Connect with us

ANALIZE

Za osam mjeseci pad putovanja u svijetu 70 %

Objavljeno

 


U svijetu je zbog pandemije i ograničenja putovanja za osam ovogodišnjih mjeseci bilo 70 odsto ili oko 700 miliona međunarodnih turističkih dolazaka manje nego u isto vrijeme lane, saopštila je danas Svjetska turistička organizacije UN (UNWTO).

Samo u julu ove godine, prema podacima Svjetskog turističkog barometra UNWTO, međunarodnih turističkih dolazaka u svijetu bilo je 81 odsto, a u avgustu 79 odsto manje nego u tim mjesecima prošle godine, za koje se zna da su tradicionalno najprometniji za turizam u jednoj godini i vrhunac ljetne sezone na sjevernoj hemisferi.

„Pad do kraja avgusta ove godine od 70 odsto ili sa 700 miliona manje međunarodnih dolazaka u svijetu u odnosu na isti period 2019. znači i gubitak od oko 730 milijardi američkih dolara prihoda od izvoza od međunarodnog turizma. To je više od osam puta veći gubitak nego što je turizam zabilježio u globalnoj ekonomskoj i financijskoj krizi 2009.“, naglašava UNWTO.

Generalni sekretar organizacije Zurab Pololikašvili kaže da to ima i „dramatične socijalne i ekonomske posljedice jer dovodi u opasnost milione radnih mjesta i preduzeća“, navodeći da to traži „hitnu potrebu za sigurnim ponovnim pokretanjem turizma, na pravovremen i koordinidsan način“.

Svi svjetski regioni su za osam mjeseci imali velike padove međunarodnih turističkih dolazaka u odnosu na isti period prošle godine, a najveći, od gotovo 80 odsto, Azija i Tihi okean, koji su bili prvi na udaru Kovida-19.

Afrika i Bliski istok zabilježile su skoro 70 odsto manje dolazaka stranih turista, dok je tih dolazaka u Evropi bilo 68 odsto manje, a u obje Amerike 65 odsto manje.

Reklama

UNWTO ponavljaju svoju raniju prognozu da će 2020, ako se nastavi porast broja zaraženih, što se događa u jesen, završiti sa padom međunarodnih turističkih dolazaka od skoro 70 posto u odnosu na 2019.

„Potražnja za putovanjima i dalje je slaba zbog stalne neizvjesnosti oko pandemije i slabog povjerenja, a oporavak međunarodne potražnje moguće je u ovakvim okolnostima očekivati uglavnom u trećem kvartalu 2021“, poručuju iz te UN specijalizovane agencije za turizam, na osnovu mišljenja stručnjaka iz cijelog svijeta.

Međutim, oko 20 odsto tih stručnjaka smatra da bi se povratak industrije turizma u jačem obliku mogao desiti tek 2022.

Oni ne očekuju da će se ograničenja putovanja kao glavna prepreka na putu oporavka brzo ukidati, ni da će se brzo vratiti povjerenje i sigurnost putnika za putovanja, prije svega jer, kao ocenjuju, suzbijanje korona virusa ide sporo.

Tanjug

Reklama

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu