NOVOSTI
Grad Trebinje opet među 100 najboljih priča održivog turizma
Grad Trebinje je i ove godine, na gala ceremoniji Konferencije o zelenim destinacijana, koja je održana u Talinu, u Estoniji, svrstan među 100 najboljih priča održivog razvoja u oblasti turizma, a ovaj put, predstavljena je ponuda aktivnog odmora u našem gradu.
Riječ je o projektu ReTRail, koji je provela Razvojna agencija – TREDEA sa partnerima, a čiji rezultat je proširenje ponude aktivnog turizma u našem gradu, kroz glavnu aktivnost revitalizaciju biciklističke staze kojom je nekada prolazio popularni Ćiro.
Dražen Bošković, zamjenik gradonačelnika i koordinator cijelog projekta je istakao da je Grad Trebinje, već treću godinu zaredom, uključen u program Green Destinations i da je i ove godine trebinjska priča prepoznata kao jako kvalitetna i održiva.
“U ovaj projekat su uključeni svi oni pružaoci turističkih usluga koji se nalaze duž te trase ali i svi oni gdje imamo sadržaje aktivnog odmora, poput Parka prirode Orjen i ostale lokacije u Trebinju. Nadam se da ćemo sa ovom pričom doživjeti bar približno isti uspjeh kao što smo imali 2021. godine, kada smo pobijedili sa projektom Hercegovačke kuće. Ovo je prvi krug, sada slijede naredni krugovi takmičenja, nadamo se da ćemo ove godine biti među tri prvoplasirane priče održivog razvoja”, kaže Bošković.
Ovo je, ističe, veliki uspjeh za Trebinje.
“Jer poslije Atine, Berlina, pojavili smo se u Estoniji na jednom od najprestižnijih događaja koji se organizuju u oblasti turizma. Za Trebinje se ponovo čulo i sigurno je ovo jedan od najboljih mogućih vidova promocije kako Trebinja tako i svega onoga što mi imamo u turističkog ponudi. Nadamo se da ćemo nastaviti sa ovim uspjesima”, rekao je on.
Želja je da kroz ovaj program, do kraja godine, Grad Trebinje dobije i sertifikat o održivosti destinacije.
“Bićemo prva destinacija u BiH koja će to postići, a druga destinacija na prostoru Zapadnog Balkana poslije Tivta, koji je prošle godine dobio taj prestižni sertifikat. Nadamo se da ćemo do kraja godine uspjeti da ostvarimo i taj rezultat”, kaže Bošković.
Konferenciju organizuje globalna organizacija Green Destinations, a teme konferencije su predstavljanje održivih rješenja i najboljih praksi za efikasno upravljanje turističkim destinacijama, digitalna transformacija u turizmu te saradnja javnog i privatnog sektora.
Učešće predstavnika Trebinja organizovano je kroz projekat EU4Business Recovery i podršku GIZ-a.
Radio Trebinje
NOVOSTI
Uprkos požaru, kompanija Bambi nastavlja sa proizvodnjom i daljim ulaganjima u izgradnju fabrike u Požarevcu
Nakon požara koji je krajem juna izbio u fabrici Bambi u Požarevcu, radovi na sanaciji i restauraciji oštećenih proizvodnih linija su uveliko u toku, a najavljeno je i ulaganje u izgradnju i proširenje kapaciteta fabrike. Osim toga, uprkos novonastaloj situaciji, sva radna mjesta u kompaniji ostat će potpuno bezbjedna. Međutim, zbog štete uzrokovane požarom, dinamika proizvodnje će biti prilagođena raspoloživim kapacitetima, pa se može očekivati da Plazma i pojedini brendovi u pojedinim pakovanjima neće biti kontinuirano dostupni na svim prodajnim mjestima i na svim tržištima.
“Za nas je najvažnije da niko od zaposlenih i lica koja su učestvovala u gašenju požara nije povrijeđen. Naši timovi naporno rade na reorganizaciji poslovnih planova, kako bismo se što prije vratili svakodnevnim poslovnim rutinama. Neizmjerno sam zahvalan svim mojim kolegama koji su pokazali nevjerovatan trud, posvećenost i spremnost da se prilagode situaciji. Posebno smo ponosni na činjenicu da će sva radna mjesta u Bambiju biti potpuno bezbjedna u ovoj situaciji. Agilnost i posvećenost zaposlenih ključni su u ovom izazovnom periodu, kako bismo našim vjernim potrošačima i dalje nudili njihove omiljene brendove“, rekao je Dragan Stajković, generalni direktor Bambija.
Iako je proizvodni pogon koji nije zahvaćen požarom pušten u rad, dio proizvodnih linija morat će se obnoviti kako bi se proizvodnja nastavila punim kapacitetom.
„Trenutno radimo na određivanju prioriteta portfelja i u skladu sa kapacitetima proizvodnih linija mijenjat će se i struktura portfelja, kao i dostupnost proizvoda. Bambi svakako nastavlja plasirati svoje proizvode, ali možemo očekivati da u određenom periodu pred nama Plazma i određeni brendovi neće uvijek biti dostupni na svim prodajnim mjestima i na svim tržištima. Svi znamo da je Plazma mnogo više od keksa, to je ukus koji je obilježio odrastanje mnogih generacija. Zato su naši napori usmjereni ka pronalaženju optimalnih rješenja kako bismo se što prije vratili normalnom poslovanju, a sve naše vjerne potrošače, kupce i partnere molimo za razumijevanje i mrvicu strpljenja”, rekao je Stajković.
Kompanija Bambi je prije pet godina postala dio Coca-Cola HBC grupe, a kako ističu, mnogo im znači što u svemu ovome nisu sami.
„Nove okolnosti u potpunosti su promijenile dinamiku poslovanja naše kompanije, ali i ubrzale naše razvojne planove. U ovakvoj situaciji za nas je izuzetno važno da iza nas stoji veliki sistem poput Coca-Cole HBC. Uz ogromnu podršku i stručnost kolega iz naše grupe, ulažemo u izgradnju, renoviranje i proširenje kapaciteta, kao i pronalaženje načina da u najkraćem mogućem roku nastavimo sa proizvodnjom svih naših proizvoda punim kapacitetom. Upravo zbog toga ćemo u pomenutu obnovu uložiti čak i više od prvobitnog plana, po najvišim mogućim standardima“, zaključio je direktor kompanije Bambi.
Bambi proizvodi nastaviće da budu sinonim za kvalitet, jer je to osnova poslovanja kompanije i nešto oko čega se neće praviti kompromis.
NOVOSTI
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
Na Visa olimpijskom triatlonu, tokom jula mjeseca, građani Sarajeva i Banja Luke mogli su se oprobati u tri različita sporta – košarci, hokeju i streličarstvu. Veliki broj sportskih entuzijasta se odazvao pozivu na učešće u triatlonu gdje je svaki krug takmičenja “vrijedio” 100 KM, a ukupan prikupljeni iznos ide u humanitarne svrhe.
“Sasvim sam sigurna da nas je nedavno završena Olimpijada u Parizu aktivirala i ojačala naš zajednički timski duh. Inspirisani ovim događajem, građani Sarajeva i Banja Luke u velikom broju su se odazvali našem pozivu da budu dio Visa olimpijskog triatlona. Želim da se zahvalim svima koji su učestvovali i dali svoj sportski doprinos da prikupimo ovaj fantastičan iznos od 26.500 KM koji će kompanija Visa usmjeriti ka Specijalnoj Olimpijadi koja godinama radi na tome da omogući osobama sa posebnim potrebama u Bosni i Hercegovini i bolju integraciju u društvo kroz sport i sportske aktivnosti”, izjavila je Ana Drašković, potpredsjednica i generalna direktorica kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.
Izvršna direktorica Specijalne olimpijade BiH, prof. dr. Kada Delić Selimović, izrazila je veliku zahvalnost kompaniji Visa na prepoznavanju njihovih aktivnosti i pružanju izuzetne podrške.
„Kao jedina akreditovana sportska organizacija u BiH koja sprovodi sportske, edukativne, inkluzivne, porodične i zdravstvene programe za osobe sa poteškoćama u razvoju, izuzetno cijenimo donaciju, koja predstavlja najveći sponzorski iznos koji smo dobili od osnivanja 1997. godine. Slogan Specijalne olimpijade BiH, „O inkluziji se ne priča – inkluzija se živi“, upravo je zaživio kroz podršku koju ste nam pružili. U ime sportista, roditelja i svih članova Specijalne olimpijade BiH, najiskrenije zahvaljujemo kompaniji Visa kao društveno odgovornoj kompaniji koja je prepoznala naš rad i pružila nam podršku. Obećavamo da ćemo opravdati vaše povjerenje i nastaviti raditi na ostvarivanju naših ciljeva“, poručila je Selimović.
Na inicijativu Međunarodne Specijalne Olimpijade 1997. godine osnovana je Specijalna Olimpijada BiH. Od tada, svake godine održavaju se takmičenja na državnom nivou i to atletici, boćanju, plivanju, stonom tenisu, fudbalu, košarci, odbojci, alpskom skijanju i nordijskom trčanju. Najveća sportska manifestacija koja je bila pod okvirom Specijalne Olimpijade su „Igre prijateljstva Jugoistočne Evrope“ koje su se održale u četiri grada, Sarajevu, Tuzli, Mostaru i Banja Luci. U takmičenja je do danas uključeno preko 80 udruženja kao što su Klubovi specijalnih sportova, Zavodi, dnevni centri, osnovne i srednje škole koji rade sa osobama sa poteškoćama u razvoju. Na dosadašnjim nastupima na Ljetnim i Zimskim olimpijskim igrama sportisti SOBiH osvojili su preko 100 medalja različitog odličja.
Visa je posvećen partner Olimpijskog pokreta još od 1986. godine. Kao ponosni globalnisponzor Olimpijskih i Paraolimpijskih igara, Visa je ekskluzivni partner u tehnologiji plaćanja do 2032. godine. Nakon okončanja OI, francuska prijestonica postaje domaćin i Paraolimpijskih igara koje počinju 28. avgusta i traju do 8. septembra. Visa, u sklopu Tima Visa, podržava 147 olimpijskih i paraolimpijskih sportista i postavlja mjerilo za raznolikost i inkluziju, sa jednakom zastupljenošću olimpijskih i paraolimpijskih sportista i jednakom podjelom između muškaraca i žena.
O kompaniji Visa
Visa je svjetski lider u digitalnom plaćanju, koji olakšava transakcije između potrošača, trgovaca, finansijskih institucija i državnih organa u više od 200 zemalja i teritorija.
Njihova misija je da povežu svijet preko najpogodnije, najinovativnije, pouzdane i
bezbjedne mreže plaćanja, omogućavajući pojedincima, preduzećima i privredama da napreduju. Vjerujemo da privrede koje su inkluzivne za sve i na svakom mjestu pomažu da se svi zajedno uzdignu, ali i da se sagleda mogućnost pristupa i uključivanja kao osnova budućnosti protoka novca. Saznajte više na Visa.com.
NOVOSTI
Platforma Ananas stigla i u BiH
Kompanija Ananas stigla je i na bosanskohercegovačko tržište sa svojom online prodajnom platformom.
– Proteklih mjeseci smo dokazali da živimo svoju priču, teško a jako! Danas smo završili vrlo važan korak i otvorili dva nova tržišta! Ananas sada posluje i u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini – objavio je Ananas E-commerce na svom LinkedIn profilu.
„Regionalni Amazon“, kako su ga mediji prozvali, sjedište je najprije osnovao u Sarajevu, gdje je registrovana firma Ananas doo, a 7. juna je osnovana i podružnica u Banjaluci, sa sjedištem u Bulevaru Stepe Stepanovića br. 171 E.
Direktor preduzeća, ujedno i banjalučke podružnice, jeste Erol Ferović.
Direktni osnivač sarajevskog društva je Ananas E-Commerce Beograd. Vlasnik platforme Ananas je Delta holding, a kako je ranije saopšteno iz kompanije, platforma je u prošloj godini otvorila svoje kancelarije i u Sjevernoj Makedoniji.
Ananas je, inače, u prošloj godini zabilježio izuzetno veliki rast, potvrđujući da bude regionalni lider u domenu online trgovine. Na 94% poštanskih brojeva isporučeno je dva ili više Ananas paketa, a broj partnera porastao je više od tri i po puta u odnosu na 2022. godinu.
– Cilj je da u 2024. godini broj trgovaca poraste na preko 2.000, i da ukupan promet preko sajta bude preko 70 mil EUR – saopšteno je na konferenciji u januaru.
-
NEKRETNINE6 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE12 meseci prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
FINANSIJE9 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE11 meseci prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI12 meseci prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
FINANSIJE9 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca
-
BIZNIS9 meseci prije
Vlada Srpske će sutra saopštiti iznos najniže plate
-
POLJOPRIVREDA11 meseci prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu