Connect with us

EDUKACIJE

Ugledni norveški pedagog: Škola ne priprema djecu za život, već im ubija duh!

Objavljeno

 


Za njega kažu da ne podučava već – inspiriše. Godi Keller norveški je pedagog koji je nekad radio s djecom, danas puno više s odraslima.

Putuje tako od Norveške, Islanda, Švedske do Baltika, Azije, Mađarske, Slovenije te nastavnicima i roditeljima savjetuje kako iz djece “izvući” najbolje, kako im pomoći razviti njihove potencijale, jer svaki ih ima, ali ih mnogi ne prepoznaju pa postanu frustrirani ljudi koji, ako se nisu znali uklopiti u sistem, žive obilježeni neuspjehom.

“U Europi gotovo 25% srednjoškolaca napušta školu, odustaju najčešće u 16. ili 17. godini. Neki od njih završavaju u kriminalu, drogi… To su uglavnom ljudi koje je sistem naveo da izgube samopouzdanje, vjeru u vlastite sposobnosti.”

Treba ih motivisati

“Današnja škola često ne zna motivisati djecu, ali ih zna zastrašiti i poručiti im da nisu dovoljno dobri”, kaže Keller koji je desetak godina bio predavač na waldorfskom Univerzitetu Rudolf Steiner u Oslu, a sad već decenijama svoju Školu za roditelje održava kao niz radionica i seminara koje je prošli vikend napravio i u Zagrebu.

Roditelji s kojima radi, bili oni u Armeniji, Hrvatskoj ili na Islandu, vrlo su slični. “Veća je razlika između tih ljudi i njihovih ostarjelih roditelja, nego između današnjih roditelja u Armeniji ili Norveškoj, u ovo doba globalizacije svud vidim sličan tip individualizma. Zapadnjački način razmišljanja uzima maha.”

Što to znači u školi i pedagoškoj praksi? “Obrazovni sistem je većinom uniformisan i kratkovidan, priprema djecu za sljedeći ispit, ali ne i za život. Ponekad se tako ponašaju i roditelji. Stavljaju veliki pritisak na djecu ne bi li imala dobre ocjene, bili uspješni ovdje i sada, ali pripremiti dijete za život ne znači tražiti od njega da nužno bude izvrsno u svim predmetima i svemu što od njega traži škola.”

Reklama
Ubijaju duh

Pedagogija je umjetnost motivisanja, više će puta ponoviti Keller koji podučava odrasle kako djecu motivisatii, kako “lijenčine” i “neradnike” učiniti da zablistaju, prepoznaju u čemu su dobri. “Ako dijete ne pokazuje dobar uspjeh na školskim ispitima, svaki novi test koji dobije u školi za njega je jedino stres, a poruka koju čuje jest da nije dovoljno dobar i pametan.”

“Školi je bitno imati statistiku, brojčane pokazatelje, sistem insistira na tome. Dijete koje je često testirano, a ne postiže dobre rezultate, gubi samopouzdanje. To je puno veći problem nego loše ocjene. Još ako je učenik zaigran, nemiran, nedovoljno koncentrisan, često će dobiti i nekakvu dijagnozu, recimo ADHD ili nešto slično, jer tad, s dijagnozom, više ne kvari regularnu statistiku, već postaje dio neke druge, specifične statistike.

U školi nema individualnog pristupa, pojedinci koji se ne uklapaju u sistem tretiraju se gotovo kao smetnja. U školi ne postoji kultura povjerenja već klija kultura straha, a strah ne ide za tim da traži pojedinačna rješenja za svako dijete, već da svako dijete što prije natjera da se uklopi u sistem”, govori Keller.

“Na neku djecu testovi i ispiti odlično djeluju, ali na mnoge i ne. I u Hrvatskoj sam pitao nastavnike koliko često vide da loša ocjena biva poticaj, da dijete koje dobije lošu ocjenu kaže: “E, sad ću ja to bolje”, pa onda stvarno radi i dobije bolju ocjenu. Loše ocjene uglavnom su demotivirajuće.

Ako loša ocjena može motivisati dijete, onda ima smisla. Ali, ako vidite da mu to ruši samopouzdanje, onda morate naći drugi način. A drugačiji način je da tražite koje su mu jake strane, razmislite kako ga ohrabriti i potaknuti da se razvija u nekom području gdje je dobar. Tu roditelj može napraviti više od učitelja.”

Podrška roditelja

“Najgore je kad dijete koje je u školi dobilo lošu ocjenu i poruku da ne valja, takva ista atmosfera čeka i kod kuće. Djeca koja u školi nisu bila dobri učenici, ali su postali zadovoljni i uspješni ljudi, to su djeca koja su imala podržavajuće roditelje koji su im poručili da u njih imaju povjerenja.

Reklama

Roditelji bitno utiču na stvaranje samopouzdanja, to je njihov zadatak, a ne da budu produžena ruka nepodržavajućeg školskog sistema.”

 

Izvor: jutarnji.hr

PREDUZETNIŠTVO

Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh

Objavljeno

 

Od

Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)

Nastavite čitati

SEMINARI I OBUKE

Prijave za obuku: Naučite pisati projekte

Objavljeno

 

Odjeljenje za kulturu, turizam i socijalnu politiku, u saradnji sa Gradskom razvojnom agencijom organizuje 18. marta jednodnevnu obuku o temi pisanje projektnog prijedloga. Obuka će biti održana u prostorijama Gradske razvojne agencije (Josifa Pančića 8), a o tačnom terminu udruženja će biti naknadno obaviještena. (više…)

Nastavite čitati

EDUKACIJE

U ovoj državi reforma OBRAZOVANJA povećala je RADNE VJEŠTINE za 15 odsto, a PLATE za 6 odsto

Objavljeno

 

Učenici iz Estonije već godinama ostvaruju zavidne rezultate na PISA testiranjima kojima se ispituje sposobnost primjene naučenog znanja u svakodnevnom životu. (više…)

Nastavite čitati

U trendu