Connect with us

ANALIZE

Spoljnotrgovinski deficit BiH težak 12 milijardi KM

Objavljeno

 


U prvih 11 mjeseci ove godine u Bosnu i Hercegovinu je najviše uvezeno proizvoda iz Hrvatske, dok ih je najviše izvezeno u Njemačku, pokazuju podaci Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH.

Kako se navodi u ovim podacima, u prvih 11 mjeseci ove godine iz Bosne i Hercegovine je izvezeno proizvoda u vrijednosti nešto više od 17 milijardi KM. U istom periodu je u BiH uvezeno svih vrsta robe i proizvoda u iznosu od 29,1 milijardu KM, što znači da je uvoz veći od izvoza za 12 milijardi KM.

Ove godine je ubjedljivo najviše u BiH došlo mineralnih goriva i ulja te proizvoda njihove destilacije, kao i bitumenskih materija i mineralnih voskova za iznos od 5,2 milijarde KM.

„Za 11 mjeseci ove godine nakon goriva najviše je uvezeno aluminijuma i proizvoda od aluminijuma za iznos od 2,1 milijardu KM. Slijedi uvoz nuklearnih reaktora, kotlova, mašina, te aparata, mehaničkih uređaja i njihovih dijelova za nešto više od dvije milijarde KM“, stoji u podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH.

U ovom periodu je najviše robe došlo iz Hrvatske, za oko pet milijardi KM. Slijedi Srbija sa 3,8 milijardi, Njemačka 3,1, Slovenija 2,1, Italija 2,1, Kina 1,8, Turska 1,3, Austrija 1,3 milijarde i tako dalje.

Sa druge strane, iz BiH je za 11 mjeseci ove godine najviše izvezeno mineralnih goriva i ulja te proizvoda njihove destilacije, kao i bitumenskih materija i mineralnih voskova za iznos od 1,7 milijardi KM.

Reklama

„Slijedi izvoz aluminijuma i proizvoda od aluminijuma za skoro 1,5 milijardi KM, namještaja, nosača madraca, opreme za krevete i sličnih proizvoda, svjetiljki i drugih rasvjetnih tijela koja nisu spomenuta niti uključena na drugom mjestu. Tu su i osvijetljeni znakovi, osvijetljene pločice s imenima ili slično, montažne zgrade za 1,3 milijarde KM, te proizvodi od željeza i čelika za 1,25 milijardi KM“, navodi se u podacima UIO BiH.

Bosna i Hercegovina je ove godine najviše proizvoda plasirala u Njemačku za iznos od 2,5 milijardi KM, Hrvatsku 2,4 milijarde KM, Srbiju 2,25, Italiju 1,8, Austriju 1,6 i Sloveniju za skoro 1,4 milijarde KM.

Ekonomista Aleksandar Ljuboja istakao je za „Nezavisne novine“ da ovi podaci nisu dobri jer se ponovo spušta stepen pokrivenosti izvoza uvozom.

„Ipak, ovdje treba biti oprezan. Moramo da znamo da cijena pojedine robe raste ogromnom brzinom, a roba koju mi proizvodimo, odn. njihova vrijednost nije rasla tom dinamikom. Pogotovo možemo to reći za cijene energenata. Uvezli smo iste ili možda malo veće količine u odnosu na prošlu godinu, a cijena je tri puta viša i onda će nam to pokazati neke stvari. Najviše je uvezeno, ali i izvezeno mineralnih goriva i ulja, i ovo pokazuje da su visoke cijene goriva uticale na to. Ne morate biti ekspert da biste to zaključili. Pojedini centri moći koriste ovo vrijeme i geostrateške promjene da bi se dodatno bogatili, a da bi siromašni dodatno osiromašili“, naglasio je Ljuboja.

Nezavisne novine

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu