Connect with us

KARIJERA

Neverbalna komunikacija „govori“ više od verbalne

Objavljeno

 


Naš „dobar osjećaj“ ovisi o efikasnosti u komunikaciji sa drugima, u privatnom i poslovnom okruženju.
Istraživanja upozoravaju na važnost neverbalne komunikacije: slušalac pamti 10% onog što se govori, 40% kako se govori, a 50% se odnosi na dojam koji ostavlja govornik (kako izgleda).

Stoga, podsjetite se „šta i kako“ neverbalno poručujete svome sagovorniku:

Dodir – stisak ruke može iskazati suosjećanje, toplinu, prijateljstvo, ali treba biti umjeren kako ne bi bio krivo shvaćen.

Govor tijela – vrlo kompleksna kategorija. Cijeli niz detalja o tome kako se drže ruke, kako su prekrštene noge ili kako je sagovornik uspravan govori o namjeri, stavu ili raspoloženju. Ruke prekrštene na grudima pokazuju nespremnost da se sagovorniku ili klijentu pomogne, određenu aroganciju. Iskrivljeno stajanje pokazuje dosadu, rezigniranost, pomanjkanje volje za radom, nasuprot ispravnom stajanju koje se tumači kao poruka energije, dinamike i entuzijazma. Dodirivanje nosa prikrivena je nesigurnost.

Glas – sam za sebe govori o polu govornika, raspoloženju, životnoj dobi, zdravstvenom stanju, obrazovanju, pa i o porijeklu (lokalni akcent). Glas je moguće kontrolisati, ton niži od prirodnog ostavlja utisak pouzdanosti, kulture i pažnje. Ugodan glas veoma je važan, a elementi glasa su jasnoća, boja i visina. Glas ne smije biti piskutav, ali niti pretih (sagovornik neće razumjeti šta se govori). Glas treba modulirati kako bi odrazio emociji i dao uvjerljivost sadržaju. Kultivirani glas implicira kultivirani rječnik.

Kontakt pogledom – gledati sagovornika u oči znak je pažnje, pristojnosti i usredotočenosti na sagovornika. Vrludanje pogledom govori o nezainteresiranosti.

Reklama

Lični prostor – je zona, životni prostor svake osobe u koju nepoznate osobe, poslovni partneri, pa tako i gosti ne ulaze. Osoba kojoj se neko previše približi, odnosno naruši lični prostor, osjeća se ugroženom i instinktivno čini korak nazad.

Izgled – kada se radi o poslovnoj komunikaciji – izgled zaposlenog govori o poziciju u hijerarhiji organizacije, o stavu prema poslu i prema sugovorniku.

Izraz lica – pokazuje stav prema sugovorniku, kolegi ili gostu. Tako npr. zaposleni u uslužnim djelatnostima trebaju shvatiti da je njihov posao sličan pozorištu: kao i glumci, nalaze se uvijek na pozornici, dobre volje, vedri, raspoloženi, nasmijani, na usluzi klijentu. Klijenta ne zanimaju privatni problemi zaposlenog, žalosti, ljutnje ili slično. Izraz lica ne smije odražavati bilo koji negativni osjećaj. Potrebno je izbjegavati mrštenje, okretanje ili stiskanje očiju, obješena usta.

Šutnja – može biti vrlo rječita i znakovita. Zavisno od situacije može biti ugodna ili neugodna, iskazivati stav prema gostu.

 

Autor: dr. med. Jelica Popić,
Izvor: krenizdravo.rtl.hr

Reklama

BIZLIFE

Najmlađi samoostavareni milijarder

Objavljeno

 

Štednja

Ako niste dosad čuli za Ostina Rasela, to je potpuno razumljivo. (više…)

Nastavite čitati

KARIJERA

Korisni savjeti ljudi koji su uspješni u svom poslu

Objavljeno

 

Ljudi koji su uspjeli da pokrenu sopstveni biznis i da budu uspešni u tome što rade izdvajaju neke od savjeta kojim su se vodili u svojoj karijeri. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Vještine koje su potrebne za svako radno mjesto

Vjerojatno ste i sami čitali oglas za neko radno mjesto i pomislili kako su zahtjevi koji se pojavljuju previsoki. Teško je pronaći posao, a svaki oglas za bilo kakvo radno mjesto traži bezbroj kvalifikacija.

Objavljeno

 

Čini vam se čudno, ali promijenilo se tržište, opis poslova, razvojem tehnologije kao i globalnog tržišta postalo je za mnoge poslove neophodno poznavanje stranih jezika, rad na računalu, prilagodljivost, organiziranost, timski rad i komunikativnost… (više…)

Nastavite čitati

U trendu