Connect with us

PRIVREDA

Davor Čičić: Sarajevski kiseljak je lider u BiH, u 2019. godini proizvedeno 120 miliona litara

Objavljeno

 


Sarajevski kiseljak odnedavno ima novog prvog čovjeka – Davora Čičića, a kompanija je u novu godinu ušla i otvaranjem nove tvornice u Kreševu.
Davor Čičić, direktor ove kompanije, u intervjuu za Klix.ba govorio je o aktuelnostima u Kiseljaku, ostvarenim rezultatima, planovima, ali i brojnim drugim pitanjima.

Kako ocjenjujete prošlu godinu te šta je ona donijela vašoj kompaniji?

Godina je bila obilježena različitim poslovnim izazovima, ali tome je bila izložena cijela industrija, a ne samo mi. Ipak, sumirajući sve okolnosti i rezultate, kako u proizvodnji tako i u prodaji, prethodna godina je za Sarajevski kiseljak jedna od izuzetno uspješnih. U prošloj godini smo u dosadašnjim postrojenjima proizveli više od 120 miliona litara vode i osvježavajućih bezalkoholnih pića, a naši brendovi su među prvim izborom potrošača u ovom segmentu. Maksimalnim angažmanom u prodaji i marketingu, ulaganjem u tržište i partnerske odnose s našim kupcima učvrstili smo lidersku poziciju u Bosni i Hercegovini, dok je istovremeno značajno povećan i izvoz.

Vlastiti asortiman smo proširili u prvom dijelu godine novim Sensation okusom dunja-kruška i predstavili novi proizvod Sky Cola Zero koji prate posljednje tržišne trendove. Godinu smo završili izgradnjom nove tvornice u Kreševu, što je ujedno i prva proizvodna greenfield investicija Fortenova grupe, kojom Sarajevski kiseljak nastavlja svoje uspješno poslovanje. Tehnološki iskorak i povećanje kapaciteta u novoj tvornici omogućit će da naši rezultati budu i znatno bolji. Zaista smo sretni i ponosni da su se naši napori i kontinuirano ulaganje u unapređenje poslovanja višestruko vratili.

Kakvi su planovi Sarajevskog kiseljaka za 2020. godinu, odnosno glavni ciljevi u narednom periodu?

Otvorenjem naše nove tvornice u Kreševu i realizacijom ove strateške investicije Sarajevski kiseljak započinje jedno novo razdoblje u svom poslovanju i pravi veliki iskorak u strateškom pozicioniranju kompanije na tržištu. Svakako, kao i do sada i u predstojećem periodu planiramo kontinuirano ulagati u razvoj, modernizaciju, unapređenje procesa proizvodnje, praćenje tržišnih trendova, edukaciju našeg kadra i širenje vlastite distributivne mreže.

Reklama

Na tržištu je već sada negazirana prirodna mineralna voda Sara, a u nekom budućem periodu u novootvorenoj tvornici planiramo ulagati u proizvodne linije na kojima će se moći proizvoditi aromatizirane vode i sokovi. Proširenjem kapaciteta radit ćemo i na značajnijem širenju na nova tržišta. U planu je svakako razvoj i lansiranje novih okusa za neke od naših brendova, a istovremeno u pripremi je dosta marketinških aktivnosti.

Iza nas je kriza Agrokora, kako Sarajevski kiseljak iz ove pozicije gleda na sve to?

Iza nas su mnogobrojni izazovi koji su rezultirali određenim promjenama, ali i postavili čvrste temelje za daljnji razvoj kompanije. Kao što sam i prethodno naglasio, godinu započinjemo otvorenjem nove punionice u Kreševu, koja je značajna proizvodna greenfield investicija, prva proizvodna investicija Fortenova grupe, kojom Sarajevski kiseljak nastavlja svoje uspješno poslovanje. Uprkos izazovnim godinama iza nas, važno je istaknuti kako je Sarajevski kiseljak izmirio sve svoje obaveze, kako prema radnicima tako i prema trećim stranama. Uz to, zadržali smo zaposlenost na istom nivou te uspješnost poslovanja nije bila upitna. Zaista smo ponosni na sva postignuća koja ostvarujemo u sinergiji s Jamnicom i Fortenova grupom. Pripadnost grupi izvor je naše dodatne snage, prijenosa znanja i najboljih praksi te cijelog niza ostalih prednosti koje nam unapređuju i razvijaju poslovanje te daju strateški smjer.

Kakav tržišni udio ima kompanija u našoj zemlji, a kakav u regiji?

Sarajevski kiseljak je najveći proizvođač prirodne mineralne vode i osvježavajućih bezalkoholnih pića i ujedno lider na domaćem tržištu u svojoj branši. Trenutno oko 40 posto od ukupne vlastite proizvodnje plasiramo na strana tržišta. Kontinuirano bilježimo rast izvoza, a posebno bih izdvojio odlične rezultate na tržištu susjedne Hrvatske gdje svi naši brendovi, a posebno sokovi Sky imaju jaku 2. poziciju.

Kiseljak ima i neke nove brendove, šta nam možete posebno istaći?

Reklama

Da, kao što sam već spomenuo, od prošle godine posljednji novitet među gaziranim osvježavajućim pićima Sarajevskog kiseljaka je Sky Cola Zero. Prateći svjetske trendove, ovo piće donosi originalan okus svima dobro poznate Sky Cole, ali bez šećera i bez kalorija. Od Nove godine na tržištu je i naš novi proizvod, negazirana prirodna mineralna voda Sara. Kreševo ima izuzetno kvalitetnu vodu i izvor iz kojeg dolazi Sara je zaista jedinstven u ovom dijelu Bosne i Hercegovine, a sada će to sve biti dostupno svima, zbog čega smo veoma sretni. Uz Saru, uskoro ćemo predstaviti i još dvije ekstenzije naših postojećih brendova.

Mnogo ulažete u marketing, bilo je tu i slavnih ličnosti i super junaka. Čime se rukovodite u formiranju marketinških rješenja te šta nam možete najaviti za naredni period u ovoj oblasti?

Veliko je zadovoljstvo učestvovati u kreiranju zanimljivih kampanja. Veoma nam je važno da naši brendovi nose težinu i komuniciraju s kupcima na zanimljiv i njima blizak način. Kampanje za Sarajevski kiseljak sa zaštitnim licima Amirom Medunjanin i Radetom Šerbedžijom, te za Sky Colu u saradnji s Warner Brosom su posebno dojmljive. Na obostrano zadovoljstvo, s kompanijom Warner Bros ćemo i nastaviti saradnju i u ovoj godini. Fascinacija superjunacima i njihovim moćima je kroz generacije bila prisutna, a danas je to još više izraženo. Sky Cola se potpuno uklapa u cijeli koncept. Raditi s kompanijom koja je globalni lider u filmskoj industriji značajno je iskustvo. A prema reakcijama naših kupaca i prodaji, cijela priča pokazala se kao pun pogodak. U predstojećem periodu pripremamo kampanju za naš novi brend Sara, a radimo i na osvježenju marketinške komunikacije za neke od naših brendova.

Izvor: Klix.ba

PRIVREDA

Zaduženost Republike Srpske gotovo dvostruko veća od FBiH

Objavljeno

 

Od

Prvo zaduženje u ovoj godini Vlada Republike Srpske planira već ove sedmice. Zakazana je aukcija šestomjesečnih trezorskih zapisa na Banjalučkoj berzi, putem koje se RS planira zadužiti 10 miliona KM.

Podsjetimo da je Narodna skupština RS krajem prošle godine usvojila odluke o dugoročnom i kratkoročnom zaduženju RS za 2024. godinu kojima je predviđeno da se taj entitet može zadužiti iznosom do 1,2 milijarde KM.

Najavljeno je da će 87. aukcija trezorskih zapisa RS biti održana 25. januara na Banjalučkoj berzi. Planirani iznos emisije je 10 miliona KM sa rokom dospijeća šest mjeseci. Biće to prvo ovogodišnje zaduženje RS.

Maksimalan iznos kratkoročnog duga prema odluci koja je usvojena krajem godine ne može biti veće od 337 miliona KM u ovoj godini, a dugoročno maksimalno 951 milion KM.

Sredstva pribavljena dugoročnim zaduživanjem biće upotrijebljena u skladu sa Zakonom o zaduživanju, dugu i garancijama RS za finansiranje kapitalnih investicija, refinansiranje ukupnog duga ili dijela duga RS, plaćanje uslovnih obaveza po osnovu garancija RS te za finansiranje budžetskog deficita u slučajevima kada Ministarstvo finansija procijeni da će planirani rashodi biti veći od iznosa planiranih prihoda, naveli su iz Vlade.

Ukupan javni dug RS je oko 6,2 milijarde KM što je oko 40 posto BDP-a i vlast ovog entiteta tvrdi da RS nema problema sa otplatom te da je zaduženost na istorijskom minimumu. Opozicija je stava da se i u ovoj godini nastavlja politika neosmišljenog zaduživanja kojima se krpe rupe u budžetu.

Reklama

Neosmiljeno zaduživanje kao što je neosmiljeno bez osnovnih ekonomskih parametara, recimo, podići minimalnu platu u RS. To je vjestačka priča koja služi za jednokratnu upotrebu i zadovoljenje političkih mjera koje služe samo za izbornu priču – smatra Milan Miličević, predsjednik SDS-a.

To zaista zvuči mnogo, ovako kada razmišljate, ali to je opet u okvirima onih normalnih zaduženja BDP-a i dugoročno – kaže Anja Ljubojević, potpredsjednica NSRS.

Zbog priča o sankcijama, podsjeća nas sagovornik, nije isključeno da se Vlada kada je riječ o zaduženju na međunarodnom tržištu okrene dalekoistočnim zemljama.

Zaduženje koje mora da obavi RS nije ozbiljan iznos ni za jednu berzu, tako da je samo pitanje koliko je politička situacija stabilna u smislu investitora koji bi pozajmili taj novac za obveznice, mada je kamata koja je određena vrlo atraktivna i vjerujem da će biti lako naći investitore – ističe ekonomski analitičar Zoran Pavlović.

Ukupan javni dug FBiH je oko 6,4 milijarde KM i veći je za oko 200 miliona KM u odnosu na RS. No, gledano u odnosu na BDP zaduženost RS je gotovo dvostruko veća u odnosu na drugi entitet.

BHRT

Reklama
Nastavite čitati

PRIVREDA

Odobrena akvizicija: Britanci vlasnici Mtel-ove firme „Sky Towers Infrastucture“

Objavljeno

 

Od

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine dopustilo je koncentraciju na tržištu iznajmljivanja telekomunikacijskih tornjeva, odnosno, tržištu pružanja prostora na tornjevima za instalaciju infrastrukture elektronskih komunikacijskih mreža na području Bosne i Hercegovine.

Drugim riječima, Vijeće je odobrilo prodaju Mtelove firme Sky Towers Infrastucture međunarodnom gigantu Actis EU Menagement S à.r.l. Luksemburg, izvještava BiznisInfo.ba.

Kako smo ranije pisali, kompanija Actis, vodeći globalni investitor u održivu infrastrukturu sa sjedištem u Londonu, preuzima veliku mrežu telekomunikacionih stubova u Bosni i Hercegovini koja je pripadala firmi Mtel, odnosno Telekomu Srbija.

Odlukom Konkurencijskog vijeća otklonjena je prepreka za ovu veliku akviziciju.

Kako smo ranije pisali, Telekom Srbija Grupa osnovala je Sky Towers Infrastructure u Srbiji, Crnoj Gori i BiH na koje je prenijela vlasništvo nad antenskim stubovima, kao i nad poslovima njihove izgradnje i održavanja. Sky Towers Infrastructure tako je postao vlasnik antenskih stubova i ostale pasivne telekomunikacione infrastrukture.

Prošlog mjeseca smo objavili da Telekom Srbija sprema prodaju ove infrastrukture, i to ukupno 1.827 ovih stubova, od kojih se 995 nalazi u Srbiji, 725 u Bosni i Hercegovini i 107 u u Crnoj Gori.

Reklama

Telekom Srbije posljednjih godina se agresivno širio u cijelom regionu, uključujući BiH, ali je ujedno drastično uvećao dugove. Iz kompanije su kasnije rekli da se prodaju stubovi, ali ne i oprema za telekomunikacije povezana sa njima, kao što su bazne stanice.

Telekom će i dalje ostati korisnik tih stubova u svojstvu zakupca, a njihovom prodajom će prikupiti značajna sredstva.

BiznisInfo.ba

Nastavite čitati

PRIVREDA

Nakon 44 godine gasi se proizvodnja u Prevent FAD-u

Objavljeno

 

Od

Prevent grupacija odlučila je da ugasi proizvodnju u kompaniji Prevent FAD Jelah i otpusti radnike.

Kako je kazao predsjednik sindikata Prevent FAD-a Enes Roša, firma gasi proizvodnju nakon 44 godine rada, a 59 radnika ostaće bez posla.

Otkaze je već dobilo 35 radnika, a preostala 24 su iz zaštićenih kategorija kojima uprava takođe namjerava dati otkaz.

Prema navodima Roše, iz kompanije su kao razlog za gašenje naveli da proizvodni program nije profitabilan, mada je kompanija ostvarila prošle godine dobit od 2,6 mil KM. Navodno, kompanija planira mašine iz Jelaha izmjestiti u Željezaru Ilijaš.

Povodom odluke o gašenju proizvodnje i otkazima, radnici su protestvovali pred Upravom Preventa u Sarajevu tražeći da im minimalne zakonske otpremnine koje je ponudila Uprava budu uvećane.

Iz Prevent grupacije nisu se oglašavali ovim povodom.

Reklama

Prevent FAD bio je poznat kao proizvođač kočionih diskova koje je izvozio na tržište EU za direktnu ugradnju u vozila VW grupacije.

Prevent je nedavno zatvorio fabriku u Bužimu u kojoj je bez posla ostalo 70 radnika.

eKapija

Nastavite čitati

U trendu