Connect with us

INVESTICIJE

Mostar dobija dva tunela, tri podvožnjaka te jedan novi most

MOSTAR – U okviru plana JP Ceste FBiH za 2016. osigurana su sredstva za početak eksproprijacije, a ostatak će osigurati federalna Vlada.

Objavljeno

 


 

Radovi na dionici Medine – Miljkovići, dijelu južne mostarske obilaznice, trebali bi krenuti početkom 2017, a kako navode iz Ministarstva prometa i veza FBiH, njihov završetak očekuje se u roku od šest mjeseci. Ističu kako je planirano da radovi na dionici Miljkovići – Rodoč – veza na M17, potez Dl i tunel „Novi“, počnu 2018., a razdoblje izvođenja je oko dvije godine.

Prema riječima ministra prometa i veza FBiH Denisa Lasića, koji je dolaskom na ovo mjesto i pokrenuo pitanje realizacije projekta za kojim postoji potreba već 20 godina, međutim, zapostavljan je zbog nedostatka sredstava, ali i političke volje, radovi će biti financirani iz kreditnih sredstava.

„Jedan od projekata u programu modernizacije, za koji je predviđeno financiranje kreditom EBRD-a, je izgradnja južne obilaznice Mostara. Za dovršetak izgradnje dionice Medine – Miljkovići planiran je iznos od 3 mil. eura, a za izvo¬đenje radova na dionici Miljkovići – Rodoč – veza na M17, potez Dl i tunel ‘Novi’, planiran je iznos od 14,45 mil. eura“, kazao je Lasić.

Za preostale radove na dionici i završetak kompletnog projekta potrebno je osigurati dodatni novac iz kredita, o čemu ovisi nastavak izgradnje. Uzimajući u obzir specifičnosti pojedinih dijelova trase, kao i mogućnost fazne gradnje, dionica Miljkovići – Rodoč – veza na M17 podijeljena je u tri poddionice.

„Prva dionica Dl dužine je oko 2,2 km, uključujući podvožnjak ‘Varda’ (30 m) i vijadukt ‘Marijanovića Draga’ (200 m). Druga dionica (D2) duga je 3,1 km, uključujući tunele ‘Novi’ (900 m), pokriveni tunel ‘Privorac’ (180 m) i vijadukt ‘Rodoč’ (168 m). Treća dionica (D3) dužine je 2,9 km. U ovu dionicu spadaju podvožnjaci ‘Bulevar’ (95 m) i ‘Aluminij’ (31 m), most Avijatičarski 2′ (133 m) te nadvožnjak ‘M17’ (150 m), kao i nadvožnjak iznad željezničke pruge dužine 30 m. Na poddionici D3 nalaze se čvor ‘Mostar’ na križanju s Bulevarom i čvor ‘M17’ na križanju s cestom M17. Na ovom potezu predviđena je izgradnja četverotračne ceste koja će riješiti gužve na ulazu u Mostar“, navodi se iz Ministarstva. U tijeku je izrada glavnih projekata za tunele „Novi“ i pokriveni tunel „Privorac“ na dionici Miljkovići – Rodoč – veza na M17 te javna nabava usluga projektiranja podvožnjaka „Varda“ i vijadukta „Marijanovića Draga“ na potezu Dl. Iz Ministarstva ističu kako slijedi izrada glavnog projekta vijadukta „Rodoč“, podvožnjaka „Bulevar“ i „Aluminij“, mosta „Avijatičarski 2“, nadvožnjaka „M17“ i nadvožnjaka iznad želje-zničke pruge, za što sredstva nisu osigurana. „U planu je i provođenje postupka eksproprijacije za dionicu Miljkovići – Rodoč – veza na M17, poddionica Dl. U okviru plana i programa JP Ceste FBiH za 2016. osigurana su sredstva za početak eksproprijacije, a ostatak će osigurati Vlada“, navodi, ministar Lasić.

Reklama

Prema sadašnjem stanju, sav promet iz zapadne Hercegovine prema M17 odvija se kroz uže gradsko središte, ulicama koje nisu uvjetne za preuzimanje tranzitnog prometa jer obiluju suženjima, priključcima, semaforima i pješačkim prijelazima.

Izgradnjom južne obilaznice Mostara premješta se cesta M6.1, a samim tim i tranzitni promet, iz užeg gradskog područja i zapadna Hercegovina se priključuje na cestu M17 te autocestu na koridoru Vc.

