Connect with us

PREDUZETNIŠTVO

Osnovni marketing alati koje svaka firma treba da koristi

SVIJET – Direktor kompanije Azuqua, koja radi sa kompanijama kao što su General Motors i Starbucks, smatra da ovi marketing alati mogu da pomognu svakoj kompaniji da smisleno pretraži okean podataka. Digitalni kanali svakodnevno proizvode čini se beskrajne količine podataka. Tačnije, okean marketing podataka koji je danas dostupan otežava odluku na šta se fokusirati, naročito kada je kompanija mlada.

Objavljeno

 


 

Srećom, u pomoć mogu priskočiti mnogi jednostavni i ne tako skupi alati i platforme.

Nikhil Hasija, direktor kompanije Azuqua, koja pomaže biznisima kao što su General Motors i Starbucks da povežu podatke i aplikacije na oblaku.

Hasija savetuje koji digitalni alati su potrebni svakoj kompaniji.

 

 

Sistemi za upravljanje sadržajem sajta (CMS)

Svakoj kompaniji je potreban internet sajt, ali veliki broj pravi sajtove bez sistema za upravljanje sadržajem.

Reklama

CMS je softver koji vodi evidenciju o cjelokupnom sadržaju na sajtu, od tekstova do video sadržaja i pomaže prosječnim korisnicima računara da upravljaju svojim sajtom.

Ne postoji ni jedan razlog da trošite resurse za ažuriranje kopije sajta. Hasija koristi WordPress jer ne zahtjeva inženjerske vještine, u ponudi su milioni tema i postoji izgrađena zajednica korisnika koji uvijek mogu da pomognu.

Internet analitika


Za većinu početnika u biznisu, Google Analytics je sasvim dovoljan. Međutim, kada posjete počnu da rastu, biće vam potrebni napredniji, i malo skuplji alati za praćenje kao što su Mixpanel, Kissmetrics, Omniture ili Webtrends.

Analiza posjeta je važna za pravljenje eksperimenata i povećanje uticaja vašeg sadržaja, naročito u slučaju ako se bavite online prodajom.

Sistemi za upravljanje klijentima (CRM)

Kada počnu da vam dolaze lidovi, njima morate upravljati.

Najpoznatiji CRM sistem je Salesforce, ali je tokom godina postao komplikovan za korišćenje. Dobra stvar kod ovom sistema je što svaki prodavac i član marketing tima zna kako da ga koristi. Nikhil Hasija savjetuje korišćenje Pipedrive sistema, kao dobre alternative.

Reklama

Automatizacija marketinga


Kada počnete da ulažete novac u osvajanje lidova putem plaćenih medija ili događaja, biće potrebno da ispratite i optimizujete ove troškove, kako bi lidovi sazreli i donijeli prihod.

Ovo znači da vam je potreban sistem koji će praviti unutrašnje stranice (landing pages, koje često nisu početna stranica sajta), slati newsletter-e ili kreirati kampanje.

Ako ste fokusirani na email marketing ili newsletter kampanje, alati kao što su MailChimp, SendGrid ili Constant Contact će vam biti dovoljni. Međutim, ovi alati ne generišu lidove. Marketo ili HubSpot će vam mnogo bolje poslužiti.

Alati za dizajn

Marketing je u suštini vizuelan, naročito u digitalnom dobu. Dok velike kompanije imaju timove koji se bave isključivo dizajnom ili taj dio posla za njih obavlja neka agencija, mali timovi većinu ovog posla rade unutar kompanije.

Mnogi timovi i dalje koriste Photoshop, dok ovaj stručnjak savetuje korišćenje alata Sketch, koji je jednostavniji i lakši za upotrebu. Sketch pokriva sve one funkcionalnosti na kojima većinu vremena rade ljudi koji nisu profesionalni dizajneri.

Reklama

On takođe preporučuje Canva za jednostavno kreiranje kreative društvenih medija i Unsplash za pronalaženje besplatnih fotografija u visokoj rezoluciji.

Izvor: Gdeinvestirati.com

Nastavite čitati

PRIVREDA

Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje

Objavljeno

 

Od

Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh

Objavljeno

 

Od

Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!

Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.

Objavljeno

 

Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)

Nastavite čitati

U trendu