Connect with us

ANALIZE

Može li digitalni euro postati stvarnost?

Objavljeno

 


Europska centralna banka mora se pripremiti za izdavanje digitalnog eura kako bi nadopunila ulogu fizičkih novčanica i kovanog novca kad i ako bude potrebno, rekao je jedan od članova uprave te institucije Fabio Panetta.

Ideja o digitalnom euru bit će testirana preko pilot-projekta koji kreće 12. oktobra.

Kako je najavila šefica ECB, Christine Lagarde, „Evropljani se sve više okreću digitalnom trošenju, štednji i ulaganjima“. Ističe da je uloga ove značajne institucije da „osigura povjerenje u novac“.

Postoje i drugi središnji bankari koji razmatraju formalnu regulaciju digitalnih valuta kako bi udovoljili potražnji za elektroničkim načinima plaćanja i nadmetali se s bitcoinima i drugim kriptovalutama.

ECB procjenjuje da digitalni euro može biti koristan u zemljama u kojima su ljudi uglavnom napustili gotovinsko plaćanje, kao i u situacijama kada se koristi strani elektronički novac ili nisu dostupni drugi oblici finansijskih transakcija.

– Moramo biti spremni koristiti digitalni euro kada uvjeti oko nas dovedu do te potrebe. To znači da sada moramo početi raditi na ovom pitanju, rekao je Panetta.

Reklama

Projekt je trenutno u javnoj raspravi i do sredine 2021. mora se donijeti odluka hoće li se provesti.
ECB predviđa da će digitalni depoziti u eurima imati „gornju granicu“ i bit će barem djelomično vezani uz službenu ključnu kamatnu stopu, koja je trenutno negativna na -0,5%.

U idealnom slučaju, nudile bi ih privatne banke, a ne središnja banka, navodi se u izvještaju te institucije.

Već nekoliko mjeseci švedska središnja banka, Riksbank, testira svoju e-krunu. Centralna banka Kine čini slične pokušaje na jednoj od platformi za azjedničko putovanje.

Međutim, u mnogim zemljama europodručja, uključujući Njemačku, gotovinska plaćanja i dalje prevladavaju.

Federalne rezerve Sjedinjenih Država, Engleska banka i Japanska banka do sada su bile rezervirane uv ezi sa izdavanjem službenih digitalnih valuta.

Indikator.ba

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu