Connect with us

PREDUZETNIŠTVO

Kako odgovoriti na zahtjev zaposlenog da mu se poveća plata

Objavljeno

 


Razgovor za posao

Zaposleni se obično pitaju kada će se steći uslovi da im se poveća plata. Pitaju se kako da zarade više i šta treba da urade da bi više vredeli svojoj kompaniji.

Interesuje ih i kako su plaćeni u poređenju sa drugima, kolegama ili zaposlenima iz drugih kompanija, od čega zavisi visina njihovih primanja i kako se uopšte formiraju zarade. Kada zaposleni traže razgovor sa pretpostavljenim jer žele povišicu menadžeri bi trebali da odvoje vrijeme kako bi se dobro pripremili za ovu vrstu razgovora. Naime, dešava se da ljudi vezuju doživljaj lične vrijednosti za visinu svojih primanja zbog čega zaposleni mogu da dožive stvari isuviše lično i da odreaguju pretjerano emotivno. Ovom prilikom razmotrićemo četiri moguća scenarija.

Zaposleni je uspešan i traži povišicu

Ukoliko je godina slaba, a zaposleni već ostvaruje visoka primanja što znači da je blizu ili na samoj gornjoj granici svog platnog razreda menadžer će u takvoj situaciji morati da saopšti zaposlenom da ne postoje uslovi za povećanje zarade bez obzira što je zaposleni vrlo uspješan u svom poslu.

Važno je da nadređeni stavi do znanja zaposlenom da vidi i cijeni njegov doprinos i da mu objasni kako se određuje visina primanja zaposlenih u kompaniji. Ukoliko kompanija kupuje informacije o kretanju zarada na tržišti treba da upozna zaposlenog s tim.

Takođe, treba da podsjeti zaposlenog i na brojne vrijedne beneficije koje ostvaruje uz zaradu. Uz postojeće beneficije treba razmotiri šta je još zaposlenom važno i da li mu se u tom smislu može izaći u susret. Na primjer, da li mu ponuditi veći stepen fleksibilnosti, samostalnosti, mogućnost da radi od kuće ili na određenom projektu i slično.

Reklama

Uz to treba razgovarati sa zaposlenim i u kom pravcu može da ide dalji razvoj njegove karijere. Kako je zaposleni već ostvario maksimum u okviru svog platnog razreda šta je potrebno da uradi da bi prešao u sljedeći platni razred, da li da preuzme veći stepen odgovornosti, da usvoji nove vještine i znanja i sl.

Međutim, dešava se da zaposleni i nije tako uspešan, ali svejedno misli da zaslužuje povišicu.

Zaposleni je neuspešan i traži povišicu

U situaciji kada zaposleni traži povišicu iako je njegova radna uspješnost ispod onoga što se očekuje to je za menadžera prilika da, prije svega, usmjeri razgovor na radnu uspješnost zaposlenog i na to kako može da postane uspješniji u onome što radi.

Menadžer treba da objasni da se zarada zasniva na doprinosu zaposlenog, a da je njegov trenutni doprinos manji od očekivanog.

Rezultati istraživanja koje je sproveo Payscale pokazuju da je 82% zaposlenih zadovoljno i sa nižim primanjima kada razumiju razloge koji stoje iza toga.

Reklama

Pomozite zaposlenom da napravi svoj razvojni plan koji će mu pomoći da sagleda kako da poveća sopstvenu vrijednost za kompaniju, kako da njegov doprinos bude veći, da postavi dostižne ciljeve i realne rokove.

Ali razlog za nezadovoljstvo ne mora da bude samo izostanak povišice. Isto tako i povišica manja od očekivanog može biti izvor nezadovoljstva.

Zaposleni nije zadovoljan povišicom

U situaciji kada je zaposleni primio povišicu, ali je nezadovoljan njenim iznosom jer se radi o iznosu nižem od očekivnog, menadžer treba da objasni zaposlenom razlog za povišicu. Na primjer, da li je povišica nagrada za pokazanu radnu uspješnost ili se radi o usklađivanju zarada sa tržišnim kretanjima.

Takođe, rukovodilac treba da istraži odakle potiče nezadovoljstvo zaposlenog, da li zaposleni vjeruje da su drugi zaposleni dobili veće povećanje zarade od njega, da li je zaposleni očekivao da će biti unaprijeđen i da će mu zarada s obzirom na to biti mnogo veća.

Isto tako nadređeni treba da iskoristi datu situaciju da bi odao priznanje zaposlenom, stavljajući mu do znanja da vidi i cijeni njegov doprinos i trud.

Reklama

Za razliku od prethodno opisanih situacija kada zaposleni subjektivno misli i vjeruje da zaslužuje da bude više plaćen postoji i situacija kada se zaposleni poziva na navodno objektivne činjenice koje govore u prilog toga da je potplaćen za svoj rad.

Zaposleni se poziva na podatke koliko drugi zarađuju

Zaposleni je prikupio informacije o kretanju zarada na Internetu i poredeći svoju zaradu s tim zaključuje da je potplaćen zbog čega traži povišicu.

U takvoj situaciji kada se zaposleni poziva na navodno objektivne činjenice ukoliko kompanija ne raspolaže sopstvenim podacima o kretanju zarada na tržištu to može biti vrlo nezgodno jer rukovodilac neće moći da uzvrati kontra podacima.

Međutim, ukoliko kompanija ima sopstvenu strategiju u formiranju zarada i raspolaže aktuelnim podacima o kretanju zarada onda menadžer treba da upozna zaposlenog sa datim podacima za odgovarajuću industriju, tip organizacije, veličinu organizacije, grad/lokaciju poslovanja.

Takođe, zaposlenog treba upoznati i s tim šta čini kredibilitet i pouzdanost kuće od koje kompanija pribavlja informacije s tržišta.

Reklama

Zaposlenom treba objasniti kako kompanija koristi date informacije. Treba ga uveriti da je politika kompanije takva da se zaposleni plaćaju fer i da se vodi računa o tome da zarade budu konkurentne.

Kada u kompaniji postoji takva platna politika onda menadžeri mogu da budu otvoreni za ovu vrstu razgovora sa zaposlenima.

 

Izvor: mojtim.com

PRIVREDA

Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje

Objavljeno

 

Od

Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh

Objavljeno

 

Od

Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!

Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.

Objavljeno

 

Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)

Nastavite čitati

U trendu