Connect with us

TEHNOLOGIJA

Banke silno žele digitalnu revoluciju, ali da li pronalaze prave puteve?

Objavljeno

 


Samo četvrtina ulagača uvjerena je da će strategije digitalne transformacije kompanija za finansijske usluge biti efikasne, navodi se u izvještaju Olivera Wymana.

Banke širom svijeta uspostavljaju planove za pomoć u kretanju digitalnom revolucijom, jer nastoje da usreće klijente, smanje troškove i izbjegnu napredne fintech rivale.

Međutim, uprkos tome što mnoge kompanije trube o svojim višegodišnjim planovima za transformaciju vrijednim više milijardi dolara, tri četvrtine ulagača nije uvjereno da će strategije biti efikasne, a manje od jedan odsto misli da su jasne i vjerodostojne, prenosi Indikator.

Kompanije za finansijske usluge troše prosječno pet odsto prihoda godišnje na transformaciju – no investitori kažu da ne razumiju u šta kompanije ulažu ili zašto. Ne znaju šta uključuje transformacija niti kako izgleda krajnja igra.
To je zato što ulagači tvrde da ne dobijaju korisne mjerne podatke o napretku, pa su nepovjerljivi u slučaju značajnih ulaganja u tehnologiju i troškove.

Ambiciozni programi sa velikim proračunima o transformaciji o kojima banke pričaju i stvarni povrat koji proizvode ostavili su zajednicu investitora da se trudi da shvati šta se zapravo događa. Otprilike 98% evropskih banaka spomenulo je “digitalno” u svojim vanjskim komunikacijama, u poređenju sa samo 27% izvještaja analitičkih istraživanja.

Sve se to događa u vrijeme kada velike tehnološke i fintech kompanije bilježe rast procjene vrijednosti u odnosu na tradicionalne finansijske igrače. Od 2010., odnos cijene i zarade za finteh neprekidno raste, i višestruko je povećan nego kod kompanija za finansijske usluge. Banke su imale višestruki pad sa 14 na 11 puta.

Reklama
  1. Izvještaj propisuje pet pristupa kako bi se FS kompanijama omogućilo uspostavljanje prave ravnoteže između digitalnih ulaganja i osiguranja vrijednosti za novac:
    hirurški pristup ulaganju, izbjegavajući previše jačanje digitalnih sposobnosti
  2. usredsrediti se na manji broj dobro finansiranih inicijativa za rast
  3. povećati fokus na povećanju produktivnosti od ulaganja u tehnologiju
  4. razviti bolju nauku o mjerenju i upravljanju promjenama
  5. poboljšati vanjsku komunikaciju kako bi ulagači lakše razumjeli šta utiče na performanse i omogućili praćenje napretka u dugoročnim promjenama

Ted Moynihan, globalni čelnik za finansijske usluge Olivera Wymana, kaže: “Svaka kompanija trebada pronađe pravi miks kako bi spojila viziju i vrijednost i složila se u putu ka naprijed – sve dok prijetnja velikih tehnoloških igrača i recesija možda dolaze, a ulagači postaju sve nestrpljiviji.”

TEHNOLOGIJA

Kompanija Richarda Bransona u BiH promijenila vlasnike i identitet

Objavljeno

 

Od

Kompanija Virgin Pulse Bosnia, jedan od vodećih IT firmi u Bosni i Hercegovini, primijenila je ime i vizuelni identitet, nakon spajanja i promijena u vlasničkoj strukturi.

Podsjećanja radi, riječ je o kompaniji koju je osnovao britanski milijarder Richard Branson.

Kompanija Virgin Pulse nedavno je spojena sa drugom kompanijom, HealthComp. Nova kompanija koja je nastala spajanjem ove dvije firme zove se Personify Health, pa je posljedično preimenovana i kompanija u BiH, izvještava BiznisInfo.ba.

Kombinovana vrijednost dvije kompanije je 3 mlrd USD. Obje kompanije se bave unapređenjem zdravlja koristeći najsavremenije tehnologije.

Od spajanja, dvije firme su predstavile prvu i jedinu personaliziranu zdravstvenu platformu – sve na jednom mjestu. Personify Health pomaže firmama da optimiziraju ulaganja u svoje članove dok istovremeno osnažuje ljude da se dublje bave svojim zdravljem.

Nova kompanija ima kompleksnu vlasničku strukturu iza koje stoje veliki ulagači. Većinski vlasnik Personify Healtha je fond New Mountain Capital, div koji upravlja imovinom ukupne vrijednosti od preko 40 mlrd USD. Fond je osnovao Steve Klinsky 1999. godine.

Reklama

Drugi veliki dioničari Personify Healtha su Blackstone, Marlin Equity Partners i Morgan Health.