Izvor: Akta

Nastavite čitati

INVESTICIJE

Bosch sa osam milijardi evra pravi najveći posao u svojoj istoriji

Objavljeno

 

Od

Njemački tehnološki gigant Bosh je napravio posao vrijedan milijarde evra – najveći, kako kaže, u istoriji kompanije.

Poslovodstvo u Gerlingenu kod Štutgarta je preciziralo da je riječ o klimatskoj i tehnologiji grijanja.

Grupa planira da od irske kompanije Johnsons Controls preuzme globalni biznis grijanja, ventilacije i erkondišn solucija za stambene i male poslovne zgrade.

Bosch istovremeno namjerava da kupi zajedničko preduzeće Johnsons Controlsa i japanskog industrijskog konglomerata Hitachi.

Akcionari i nadzorni odbor Boscha su odobrili transakciju i obavezujući sporazumi potpisani su u utorak.

Cijena je osam milijardi dolara, a posao će se završiti u roku od 12 mjeseci, ako regulatori daju zeleno svetlo.

Reklama

Izvršni direktor Štefan Hartung je istakao da je transakcija najveća u istoriji kompanije.

Firme koje Bosch planira da kupi su prošle finansijske godine imale promet od oko četiri milijarde evra i širom svijeta oko 12.000 zaposlenih.

Kupovina obuhvata 16 fabrika i 12 razvojnih centara u više od 30 država. Bosch akvizicijom, naveo je, posebno jača svoju tržišnu poziciju u Sjedinjenim Državama i Aziji.

Nastavite čitati

FINANSIJE

Otključajte svoju finansijsku budućnost! Sa MS Loans na korak od uspjeha

Objavljeno

 

Od

Prvi alternativni investicioni fond u Bosni i Hercegovini počinje sa radom, što znači da od danas preduzetnici, mikro, mala i srednja preduzeća imaju alternativni izvor za finansiranje svojih potreba i svog poslovanja.

Zaključno sa 02.07.2024. godine uspješno je završena početna ponuda udjela za Otvoreni specijalizovani alternativni investicioni fond za ulaganje u potraživanja po datim zajmovima sa privatnom ponudom „MS Loans“. Pravilima Fonda bilo je predviđeno da početna ponuda može da traje 90 dana, međutim potrebni iznos sredstava od 1.000.000 KM je prikupljen u dosta kraćem roku, čime je okončana početna ponuda udjela.

„MS Loans“ je prvi alternativni investicioni fond u Bosni i Hercegovini, a Fond će davati zajmove mikro, malim i srednjim preduzećima i preduzetnicima. Fond je osnovan sa ciljem da privrednim subjektima omogući brži, jednostavniji i fleksibilniji pristup finansijskim sredstvima koja su im potrebna za redovan rad i razvoj.

Inače, ovo je osmi investicioni fond kojim upravlja Društvo za upravljanje investicionim fondovima „Management Solutions“ d.o.o. Banja Luka, a ukupna imovina svih fondova kojima upravlja Društvo iznosi preko 33 miliona KM. „Management Solutions“ već 17 godina svojim klijentima nudi prepoznatljiva upravljačka rješenja i omogućava im ulaganje slobodnih sredstava u respektabilne investicione fondove, čija imovina se investira kako na domaćem tržištu, tako i na razvijenim svjetskim tržištima.

Više informacija o Fondu možete pronaći ovdje

Nastavite čitati

NOVOSTI

Projekt od oko milijardu i po KM zvanično je propao

Objavljeno

 

Od

Projekat izgradnje Termobloka 7, kao najveće poslijeratne investicije u Bosni i Hercegovini, mogao bi se označiti već sada propalom investicijom.

Projekat je zvanično započet 2006. godine, a vrijednost je bila 722 miliona eura.

Tokom godina je bilo mnogo pregovaranja i dogovaranja sa austrijskim, njemačkim, švicarskim i japanskim kompanijama te izlazaka pojedinih kompanija iz projekta, a 2014. godine je ugovor potpisan s kineskim konzorcijem.

Značajna sredstva su ranije već utrošena, a s obzirom na to da ono što je započeto neće biti završeno, nadležni što prije moraju pronaći alternativu.

– Što se tiče Termobloka 7, definitivno je da se on neće graditi. Sad je pitanje hoćemo li ići u arbitražu ili ćemo postići neki sporazum s onima s kojima je bio potpisan ugovor oko toga – rekao je ove sedmice Nermin Nikšić, premijer FBiH (SDP), izvijestila je Federalna televizija.

biznisinfo.ba

Reklama
Nastavite čitati

U trendu