Connect with us

TEHNOLOGIJA

Trebaju li kompanije koristiti “AI” kod biranja kandidata za posao?

Objavljeno

 


Zapošljavanje uz korištenje umjetne inteligencije (AI tehnologije) zvuči pomalo zastrašujuće, no u današnje vrijeme je sve više moguće. U današnje vrijeme mnogo je težeg pronaći talentovane i kvalitetne zaposlene koji su kompanijama potrebni, piše Harvard Business Review.

Digitalni intervjui pružaju pravednije iskustvo provedenog intervjua kandidatima
Stoga, ako bismo kako bi pronalazak talenata bio što učinkovitiji – i više meriokratski – važno je gledati i iznad postojećih metoda, posebno ako nam tehnološke inovacije omogućuju da predvidimo, razumijemo i rangiramo ljude po njihovoj sposobnosti.
Jedan od glavnih problema trenutnog načina intervjuisanja kandidata za posao jest taj da je cijeli taj proces uvelike nestrukturiran, ostavljajući prostora postavljanju hirovitih i nevažnih pitanja od strane poslodavca. Osim što je ovakav način neučinkovit on nerijetko dovodi i do pristranog donošenja odluke ovisno o preferencijama ispitivača.
Ovdje, zato, mogu pomoći video i digitalni intervjui jer mogu gotovo u potpunosti ukloniti takva ograničenja. Koristeći tehnologiju za stvaranje visoko strukturiranog i standardiziranog iskustva intervjuiranja, svakom kandidatu mogu biti postavljena ista pitanja i tako im dati istu priliku da izraze svoj talent, što u konačnici poboljšava prediktivnost videa.

Dok digitalni intervjui pružaju pravednije iskustvo provedenog intervjua kandidatima i organizacijama omogucavaju pristup raznolikijim talentima, ipak kada dođemo do pregleda tih intervjua, nailazimo na iste probleme – pristrani ljudi i dalje donose odluke o zapošljavanju.
Šta ako bi umjetna inteligenija i algoritmi za mašinsko učenje bili zaduženi za prikupljanje podataka iz tih videozapisa kako bi se identifikovale pouzdane veze između onoga što ljudi rade i govore tijekom intervjua te njihove osobnosti, sposobnosti ili izvedbe posla. U slučaju digitalnih intervjua, algoritmi inteligentnog intelektualnog djelovanja mogu upotrijebiti izraze lica i govor tijela, uključujući i ono što kažu i kako to kažu.

Praćenje svih tih podataka može otkriti puno o talentu kandidata i ukazati na to kako bi mogli raditi na poslu. Iako su znanstvena istraživanja na ovom području još uvijek u začetcima, već postoje neki zanimljivi i obećavajući zaključci. Na primjer, istraživači su postavili algoritme koji rukuju raznim karakteristikama glasa pojedinca (tj. visine glasa, glasnoće i intenziteta); pokreti tijela (npr. gestikulacije ruku, držanje tijela itd.), ili izrazi lica (tj. sreća, iznenađenje, ljutnja, itd.) za točno predviđanje profila osobnosti, za koje znamo da je jedan od vodećih prediktora uspješnosti posla.
Nadalje, istraživači su izradili slične signale za predviđanje ponašanja i kvaliteta koje su kritične za izvedbu poput komunikacijskih vještina, uvjerljivost, tolerancije na stres, sposobnost zapošljavanja i vodstvo.

AI ima potencijal da značajno poboljša način na koji identificiramo talente
Otkrivajući koliko je ova tehnologija doista pronicljiva, tim istraživača koristio je gore spomenute tehnologije za kvantificiranje emocionalnosti CEO-a dok su govorili na konferencijskim razgovorima kako bi točno predvidjeli buduće financijske rezultate tvrtke.
AI ima potencijal da značajno poboljša način na koji identifikujemo talente jer može smanjiti troškove preciznog predviđanja o vlastitom potencijalu, dok u isto vrijeme uklanja pristranost koja tako često zamagljuje ljudsku prosudbu.
Činjenica da AI algoritmi mogu otkriti i izmjeriti latentne ili naizgled nematerijalne ljudske kvalitete može dovesti do toga da neki budu skeptični prema gore navedenim nalazima, ali vrijedi napomenuti da postoji mnogo znanstvenih studija koje pokazuju da ljudi mogu točno identificirati osobnost i intelekt iz kratkog verbalnog i neverbalnog ponašanja. AI algoritmi jednostavno koriste iste znakove kao i ljudi.

Međutim, razlika između ljudi i umjetne inteligencije je u tome što se AI može mjeriti i automatizirati te AI nema ego kojim treba upravljati.
Trenutno, mnoge organizacije koje koriste digitalne intervjue ne koriste ove vrste moćnih analitičkih AI-a, jer njihovi regruteri često ne žele prihvatiti preporuke algoritma i nastavljaju se oslanjati na vlastitu prosudbu. Nažalost, ovo neznanje šteti i kandidatu i organizaciji. Odjeli za ljudske resurse koji shvaćaju da znanost i podaci, a ne intuicija ili instinkt, trebaju biti osnova za donošenje odluka, privući će i zadržati najbolje talente.
Naravno, to ne znači da sve odluke o zapošljavanju donose sustav AI, uvijek mora postojati ljudski nadzor. No, vjerujemo da se ljudske odluke mogu značajno poboljšati ako postoje točni i valjani podaci za informisanje i oblikovanje naših prosudbi.Naravno, neophodno je razmotriti pravne i etičke posljedice korištenja ovih inovativnih tehnoloških alata, baš kao što se to čini kada razmotrimo korištenje tradicionalnih metoda procjene.

Reklama

Kompanije moraju obratiti pažnju na to kako su ti sistemi postavljeni te ih redovno provjeravati radi potencijalne pristranosti. Također, jasno je da sada postoji razlika između onoga što možemo znati o ljudima i onoga što trebamo znati o njima s mogućnostima koje nadilaze zakonske i etičke granice.
Ipak, u isto vrijeme, još uvijek je moguće primijeniti inovacije poput onih koje ovdje opisujemo dok se radi unutar ograničenja dobrih kodeksa ponašanja.
Kandidati se mogu u potpunosti informisati o tehnologijama koje se koriste za njihovo vrednovanje te bi organizacije trebale u potpunosti zaštititi sve osjetljive podatke i cijeli bi proces trebao biti transparentan.

Zapravo, čak je moguće (i preporučljivo) da kandidati posjeduju svoje podatke i rezultate, koje mogu dobrovoljno podijeliti i s odabranim regruterima i poslodavcima – ili ne.
Iako se ovaj scenarij može činiti utopijalnijim od gore opisanih novih tehnologija, možda bi ga regruteri i poslodavci ipak mogli uzeti u obzir. Uostalom, nema ničeg lošeg u dobrom razumijevanju kandidata kojeg bismo zaposlili i pomoći da bolje razumiju sebe.
Naime, organizacije – i pojedinci – imali bi velike koristi kada bi nove tehnologije mogle povećati njihovu sposobnost odabiranja prave osobe za pravi posao.

Izvor: Poslovnipuls

TEHNOLOGIJA

Kompanija Richarda Bransona u BiH promijenila vlasnike i identitet

Objavljeno

 

Od

Kompanija Virgin Pulse Bosnia, jedan od vodećih IT firmi u Bosni i Hercegovini, primijenila je ime i vizuelni identitet, nakon spajanja i promijena u vlasničkoj strukturi.

Podsjećanja radi, riječ je o kompaniji koju je osnovao britanski milijarder Richard Branson.

Kompanija Virgin Pulse nedavno je spojena sa drugom kompanijom, HealthComp. Nova kompanija koja je nastala spajanjem ove dvije firme zove se Personify Health, pa je posljedično preimenovana i kompanija u BiH, izvještava BiznisInfo.ba.

Kombinovana vrijednost dvije kompanije je 3 mlrd USD. Obje kompanije se bave unapređenjem zdravlja koristeći najsavremenije tehnologije.

Od spajanja, dvije firme su predstavile prvu i jedinu personaliziranu zdravstvenu platformu – sve na jednom mjestu. Personify Health pomaže firmama da optimiziraju ulaganja u svoje članove dok istovremeno osnažuje ljude da se dublje bave svojim zdravljem.

Nova kompanija ima kompleksnu vlasničku strukturu iza koje stoje veliki ulagači. Većinski vlasnik Personify Healtha je fond New Mountain Capital, div koji upravlja imovinom ukupne vrijednosti od preko 40 mlrd USD. Fond je osnovao Steve Klinsky 1999. godine.

Reklama

Drugi veliki dioničari Personify Healtha su Blackstone, Marlin Equity Partners i Morgan Health.

Kako je BiznisInfo.ba ranije pisao, firma Virgin Pulse Bosnia prošle godine je ostvarila ukupne prihode od oko 32,4 mil KM. To su rekordni prihodi i predstavljanju veliko povećanje u odnosu na 21,4 mil KM iz 2021. godine ili 12,7 miliona iz 2020. godine. Nedavno su dosegli broj od 600 zaposlenih u BiH.