Kako je BiznisInfo.ba ranije pisao, firma Virgin Pulse Bosnia prošle godine je ostvarila ukupne prihode od oko 32,4 mil KM. To su rekordni prihodi i predstavljanju veliko povećanje u odnosu na 21,4 mil KM iz 2021. godine ili 12,7 miliona iz 2020. godine. Nedavno su dosegli broj od 600 zaposlenih u BiH.

Virgin Pulse Bosnia ima sjedište u Tuzli i ured u Sarajevu. Ova kompanija u BiH se neprestano širi. Riječ je trenutno o jednoj od vodećih kompanija u BiH iz IT industrije. Iz naše zemlje, oni rade sa klijentima širom svijeta.

Virgin Puls je 2018. preuzeo tuzlansku firmu Piksel Interactive koja je tada zapošljavala oko 100 mladih i obrazovanih ljudi. Kompanija, koja se od tada zove Virgin Pulse Bosnia, konstantno se širi. Agencija za promociju stranih investicija proglasila Virgin Pulse jednim od najznačajnijih stranih investitora u BiH u 2021.

biznisinfo.ba

Reklama
Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Miškovićev „Ananas“ ulazi na tržište BiH

Objavljeno

 

Od

Najveća regionalna platforma za elektroničku trgovinu Ananas, članica Delta Holdinga Miroslava Miškovića, planira ove godine ući na tržišta Bosne i Hercegovine i Crne Gore, obznanila je danas na konferenciji za novinare viša potpredsjednica za strategiju i razvoj kompanije Delta Holdinga Marija Desivojević Cvetković.

– Platforma je u prošloj godini otvorila svoje urede u Sjevernoj Makedoniji, a u ovoj godini planiran je izlazak na nova tržišta regije, prije svega Crne Gore već u prvoj polovini godine. Smatramo kako ova zemlja ima veliki potencijal. Također, početkom druge polovine godine planiramo i ulazak na tržište Bosne i Hercegovine – kazala je Desivojević Cvetković.

Ananas na crnogorsko tržište neće ući putem akvizicije postojećeg e-trgovca kako je to uradio u Sjevernog Makedoniji nego izravno. Cvetkovićeva je najavila i širenje na tržišta Albanije i Kosova.

Manager.ba

Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Google lansirao Gemini, odgovor na Chat GPT

Objavljeno

 

Od

Google je u srijedu lansirao ono što smatra svojim najvećim i najsposobnijim modelom vještačke inteligencije dok raste pritisak na kompaniju da odgovori kako će unovčiti AI.

Veliki jezički model Gemini uključivaće paket od tri različite veličine: Gemini Ultra, njegova najveća, najsposobnija kategorija; Gemini Pro, koji se prilagođava širokom rasponu zadataka; i Gemini Nano, koji će koristiti za specifične zadatke i mobilne uređaje.

Za sada, kompanija planira da licencira Gemini korisnicima putem Google Clouda za korištenje u vlastitim aplikacijama. Od 13. decembra programeri i poslovni korisnici mogu pristupiti Gemini Pro putem Gemini API-ja u Google AI Studiju ili Google Cloud Vertex AI. Android programeri takođe će moći da grade s Gemini Nano.

Gemini će se takođe koristiti za pokretanje Googleovih proizvoda kao što su njegov Bard chatbot i Search Generative Experience, koji pokušava odgovoriti na upite pretraživanja tekstom u stilu razgovora (SGE još nije široko dostupan).

Gemini Ultra je prvi model koji nadmašuje ljudske stručnjake na MMLU-u , koji koristi kombinaciju 57 predmeta kao što su matematika, fizika, istorija, pravo, medicina i etika za testiranje znanja o svijetu i sposobnosti rješavanja problema, kompanija je rekla u blog postu u srijedu. Navodno može razumjeti nijanse i razmišljanje u složenim temama.

Gemini je rezultat velikih zajedničkih napora timova Googlea, uključujući naše kolege iz Google Researcha – napisao je izvršni direktor Sundar Pichai u objavi na blogu u srijedu. “Izgrađen je od temelja da bude multimodalan, što znači da može generalizovati i neprimjetno razumjeti, djelovati i kombinirati različite vrste informacija uključujući tekst, kod, audio, sliku i video.”

Reklama

Počevši od danas, Googleov chatbot Bard koristit će Gemini Pro za pomoć s naprednim razmišljanjem, planiranjem, razumijevanjem i drugim mogućnostima. Početkom sljedeće godine pokrenuće “Bard Advanced”, koji će koristiti Gemini Ultra, rekli su rukovodioci  u razgovoru s novinarima u utorak. Predstavlja najveće ažuriranje Barda, njegovog chatbota sličnog ChatGPT-u, prenio je SEEbiz.

Nastavite čitati

U trendu