Connect with us

INVESTICIJE

Juče svečano otvorena dionica autoputa od Laktaša do Drugovića

LAKTAŠI – Prva trasa dionice autoputa „9. januar“ od Banjaluke do Prnjavora, na potezu dugom 10,4 kilometra od Laktaša do Drugovića, juče je puštena u saobraćaj, čime je Republika Srpska dobila više od 80 kilometara autoputa.

Objavljeno

 


Putarina

Prva dionica autoputa Banjaluka – Doboj, od Prnjavora do Doboja u dužini od 36,6 kilometara autoputa otvorena je 11. septembra prošle godine. Gradnja druge dionice od Prnjavora do Banjaluke, počela je u jesen 2014. godine.

Otvaranju nove trase prisustvovali su predsjednici RS i Srbije Milorad Dodik i Aleksandar Vučić, predsjednik Narodne skupštine RS Nedeljko Čubrilović, te premijerka Srpske Željka Cvijanović i ministri u vladama Srpske i Srbije, predstavnici Srpske u institucijama BiH, ambasador Srbije u BiH Stanimir Vukićević, brojni drugi zvaničnici i građani.

Dodik je rekao da autoputeve u Srpskoj gradi narod i najavio širenje mreže autoputeva.

– Želimo da obezbijedimo budućnost našoj djeci koja će znati da je jedna generacija našla mogućnost da gradi autoputeve. Neki su htjeli da zaustave gradnju autoputeva i govorili da nam to ne treba. Nismo odustajali ni onda kada su nas pokušali zaustaviti. Nismo stali jer put ne služi da se stane, već da se ide. Nastavljamo gradnju autoputa unutar teritorije RS i sve do granice sa Srbijom u dužini od oko 430 kilometara. RS će na taj način direktno ući u Srbiju, bez naplatnih rampi i bilo čega drugog i biti jedno – naveo je Dodik.

Realizacijom velikih projekata, dodao je, Srpska pokazuje na šta je fokusirana.

– Ovaj autoput je put u budućnost, koji dokazuje ko smo i šta smo. Ovo je put kojim RS ide. Narod je odlučio da gradi autoput koji ga vodi u bolju, prosperitetniju budućnost. Čestitam građanima RS na velikoj pobjedi, koja se zove autoput. Srpska sa autoputevima mijenja svoj lik i ovo nije samo građevinski poduhvat već doprinos ukupnom življenju – kazao je Dodik.

Reklama

Vučić je istakao da je autoput veoma važan za svakog stanovnika Srpske jer putevi i mostovi spajaju ljude, ali i donose poslove za mlade.

– Izgrađenih deset kilometara autoputa košta desetine miliona evra. To je nešto novo i u Srpskoj i u BiH, nešto veoma važno za svakog građanina Srpske. Svaki kilometar autoputa predstavlja osvajanje nove civilizacije, spajaju nas, ali i sve druge narode. Čestitam RS na važnom rezultatu, a to je da gleda u budućnost, a putevi jesu ono što je najvažnije. RS i Srbija sarađuju odlično i rade konkretne stvari za dobrobit svog naroda – kazao je Vučić i dodao da je Srbija uvijek uz Srpsku i da pomaže kada god to može.

On je poželio vlastima RS da što prije spoje Banjaluku, Doboj, Brčko i Bijeljinu, nakon čega ostaje nekoliko kilometara do Srbije, koja će izgraditi autoput do granice.

Pozdravio je činjenicu da će Srpska krajem ove ili početkom iduće godine imati više od 100 kilometara autoputeva i dodao da će tada i Srbija, kako je planirano, biti prva zemlja u regionu po dužini autoputeva sa izgrađenih više od 1.000 kilometara.

Čubrilović je istakao da će Narodna skupština RS stvarati zakonske okvire za nove projekte i izgradnju Srpske.

– Odgovorno i odlučno gradimo RS na dobrobit njenih građana. Izgradnja je uslov za očuvanje njene dejtonske pozicije u okviru BiH. RS će, naredne godine kada završimo ovaj autoput, imati više od 100 kilometara autoputeva. RS će imati osnovu za napredak cjelokupnog društva – rekao je Čubrilović.

Reklama

Podsjetio je da je RS prije 2006. godine imala nerazvijenu saobraćajnu infrastrukturu, ali da je predanim radom Vlade to sada promijenjeno.

Puštanjem u saobraćaj jednog dijela dionice autoputa od Banjaluke do Prnjavora vozači će se mnogo brže i lakše kretati na ovoj relaciji. Otvaranjem ove trase trebalo bi da bude rasterećen i prevoj Tutnjevac, na kojem je kretanje u zimskim uslovima posebno problematično. Otvaranjem ove dionice u upotrebu se vraća i petlja „Mahovljani“, što će smanjiti saobraćajne gužve u centru Laktaša. Na ovoj dionici autoputa izgrađeno je i 16 objekata, među kojim su tri najznačajnija: vijadukt „Mahovljani“, vijadukt „Laktaši 2“ i most „Vrbas“.

Saradnja i pomoć

Aleksandar Vučić je kazao da Srpska i Srbija odlično sarađuju, a da su predmet njihove saradnje konkretne stvari.

– Kada god smo mogli da pomognemo, pomagali smo i pomagaćemo Srpskoj. Želimo da razvijamo dobre odnose i sa Hrvatima i Bošnjacima, sa BiH koju poštujemo. Srbija će pomagati Srpskoj i FBiH naredne godine još više nego u ovoj – rekao je Vučić.

Milorad Dodik je ocijenio da je ovo najbolji period saradnje RS i Srbije, te za to zahvalio Vučiću.

Reklama

– Hvala mu i za pomoć koju je Srbija uputila našim opštinama, ali i opštinama u FBiH, gdje su Srbi većinsko stanovništvo – naglasio je Dodik.

Vučić: BiH poštujemo, Srpsku volimo

Predsjednik Srbije je istakao da nije pod pritiscima stranaca da utiče na predsjednika RS Milorada Dodika.

– Ja nikada ne vršim pritiske ni na koga, valjda zbog toga što sam neretko bio izložen različitim pritiscima. Srbija poštuje integritet svih zemalja u regionu. Poštujemo integritet BiH i veoma volimo RS – rekao je Vučić odgovarajući na pitanje novinara da li je pod pritiskom stranaca da utiče na Dodika i da li dijeli njegovo mišljenje da će Srpska i Srbija jednog dana biti jedno.

Izvođač radova

Izvođač radova na dionici autoputa od Banjaluke do Prnjavora je konzorcijum, koji čine firme „Integral inženjering“ iz Laktaša i „Granit“ iz Skoplja, koji su gradili i prvu dionicu autoputa Banjaluka – Doboj, od Doboja do Prnjavora. Nadzor nad radovima povjeren je konzorcijumu koji čine „KuK Consulting South Eastern Europe GmbiH “ i H.P. „Gauf ING „.

Reklama

Mreža autoputeva RS

– 82 kilometara ukupna dužina

– 35 kilometara autoput Banjaluka – Gradiška

– 36,6 kilometara dionica autoputa Doboj – Prnjavor

– 10,4 kilometara trasa Laktaši – Drugovići

Autoput „9. januar“ Banjaluka – Doboj

Reklama

36,6 kilometara – dionica od Doboja do Prnjavora

35,3 kilometara – dionica od Banjaluke do Prnjavora

Dionica od Banjaluka do Prnjavora

septembar 2014 – krčenje i trasiranje

oktobar 2014 – ozvaničen početak radova

april 2017 – počelo asfaltiranje

Reklama

35 mjeseci – rok za završetak gradnje

Finansiranje gradnje autoputa „9. januar“

185 miliona evra – kredit EBRD za dionicu Doboj – Prnjavor

160 miliona evra – kredit EIB-a za dionicu Banjaluka – Prnjavor

Građevinska operativa

1.000 radnika

Reklama

120 podizvođača

300 kamiona

300 drugih građevinskih mašina

 

Izvor: Glas Srpske

Reklama
Nastavite čitati
Reklama

INVESTICIJE

Završena izgradnja nove bolnice u Trebinju

Objavljeno

 

Od

Izgradnja nove bolnice u Trebinju je završena, opremljena je najsavremenijom i najkvalitetnijom opremom, a u toku je priprema dokumentacije kako bi počela sa radom, izjavio je Srni direktor Bolnice Trebinje Nedeljko Lambeta.

Lambeta je rekao da je potrebno da se dobije upotrebna dozvola i preda zahtjev za početak rada, a nada se da će to biti završeno u januaru.

– Bolnica će imati 281 ležaj, šest operacionih sala, angio-salu koju dosad Hercegovina nije imala, najsavremeniju dijagnostiku, tako da više neće biti potrebe da se odlazi za usluge magnentne rezonace u druge zdravstvene centre – naglasio je Lambeta.

On je izjavio da je u završnoj fazi obnova Odjeljenja neurologije koje je oštećeno u nedavnom požaru.

Prema njegovim riječima, u toku je krečenje, a prije toga su promijenjeni otvori na prostoriji koja je izgorjela, kao i unutrašnja vrata.

– Očekujem da će se u toku ove sedmice kompletno osoblje i pacijenti vratiti na Odjeljenje neurologije – rekao je Lambeta.

