Connect with us

PREDUZETNIŠTVO

Zanimljive statistike internet marketinga

Digitalni marketing odavno predstavlja osnovni dio marketing miksa i brendinga kompanija i njegov značaj nastavlja da raste, kada je u pitanju promocija proizvoda i usluga.

Objavljeno

 


 

Internet marketing

Očekuje se da će do 2020. godine čak 75% kompanija najviše ulagati u različite oblike digitalnog marketinga.

Pored ove statistike koja govori o značaju advertajzinga u digitalnom okruženju, predstavljamo vam veći broj podataka analiziranih od strane stručnjaka agencije Business2Community.

 

Društvene mreže

Društvene mreže su postale neizostavni dio društvene svakodnevnice i kao takve, predstavljaju najznačajnije digitalne resurse kada su u pitanju efektivni načini promocije brendova i kompanija.

Reklama
  • Čak 1,66 milijarde korisnika širom svijeta Facebooku pristupa putem pametnih telefona (DMR)
  • Sve više hashtagova se pojavljuje u naslovnim linijama poruka kako bi povezale email marketinga sa aktivnošću na društvenim mrežama. Ovo donosi veću stopu otvorenih emailova (open rates), ali takođe utiče i veće angažovanje na društvenim mrežama (Salesforce)
  • Za trećinu tinejdžera Instagram je najvažnija društvena mreža i 81% milenijalaca otvara Twitter najmanje jednom dnevno (Pew Research Center)
  • 22% svjetske populacije koristi Facebook (Statista)
  • Samo putem mobilnih uređaja, YouTube više privlači korisnike 18-34 i 18-49 godina u odnosu na bilo koju kablovsku mrežu u SAD (YouTube)
  • Od svih povećanja ulaganja u marketing, oglašavanje na društvenim mrežama nalazi se na prvoj poziciji u narednih 12 mjeseci (Salesforce)
  • 59% Amerikanaca koji imaju svoje naloge na društvenim mrežama navode da im je korisnička podrška na društvenim mrežama olakšala rešavanje problema i odgovore na različita pitanja
  • 28% Amerikanaca koji imaju naloge na društvenim mrežama navode da bi se radije povezali sa brendovi na istim mrežama, nego u fizičkom svijetu (Hootsuite)

 

Tradicionalni oblik marketinga – oglašavanje banerima

Ukoliko ste željeli da se oglašavate putem baner advertajzinga, preporučujemo da pročitate sljedeće statističke podatke i dobro razmislite o tome.

  • Prosječan korisnik u SAD više vremena provede na Internetu nego koristeći sve ostale medije zajedno (Branding Bricks)
  • Totalna ulaganja u internet oglašavanje ove godine će ostvariti rast od 12,9% (MediaPost)
  • Čak 54% ispitanika ne vjeruje banerima na sajtovima (Banner Snack)
  • Dalje, čak 58% korisnika ne klikće na oglase jer nisu relevantni i 57% je zabrinuto zbog bezbjednosti i privatnosti (Market Wired)
  • Svakog trećeg korisnika Interneta nerviraju baner oglasi (Page Fair)
  • Prosječan procenat klikova na baner oglase je samo 0,06% (Display Benchmark Tool)
  • Čak 198 miliona aktivnih korisnika Interneta u svijetu koristi blokere baner reklama (Page Fair)
  • 98% oglašivača gubi novac oglašavanjem putem baner oglasa (Unbounce)
  • Native oglašavanje predstavlja produktivniju investiciju u odnosu na banere s obzirom da ih vidi i registruje čak 53% više korisnika (Dedicated Media)
  • Retargeting kampanje donose značajno viši ROI (Retargeter)
  • Retargetirani korisnici čak 70% imaju viši procenat konverzije (Digital Information World)

 

Statistike iz oblasti marketinga uz pomoć sadržaja

Marketing uz pomoć sadržaja (eng. content marketing) nastavlja da evoluira i u budućnosti će predstavljati veoma značajan deo internet marketing miksa.

  • Članci na blogovima sa oko 1050 reči predstavljaju najbolje i najefikasnije promotivne alatke (Orbit Media Solutions)
  • Prosječan čitalac bloga provede u prosjeku maksimalno 37 sekundi za čitanje članka (NewsCred Insights)
  • Trećina stručnjaka iz marketinga objavljuje dva do pet članka na blogu mjesečno (LookBook HQ)
  • 70% radnika u oblasti marketinga planira da poveća sadržaje tokom ove godine (Content Marketing Institute)
  • 75% radnika u oblasti marketing koristiće interaktivne sadržaje ove godine, i samo 1% planira da smanji obim korišćenja (Content Marketing Institute)
  • Skoro 60% marketing radnika ponovo koristi isti sadržaj dva do pet puta (LookBook HQ)
  • 69% kompanija povećalo je budžete za video marketing (Ascend2)
  • Potražnja za dizajnerima infografike porasla je 800% ove godine (Unbounce)
  • 81% marketing radnika planira da poveća korišćenje pisanog sadržaja (Social Media Examiner)
  • 28% marketing radnika želi da nešto više nauči o podcastingu (Social Media Examiner)

 

Mobilni marketing

Pristup Internetu putem mobilnih uređaja raste svakodnevno

Reklama
  • Mjesečno se u svijetu izvrši preko 100 milijardi internet pretraga, od čega više od 50% dolazi sa mobilnih uređaja (DMR)
  • Čak 80% korisnika Interneta posjeduje pametni telefon (Smart Insights)
  • Zaključno sa krajem prošle godine, 41% marketing emailova otvoreno je na mobilnim uređajima (Campaign Monitor)
  • 31% marketing radnika otvara email poruke samo na mobilnim telefonima (2015 State of Marketing Report)
  • Samo 47% B2C brendova potpuno optimizuje svoje tekstove za lakše čitanje na mobilnim uređajima (Salesforce Marketing Cloud)
  • Čak 80% vremena provedenog na društvenim mrežama dolazi putem mobilnih uređaja (Marketing Land)
  • Kod 50% korisnika pametnih telefona, ovaj uređaj je prvo što dohvate ujutru (Express Pigeon)
  • Čak 71% marketing stručnjaka navodi da je mobilni marketing osnova njihovog poslovanja (Salesforce)
  • 61% korisnika neće se rado vratiti na mobilni sajt ukoliko imaju problema da mu pristupe i 40% će otići kod konkurenta (McKinsey & Company)

 

Email marketing

Email marketing i dalje predstavlja jedan od najuspješnijih vidova digitalnog marketinga.

  • Gmail trenutno ima oko milijardu korisnika i očekuje se da će ta brojka dostići tri milijarde do 2020. (Statista)
  • Broj aktivnih email naloga trebalo bi da dostigne 5,6 milijardi do kraja 2019. godine (Statista)
  • New York Times ima preko 30 email newslettera sa stopom otvaranja od čak 70%, dok se redovno pokreću novi newsletteri namijenjeni jedinstvenim publikama kao što su studenti, trkači i sl. (Digiday)
  • Statistika govori da su najpopularniji dani za slanje emailova utorak, srijeda i četvrtak, ali s obzirom da su oni toliko popularni, stopa otvaranja nije najviša ovim danima, već ponedjeljkom i petkom (CoSchedule)
  • Stopa otvaranja emailova, oko 24%, najviša je između 18 i 23h, ili nakon posla (Campaign Monitor)
  • Emailovi sa personalizovanim naslovima češće se otvaraju, 26% (Experian)
  • Prosječan profesionalac dnevno pošalje i primi oko 121 emailova (The Radicati Group)
  • 2% emailova sadrži emotikone (Salesforce)
  • Interesantno je da korisnici iznad 45 godina radije prihvataju humor u naslovima poruka nego mlađi korisnici (Marketing Land)
  • 80% najviše nerviraju gramatičke greške u emailovima, zatim sleijde vulgarnost, nepoznati font, previše teksta i nedostatak naslova emaila, što je nedopustivo za 70% korisnika

 

Izvor: Bankar.me

Nastavite čitati

PRIVREDA

Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje

Objavljeno

 

Od

Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh

Objavljeno

 

Od

Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!

Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.

Objavljeno

 

Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)

Nastavite čitati

U trendu