Connect with us

LIDERSTVO

Samo loši voditelji očekuju od svojih zaposlenika da su stalno zauzeti poslom

Objavljeno

 


Sve se promijenilo i sada živimo u svijetu rada gdje se cijene ideje, inovacije i rješenja. Dok nas je industrijska revolucija učila mjeriti sate, uspješnost i učinak danas se ipak zahtijeva nešto drugo – razmišljanje.

U današnjem svijetu više se ne cijeni toliko to koliko ste zauzeti poslom i koliko radite već je vaše razmišljanje ono što se računa. Vi ste ti koji morate iznijeti svoje mišljenje, plan, prijedlog ili bilo što drugo. Stoga, ometa li zapravo zauzetost vaš lični, ali i timski rad? Ovo su 4 pitanja koja sebi možete postaviti:

Vjerujete li da što napravite više da ste i produktivniji?

Dok bi vaš šef zasigurno volio vidjeti da u svaki projekt ulažete veliki trud on isto tako voli vidjeti i rezultate. Dodavanje zadataka na vaš popis, postavljanje većih ciljeva iako zadivljujuće potrebno je da zastanete i analizirate je li sav vaš trud usmjeren na prave aktivnosti koje su ključne za ostvarivanje rezultata.

Je li vas zauzetost može ometati u nečem drugom?

Neki ljudi moraju biti prekomjerno zaposleni i to je u redu. No, također je važno i razumjeti da isključivanje drugih životnih aspekata osim posla ne znači nužno da ćete posao obavljati bolje. Prevelika zaposlenost nekima može samo služiti da prekriju osjećaj da njihove ideje nisu vrijedne i zanimljive te uzimanje velike količine zadataka može biti samo izgovor da izbjegnete svoj život nakon posla.

Reklama

Možete li izmjeriti utjecaj svoje prevelike zaposlenosti?

Iako se možda osjećate dobro kada ste zauzeti poslom, zapitajte se je li vaša zaposlenost stvarala mjerljive vrijednosti za posao. Učinak vaše aktivnosti na poslu morate moći izmjeriti jer tada ćete znati da radite dovoljno dobro.

Previđate li najvažniji aspekt vašeg truda?

Ovdje je važno voditi računa o popisu svojih obveza i paziti da ne propustite neki od najvažnijih zadataka koje trebate obaviti. Jeste li doveli u opasnost vlastitu dobrobit? Jeste li izgubili iz vida vlastite ciljeve ili ciljeve tvrtke? Sve su ovo važni aspekti koji mogu imati utjecaj na vašu uspješnost u budućnosti.

Biti zauzet dobra je stvar jer to znači da imate nešto što trebate postići. No, budite oprezni gdje usmjeravate svoju energiju ili energiju svog tima. Unesite svoj trud u mjesta koja zaista stvaraju rezultate, a potom će uslijediti i uspjeh. I imajte na umu da morate znati kada je vrijeme da uzmete pauzu!

 

Reklama

Poslovni plus

LIDERSTVO

6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu

Objavljeno

 

Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)

Nastavite čitati

LIDERSTVO

Rješavanja sukoba – šta trebate znati?

Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.

Objavljeno

 

konflikt

konflikt

 

Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.

Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.

Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:

  1. Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
  2. Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
  3. Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
  4. Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
  5. Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
  6. Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
  7. Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.

Koji su pristupi rješavanja problema?

  • Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
  • Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
  • Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
  • Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.

Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.

 

Vještine rješavanja sukoba

Reklama

Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.

Proces uključuje:

– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.

Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.

Na umu kod pregovaranja treba imati:

  • o čemu se pregovara,
  • kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
  • te o dotadašnjim odnosima između strana.

Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.

Kod pregovaranja trebamo:

Reklama
  • Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
  • Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
  • Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
  • Predlagati što više rješenja.
  • Dogovoriti jasno rješenje.

Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.

Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:

  • Više se može postići sukobom nego borbom.
  • Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
  • Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
  • Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)

Ostanite mirni i srećno!

 

Izvor: krenizdravo.rtl.hr

 

 

 

Reklama

 

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 

Od

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)

Nastavite čitati

U trendu