Connect with us

SLOBODNO VRIJEME

Kako prepoznati vjerodstojne izvore informacija?

SARAJEVO – U vremenu poplave medijskih izvora – kada se tradicionalni koncepti plasiranja vijesti zamjenjuju novim medijima i kada „građanin-novinar“ postaje glavni izvor aktuelnih vijesti – kome građani da vjeruju?

Objavljeno

 


Informacija

 

InformacijaKako se u novom ambijentu snalaze mediji? Kakve informacije dobijaju građani? Šta traže mladi i kome vjeruju? Kako obrazovni sistem odgovara na nove zahtjeve? S druge strane, istinsko i profesionalno novinarstvo zahtijeva vrijeme, a uloženi trud i troškovi istraživanja povećavaju cijenu istraživačke priče. Ipak, da li je vrijednost istinskog novinarstva prepoznata ili se ona gubi u poplavi novih vijesti i trendova koji se mjere klikovima? I, u konačnici, da li je brend presudan i kako se on gradi?

Na ova i slična pitanja pokušat će dati odgovor učesnici panel diskusije „Kako prepoznati vjerodstojne izvore informacija“ koja je danas počela u Sarajevu u organizaciji Centra za istraživačko novinarstvo (CIN).

Eminentni stručnjaci i urednici će govoriti o svom viđenju fenomena „fake news“ i posljedicama tehnološkog napretka na profesionalnost.

Aladin Abdagić, glavni i odgovorni urednik CIN-a kazao je da je povod ove panel diskusije 13. godišnjica Centra za istraživačko novinarstvo i umjesto svečanog, odlučili su se na ovakvo obilježavanje jer smatraju da bi bilo dosta korisnije za kolege novinare.

„Danas ćemo razgovarati o vjerodostojnosti informacija, intelektualnom vlasništvu i autorskim pravima. Pozvane su kolege novinari iz svih redakcija u Bosni i Hercegovini kako bi jedni od drugih mogli nešto naučiti o tim važnim temama za novinarstvo“, dodao je Abdagić.

A gdje je bh. novinarstvo kada je u pitanju vjerodostojnost informacija, Lejla Turčilo, profesorica na FPN Sarajevo mišljenja je da nije problem bh. medija to što kolegice i kolege novinari ne poznaju etičke standarde, čak naprotiv.

Reklama

„Mislim da smo vrlo često nepravedni prema onima kojih nema tako puno u medijima, ali koji časno i odgovorno rade svoj posao. Ono što mislim i što pokazuje veliki broj istraživanja jeste da takvi novinari velikom broju medija ne trebaju jer oni koštaju mnogo, misle svojom glavom, nisu sredstvo za manipulaciju i u tom smislu žele da i sami budu vjerodostojni kao i medij za koji rade“, navodi Turčilo.

Ističe da veliki broj medija profit ostvaruje ne na vjerodostojnosti, već na manipulaciji, igranju emocijama i netačnim ili iskrivljenim informacijama.

„Zato je važno ne podsjećati toliko na etičke standarde nego na to da je njihovo nepoštovanje ustvari isključivanje iz novinarske profesije. Ne možete se zvati ozbiljnim medijem ako ne poštujete te standarde“, podcrtava ona.

Radenko Udovičić, direktor Media plan istituta kazao je da su mediji u Bosni i Hercegovini nekada svjesno, a nekada nesvjesno, promotori većinskih ideja kada su u pitanju nacionalne politike.

„Tu ne mislim samo na politike koje propagiraju nacionalne stranke, nego i na građanske stranke iz određenog područja koje imaju određene političke stavove. Ovo sada što se dešava zadnjih dana, dizanje tenzija kroz izjave političara u Bosni i Hercegovini, je samo nastavak nečega što se u punom obimu dešava od 2008. godine“, istakao je on.

 

Reklama

Izvor: Akta.ba

Nastavite čitati

SLOBODNO VRIJEME

Njemačka osniva Ministarstvo za usamljenost?

Objavljeno

 

Vlasti Berlina razmatraju da uvedu Ministarstvo za usamljenost, jer ova pojava poprima oblike epidemije u Njemačkoj, posebno u glavnom gradu. (više…)

Nastavite čitati

SLOBODNO VRIJEME

10 savjeta kako da pripremite svoje dete za polazak u školu

Objavljeno

 

Polazak u školu može biti teško doba za vaše dijete. Neka djeca odbijaju promjene, ne žele da idu negde gde ranije nisu bila, niti da se odvoje od roditelja, tj. vas. (više…)

Nastavite čitati

ZABAVA

Bema nagradila najbolju fotografiju „Još uvijek sanjam“

Objavljeno

 

“Još uvijek sanjam” autora Saša Knežić proglašena je za najbolju fotografiju na konkursu koji je organizovala TO Bema na temu „Proljeće u Banjaluci“. Marinko Umičević idejni tvorac i pokretač akcije, Knežića je nagradio sa 500 KM i parom cipela. Fotografija je nastala iznad kanjona Tijesno, a kako kaže Knežić, inspiracija su mu bili mladost, i priroda koje čine savršen spoj ljepote. (više…)

Nastavite čitati

U trendu