Virgin Pulse Bosnia ima sjedište u Tuzli i ured u Sarajevu. Ova kompanija u BiH se neprestano širi. Riječ je trenutno o jednoj od vodećih kompanija u BiH iz IT industrije. Iz naše zemlje, oni rade sa klijentima širom svijeta.

Virgin Puls je 2018. preuzeo tuzlansku firmu Piksel Interactive koja je tada zapošljavala oko 100 mladih i obrazovanih ljudi. Kompanija, koja se od tada zove Virgin Pulse Bosnia, konstantno se širi. Agencija za promociju stranih investicija proglasila Virgin Pulse jednim od najznačajnijih stranih investitora u BiH u 2021.

biznisinfo.ba

Reklama
Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Miškovićev „Ananas“ ulazi na tržište BiH

Objavljeno

 

Od

Najveća regionalna platforma za elektroničku trgovinu Ananas, članica Delta Holdinga Miroslava Miškovića, planira ove godine ući na tržišta Bosne i Hercegovine i Crne Gore, obznanila je danas na konferenciji za novinare viša potpredsjednica za strategiju i razvoj kompanije Delta Holdinga Marija Desivojević Cvetković.

– Platforma je u prošloj godini otvorila svoje urede u Sjevernoj Makedoniji, a u ovoj godini planiran je izlazak na nova tržišta regije, prije svega Crne Gore već u prvoj polovini godine. Smatramo kako ova zemlja ima veliki potencijal. Također, početkom druge polovine godine planiramo i ulazak na tržište Bosne i Hercegovine – kazala je Desivojević Cvetković.

Ananas na crnogorsko tržište neće ući putem akvizicije postojećeg e-trgovca kako je to uradio u Sjevernog Makedoniji nego izravno. Cvetkovićeva je najavila i širenje na tržišta Albanije i Kosova.

Manager.ba

Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Google lansirao Gemini, odgovor na Chat GPT

Objavljeno

 

Od

Google je u srijedu lansirao ono što smatra svojim najvećim i najsposobnijim modelom vještačke inteligencije dok raste pritisak na kompaniju da odgovori kako će unovčiti AI.

Veliki jezički model Gemini uključivaće paket od tri različite veličine: Gemini Ultra, njegova najveća, najsposobnija kategorija; Gemini Pro, koji se prilagođava širokom rasponu zadataka; i Gemini Nano, koji će koristiti za specifične zadatke i mobilne uređaje.

Za sada, kompanija planira da licencira Gemini korisnicima putem Google Clouda za korištenje u vlastitim aplikacijama. Od 13. decembra programeri i poslovni korisnici mogu pristupiti Gemini Pro putem Gemini API-ja u Google AI Studiju ili Google Cloud Vertex AI. Android programeri takođe će moći da grade s Gemini Nano.

Gemini će se takođe koristiti za pokretanje Googleovih proizvoda kao što su njegov Bard chatbot i Search Generative Experience, koji pokušava odgovoriti na upite pretraživanja tekstom u stilu razgovora (SGE još nije široko dostupan).

Gemini Ultra je prvi model koji nadmašuje ljudske stručnjake na MMLU-u , koji koristi kombinaciju 57 predmeta kao što su matematika, fizika, istorija, pravo, medicina i etika za testiranje znanja o svijetu i sposobnosti rješavanja problema, kompanija je rekla u blog postu u srijedu. Navodno može razumjeti nijanse i razmišljanje u složenim temama.

Gemini je rezultat velikih zajedničkih napora timova Googlea, uključujući naše kolege iz Google Researcha – napisao je izvršni direktor Sundar Pichai u objavi na blogu u srijedu. “Izgrađen je od temelja da bude multimodalan, što znači da može generalizovati i neprimjetno razumjeti, djelovati i kombinirati različite vrste informacija uključujući tekst, kod, audio, sliku i video.”

Reklama

Počevši od danas, Googleov chatbot Bard koristit će Gemini Pro za pomoć s naprednim razmišljanjem, planiranjem, razumijevanjem i drugim mogućnostima. Početkom sljedeće godine pokrenuće “Bard Advanced”, koji će koristiti Gemini Ultra, rekli su rukovodioci  u razgovoru s novinarima u utorak. Predstavlja najveće ažuriranje Barda, njegovog chatbota sličnog ChatGPT-u, prenio je SEEbiz.

Nastavite čitati

U trendu