Connect with us

BIZLIFE

10 osobina dobrih šefova

Objavljeno

 


Veoma je vjerovatno da nemate priliku da svakodnevno čujete priču o tome kako je veoma uspješna i vrijedna kompanija pokušala da dokaže da menažeri nisu bitni, te da se posao i bez njih može završiti.

Upravo ovo je učinio Google sa projektom Oxygen, 2002. godine. Ili je pak, pokušao.

Ova kompanija pokušala je da uvede organizaciju koja ne bi uključila niti jednog menadžera. Eksperiment je trajao nekoliko mjeseci, a za to vrijeme zaposleni su ostali bez bilo kakvih uputstava i vođstva za njihove najosnovnije potrebe.

Google se potom trudio da problemu priđe s druge strane. Naime, iz kompanije su razmišljali koja su uobičajena ponašanja koja imaju njihovi najbolji menadžeri.

Smislili su spisak od osam osobina, a kasnije su dodali još dvije. Ovo je 10 karakteristika za koje Google vjeruje da prave najbolje menadžere.

Sudeći prema Googleu, najbolji menadžeri znaju kako da…

Reklama

Budu dobri treneri

Ili brinete o svojim zaposlenima, ili vas nema. Ako vam je stalo, uložićete vrijeme i energiju da pomognete zaposlenima da postanu bolja verzija sebe. To je 50 posto onoga što je neophodno da budete dobar trener.

Druga polovina je da pomažete, a ne namještate. Pitajte dobra pitanja, ne dajte samo odgovore. Proširite im vidike.

Osnažuju tim i ne “mikromenadžuju”

Apsolutno niko ne voli mikro upravljanje (stil upravljanja kojim menadžer pažljivo posmatra/kontroliše/podsjeća na rad svoje podređene ili zaposlene). Istraživanje eksperata za osnaživanje Grečena Spicera sa Univerziteta u Mičigenu pokazuje da su ohrabreni zaposleni zadovoljniji poslom i posvećeniji, što povećava radnu snagu i motivaciju. Takođe, supervizor koji osnažuje je viđen kao uticajniji za svoje zaposlene.

Stvaraju inkulzivno okruženje, pokazujući zabrinutost za uspjeh i dobrobit

Reklama

Individualno ispunjenje je često zajednički napor. Ljudi su veoma radosni kada su dio pobjedničkog tima. Najbolji menadžeri bude duh korporacije i međuzavisnost.

Bude produktivnost

Ozbiljno shvatite produktivnost svojih zaposlenih i pružite im mogućnost da budu produktivni, svodeći broj procesa na minimum.

Dobro slušaju

Najveći problem u komunikaciji je iluzija da se ona dogodila. To se često dešava zbog nedostatka napora od strane komunikatora.
Investirajte u komunikaciju i brinite dovoljno da biste saslušali.

Imaju jasnu viziju za tim

Reklama

Bez jasnog cilja, zaposleni često umiju da zalutaju. Uključite zaposlene u izgradnju te vizije/strategije, nemojte samo da ih usmjerite.

Podržavaju razvoj karijere i razgovaraju o koracima

Najbolji menadžeri brinu o karijeri i razvoju svojih ljudi onoliko koliko im je stalo do njihove vlastite. Ljudi žude za povratnim informacijama. I dugujete im to. Ljudi ne rade na postizanju numeričkih ciljeva. Oni rade na tome da unesu smisao u svoj život, a smisao dolazi iz ličnog rasta i razvoja.

Budu stručni da savjetuju tim

Google želi da njegovi menadžeri posjeduju ključne tehničke vještine (poput programiranja, npr.) kako bi menadžeri mogli da podjele svoje iskustvo. Dakle, nadogradite svoju stručnost. Ostanite u toku sa industrijskim trendovima i čitajte sve što možete.

Sarađuju

Reklama

U globalnom i udaljenom poslovnom svijetu, vještine saradnje su od suštinskog značaja. Saradnja se postiže kada svaki član tima osjećaj odgovornost i međuzavisnost sa kolegama. Ništa nije destruktivnije za tim od lidera koji ne želi da sarađuje. To stvara vibraciju “zavisi samo od nas” koja ubija produktivnost i rezultate.

Donose snažne odluke

Alternativa je neodlučnost, koja paralizuje organizaciju, stvara sumnju, nesigurnost, nedostatak fokusa, pa čak i ogorčenost.

Snažne odluke potiču iz snažnog osećaja samopouzdanja i uvjerenja da je odluka, čak i ako se dokaže da je pogrešna, bolja od nijedne.

Izvor: BIZlife

Reklama

BIZLIFE

Nepalcu je BiH obećana zemlja, većinu zarade šalje porodici

Objavljeno

 

Od

Ashok Tamang se prije godinu i po dana oprostio od supruge, 14-ogodišnje kćeri i tek rođenog sina, kako bi došao raditi kao građevinac u Bosni i Hercegovini.

U Sarajevo je stigao iz Nepala, države u podnožju najvišeg svjetskog planinskog masiva Himalaja.

Tamag je jedan od oko 5.000 stranih radnika u Bosni i Hercegovini, čiji broj se skoro udvostručio od 2020. godine, pokazuju podaci entitetskih zavoda za zapošljavanje- piše Buka.

Najviše ih je ove godine došlo iz Turske, Srbije, Bangladeša, Kuvajta i Hrvatske, pokazuju isti podaci.

Tamang kaže da je iz Katmandua, prijestolnice Nepala, došao da radi u sarajevskoj građevinskom poduzeću “Omega Group”, kako bi sebi i porodici osigurao bolji život.

On je, uz još jedanaest zemljaka iz Nepala, u BiH došao posredstvom nepalske agencije za posredovanje pri zapošljavanju. Trebalo mu je, kaže, više od tri mjeseca da prikupi sve potrebne dokumente, jer građanima Nepala nije lako dobiti vizu za evropske zemlje, piše Radio Slobodna Evropa.

Reklama

Dodaje kako je radio na gradilištima u Prijedoru i drugim gradovima, te da je zadovoljan uslovima rada i smještaja.

Uz platu od 1.800 maraka (oko 900 eura), Tamang ima plaćen smještaj i tri obroka dnevno. Stoga većinu zarade može poslati u Nepal, gdje mjesečne plate često iznose samo par stotina američkih dolara.

Nisam još išao kući. Planiramo u sljedećih šest mjeseci i nadam se da ću ih vidjeti što prije. Razgovaramo često putem interneta, jer mi jako nedostaju”, kaže Tamang, jedan od oko 80 građana Nepala zaposlenih u BiH.

Buka

Nastavite čitati

PRIVREDA

Konferencija “Forward” sutra u Banjaluci: Digitalne inovacije preduslov rasta

Objavljeno

 

Digitalne inovacije kao preduslov za privredni i društveni rast biće u fokusu ovogodišnje konferencije “Forward”, koja će sutra u Banjaluci okupiti eksperte iz Srpske i regiona s ciljem razmjene iskustava i dobrih praksi te njihove primjene u domaćim malim i srednjim preduzećima. (više…)

Nastavite čitati

LIČNE FINANSIJE

Svako veče uradite ovo: Najbolji savjeti za uštedu novca

Objavljeno

 

Kako uštedeti više novca je tema koja sve zanima, posebno poslije praznika i kad počnemo da razmišljamo o ljetovanju. (više…)

Nastavite čitati

U trendu