Reklama

SRNA

Nastavite čitati

BIZNIS

Prvi alternativni investicioni fond u BiH obilježio godinu dana uspješnog poslovanja

Objavljeno

 

Od

Otvoreni specijalizovani alternativni investicioni fond za ulaganje u potraživanja po datim zajmovima, poznat pod imenom MS Loans, kojim upravlja Društvo za upravljanje investicionim fondovima Management Solutions d.o.o. Banja Luka, ovih dana bilježi prvu godišnjicu uspješnog poslovanja.

Fond, prvi takve vrste u Bosni i Hercegovini, specijalizovan je za finansiranje mikro, malih i srednjih preduzeća, kao i preduzetnika.

Već u prvoj godini postojanja MS Loans je nadmašio tržišna očekivanja.

Imovina Fonda povećana je za impresivnih 270 odsto, a ostvareni prinos iznosi oko 12 odsto, čime je opravdano povjerenje koje su mu ukazali investitori.

Ono što izdvaja MS Loans na domaćem tržištu jeste činjenica da je okupio domaća fizička i pravna lica koja su prepoznala potencijal domaćeg preduzetništva i odlučila da svoj kapital ulože upravo u njegov razvoj.

Na taj način, investitori ostvaruju konkretne finansijske koristi, ali istovremeno daju značajan doprinos rastu realnog sektora u zemlji.

Reklama

U vremenu kada tradicionalni oblici štednje nude sve skromnije prinose, ovaj Fond se nameće kao moderna alternativa svima koji žele da njihov novac radi za njih, i da pritom podrže razvoj domaće privrede.

Upravo sada je prilika da postanete profesionalni investitor – iskoristite mogućnost da budete među prvima koji putem ovog savremenog modela ulaganja kreiraju vlastitu investicionu budućnost.

Kako ističu iz Društva za upravljanje investicionim fondovima Management Solutions, cilj je da se nastavi sa odgovornim vođenjem Fonda i daljim jačanjem povjerenja investitora.

Zahvaljujemo se svim ulagačima na ukazanom povjerenju i nastavljamo raditi na očuvanju stabilnosti i ispunjavanju svih ciljeva Fonda“, poručuju iz Management Solutions-a. PR

Nastavite čitati

FINANSIJE

Ulaganja u fondove i postupanje u vrijeme pada tržišta

Objavljeno

 

Od

Ulaganje u investicione fondove postalo je popularan način štednje i ostvarivanja prinosa za mnoge ulagače. Međutim, kao i svako ulaganje, i ono nosi određeni nivo rizika, naročito kada su u pitanju fondovi koji ulažu u akcije svjetskih kompanija.

U posljednje vrijeme svjedočimo padu vrijednosti na svjetskim berzama, što se direktno odrazilo i na vrijednost udjela u fondovima koji ulažu u akcije. Investitori koji su svoj novac uložili u ove fondove mogu trenutno vidjeti negativne prinose, što često izaziva zabrinutost i razmišljanje o povlačenju sredstava. Ipak, važno je razumjeti da su ovakve situacije sastavni dio tržišnih ciklusa.

Za razliku od fondova koji ulažu u akcije, obveznički fondovi ili alternativni fondovi, poput onih koji se bave davanjem zajmova nisu značajno pogođeni trenutnim tržišnim kretanjima. Njihovi prinosi su stabilniji jer se zasnivaju na prihodima od kamata i otplata zajmova, što ih čini manje volatilnim u ovakvim situacijama.

Šta učiniti kada tržište pada?

U ovakvim trenucima, najvažnije je ostati pribran i ne donositi ishitrene odluke. Tržišta imaju prirodan tok – nakon pada uglavnom slijedi oporavak, a istorija je više puta pokazala da su strpljivi investitori na kraju često nagrađeni.

Jedan od načina za ublažavanje rizika jeste diverzifikacija – odnosno raspodjela sredstava na više vrsta fondova, uključujući akcijske, obvezničke, mješovite i alternativne fondove. Na taj način se smanjuje zavisnost od jednog tržišta ili sektora, a portfelj postaje otporniji na negativne oscilacije.

Reklama

Zaključak

Pad tržišta, iako može djelovati zabrinjavajuće, prirodan je dio investicionog procesa. Ulaganje treba posmatrati kao dugoročan cilj, a ne kao sredstvo za brzu zaradu. Ključ uspjeha leži u diverzifikaciji i strpljenju – dvije najvažnije strategije koje pomažu investitorima da izdrže turbulentna vremena i ostvare pozitivne rezultate na duže staze.

Nastavite čitati

U trendu