Connect with us

ANALIZE

Dva EX-YU aerodroma među 100 najprometnijih u Evropi

Objavljeno

 


Dva aerodroma u bivšoj Jugoslaviji svrstala su se među 100 najprometnijih na kontinentu, prema podacima Međunarodnog evropskog savjeta aerodroma (ACI).
S ukupno 3.285.295 putnika, beogradski aerodrom je zauzeo 71. mjesto i to ispred Edinburgha, Krakowa, Malte, Minska i Rige, ali odmah iza Venecije i Sofije.

S druge strane, prištinski aerodrom ušao je u prvih 100 po prvi put, pozicionirajući se kao 88. najprometniji s 2.176.036 putnika. Bio je ispred Glasgowa, Reykjavika i Vilniusa, ali odmah iza rimskog Ciampina i Yerevana. Očekuje se da će ove godine beogradski aerodrom dostići nivo kapaciteta prije pandemije, dok je velika vjerovatnost da će onaj u Prištini zabilježiti najveću prometnu aktivnost dosad i prestići rezultate prije Covida, piše specijalizirani portal EX-YU Aviation News.

Inače, Zračna luka Split, kao treći najprometniji aerodrom u bivšoj Jugoslaviji, zauzela je 103. mjesto odmah izvan prvih 100. Slijedio je Zagreb koji se plasirao na 112., a za petama je Skoplje zauzevši 113. mjesto. Dubrovnik je bio 129. najprometniji aerodrom u Evropi, dok je Sarajevo 132.

Ljubljana, koja je 2021. ispala iz prvih deset najprometnijih u bivšoj Jugoslaviji, bila je 154. najprometniji aerodrom u Evropi.

Inače, aerodromi u bivšoj Jugoslaviji ukupno su opslužili nešto više od 14,8 miliona putnika u 2021., što je povećanje od 97,3% u odnosu na godinu prije, ali i dalje za 49,7% manje u odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu.

U prošloj godini, Istanbul je postao najprometniji aerodrom u Evropi a slijede moskovski Sheremetyevo, pariški Charles de Gaulle, aerodrom u Amsterdamu i još jedan aerodrom u Moskvi, Domodedovo.

Reklama

Biznisinfo

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu