PREDUZETNIŠTVO
Osnovni marketing alati koje svaka firma treba da koristi
SVIJET – Direktor kompanije Azuqua, koja radi sa kompanijama kao što su General Motors i Starbucks, smatra da ovi marketing alati mogu da pomognu svakoj kompaniji da smisleno pretraži okean podataka. Digitalni kanali svakodnevno proizvode čini se beskrajne količine podataka. Tačnije, okean marketing podataka koji je danas dostupan otežava odluku na šta se fokusirati, naročito kada je kompanija mlada.
Srećom, u pomoć mogu priskočiti mnogi jednostavni i ne tako skupi alati i platforme.
Nikhil Hasija, direktor kompanije Azuqua, koja pomaže biznisima kao što su General Motors i Starbucks da povežu podatke i aplikacije na oblaku.
Hasija savetuje koji digitalni alati su potrebni svakoj kompaniji.
Sistemi za upravljanje sadržajem sajta (CMS)
Svakoj kompaniji je potreban internet sajt, ali veliki broj pravi sajtove bez sistema za upravljanje sadržajem.
CMS je softver koji vodi evidenciju o cjelokupnom sadržaju na sajtu, od tekstova do video sadržaja i pomaže prosječnim korisnicima računara da upravljaju svojim sajtom.
Ne postoji ni jedan razlog da trošite resurse za ažuriranje kopije sajta. Hasija koristi WordPress jer ne zahtjeva inženjerske vještine, u ponudi su milioni tema i postoji izgrađena zajednica korisnika koji uvijek mogu da pomognu.
Internet analitika
Za većinu početnika u biznisu, Google Analytics je sasvim dovoljan. Međutim, kada posjete počnu da rastu, biće vam potrebni napredniji, i malo skuplji alati za praćenje kao što su Mixpanel, Kissmetrics, Omniture ili Webtrends.
Analiza posjeta je važna za pravljenje eksperimenata i povećanje uticaja vašeg sadržaja, naročito u slučaju ako se bavite online prodajom.
Sistemi za upravljanje klijentima (CRM)
Kada počnu da vam dolaze lidovi, njima morate upravljati.
Najpoznatiji CRM sistem je Salesforce, ali je tokom godina postao komplikovan za korišćenje. Dobra stvar kod ovom sistema je što svaki prodavac i član marketing tima zna kako da ga koristi. Nikhil Hasija savjetuje korišćenje Pipedrive sistema, kao dobre alternative.
Automatizacija marketinga
Kada počnete da ulažete novac u osvajanje lidova putem plaćenih medija ili događaja, biće potrebno da ispratite i optimizujete ove troškove, kako bi lidovi sazreli i donijeli prihod.
Ovo znači da vam je potreban sistem koji će praviti unutrašnje stranice (landing pages, koje često nisu početna stranica sajta), slati newsletter-e ili kreirati kampanje.
Ako ste fokusirani na email marketing ili newsletter kampanje, alati kao što su MailChimp, SendGrid ili Constant Contact će vam biti dovoljni. Međutim, ovi alati ne generišu lidove. Marketo ili HubSpot će vam mnogo bolje poslužiti.
Alati za dizajn
Marketing je u suštini vizuelan, naročito u digitalnom dobu. Dok velike kompanije imaju timove koji se bave isključivo dizajnom ili taj dio posla za njih obavlja neka agencija, mali timovi većinu ovog posla rade unutar kompanije.
Mnogi timovi i dalje koriste Photoshop, dok ovaj stručnjak savetuje korišćenje alata Sketch, koji je jednostavniji i lakši za upotrebu. Sketch pokriva sve one funkcionalnosti na kojima većinu vremena rade ljudi koji nisu profesionalni dizajneri.
On takođe preporučuje Canva za jednostavno kreiranje kreative društvenih medija i Unsplash za pronalaženje besplatnih fotografija u visokoj rezoluciji.
Izvor: Gdeinvestirati.com
PRIVREDA
Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje
Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)
PREDUZETNIŠTVO
Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh
Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)
BIZLIFE
Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!
Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.
Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE11 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca