavnike Spoljnotrgovinske komore, koja u saradnji s lokalnim zajednicama rukovodi Vinskom ceste Hercegovine, te projekta USAID Turizam, koji pruža značajnu podršku njenom razvoju.

Reklama

Ponosni smo na Grad Mostar i čestitamo im na prestižnoj tituli – Europski grad vina za 2024. Ovo priznanje dodatno ističe značaj Hercegovine u svijetu vinskog turizma. Vinska cesta Hercegovine nudi jedinstveno i bogato iskustvo za ljubitelje vina, omogućujući im da uživaju u izvrsnim okusima naših lokalno proizvedenih vina dok istražuju jedinstvenu kulturnu baštinu Hercegovine. Ova prilika također predstavlja značajan korak prema promociji naših vina i vinogradara na međunarodnoj razini. Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine ostaje posvećena podršci vinogradarima i vinarijama, i nastavlja razvijati Vinsku cestu Hercegovine kao jednu od vodećih destinacija za vinski turizam”, izjavio je dopredsjednik Spoljnotrgovinske komore Vjekoslav Vuković, navodi se u saopštenju.

Od Ljubuškog i Čitluka u zapadnoj Hercegovini, preko Mostara, Čapljine i Stoca u centralnom dijelu, pa sve do Trebinja na jugoistoku, proizvođači vina Vinske ceste Hercegovine stekli su međunarodnu prepoznatljivost kroz autohtone sorte vina žilavke, blatine, vranca i trnjaka.

Vinarije su tek najvidljiviji dio Vinske ceste Hercegovine, ali ona uključuje i mnoge prirodne atrakcije, bogato kulturno naslijeđe, gastronomsku ponudu i jedinstvenu kulturu gostoprimstva.

swot.ba

Nastavite čitati

NOVOSTI

Grad Trebinje opet među 100 najboljih priča održivog turizma

Objavljeno

 

Od

Grad Trebinje je i ove godine, na gala ceremoniji Konferencije o zelenim destinacijana, koja je održana u Talinu, u Estoniji, svrstan među 100 najboljih priča održivog razvoja u oblasti turizma, a ovaj put, predstavljena je ponuda aktivnog odmora u našem gradu.

Riječ je o projektu ReTRail, koji je provela Razvojna agencija – TREDEA sa partnerima, a čiji rezultat je proširenje ponude aktivnog turizma u našem gradu, kroz glavnu aktivnost revitalizaciju biciklističke staze kojom je nekada prolazio popularni Ćiro.

Dražen Bošković, zamjenik gradonačelnika i koordinator cijelog projekta je istakao da je Grad Trebinje, već treću godinu zaredom, uključen u program Green Destinations i da je i ove godine trebinjska priča prepoznata kao jako kvalitetna i održiva.

U ovaj projekat su uključeni svi oni pružaoci turističkih usluga koji se nalaze duž te trase ali i svi oni gdje imamo sadržaje aktivnog odmora, poput Parka prirode Orjen i ostale lokacije u Trebinju. Nadam se da ćemo sa ovom pričom doživjeti bar približno isti uspjeh kao što smo imali 2021. godine, kada smo pobijedili sa projektom Hercegovačke kuće. Ovo je prvi krug, sada slijede naredni krugovi takmičenja, nadamo se da ćemo ove godine biti među tri prvoplasirane priče održivog razvoja”, kaže Bošković.

Ovo je, ističe, veliki uspjeh za Trebinje.

Jer poslije Atine, Berlina, pojavili smo se u Estoniji na jednom od najprestižnijih događaja koji se organizuju u oblasti turizma. Za Trebinje se ponovo čulo i sigurno je ovo jedan od najboljih mogućih vidova promocije kako Trebinja tako i svega onoga što mi imamo u turističkog ponudi. Nadamo se da ćemo nastaviti sa ovim uspjesima”, rekao je on.

Reklama

Želja je da kroz ovaj program, do kraja godine, Grad Trebinje dobije i sertifikat o održivosti destinacije.

“Bićemo prva destinacija u BiH koja će to postići, a druga destinacija na prostoru Zapadnog Balkana poslije Tivta, koji je prošle godine dobio taj prestižni sertifikat. Nadamo se da ćemo do kraja godine uspjeti da ostvarimo i taj rezultat”, kaže Bošković.

Konferenciju organizuje globalna organizacija Green Destinations, a teme konferencije su predstavljanje održivih rješenja i najboljih praksi za efikasno upravljanje turističkim destinacijama, digitalna transformacija u turizmu te saradnja javnog i privatnog sektora.

Učešće predstavnika Trebinja organizovano je kroz projekat EU4Business Recovery i podršku GIZ-a.

Radio Trebinje

Reklama
Nastavite čitati

TURIZAM

U Trebinju produžena ljetna turistička sezona, u septembru više od 20.000 noćenja

Objavljeno

 

U Trebinju se do kraja godine očekuje da će broj registrovanih noćenja premašiti 150.000, što će biti više za oko 50 odsto u odnosu na rekordnu 2019. godinu. (više…)

Nastavite čitati

U trendu