Connect with us

PREDUZETNIŠTVO

Kako da ispričate priču tako da uspjeh bude zagarantovan

Objavljeno

 


Prica i biznis

Započinjete biznis? Priča o vama može biti veliki dio uspjeha.

Prica i biznisOvo je tema jednog od predavanja u okviru NELT edukativnog programa u kome učestvuje 26 polaznika, studenata starijih od 19 godina sa različitih fakulteta Beogradskog univerziteta. Multidisciplinarni pristup sticanju znanja koja će mlade kreativne ljude osnažiti i pripremiti za krojenje sopstvene uspješne poslovne priče u zemlji je jedna od glavnih karakteristika ovog programa koji živi već tri godine za redom. Svako ko želi da uči od najboljih domaćih i stranih stručnjaka iz različitih oblasti, koje kao organizatori okupljaju kompanija Nelt, Nova Iskra i Galerija 12 HUB, ovde to i može. Pod ovogodišnjim sloganom programa “MISLI BUDUĆNOST” Lazar Džamić je objasnio mladima kako da priča bude osnov njihovog uspjeha u poslu.

Jedan od vodećih digitalnih stratega je rekao sledeće o uspjehu svoje priče: „Kada sam došao na razgovor za posao u Google-u, bilo je onih koji su iznad mene, ja sam bio neka „B kategorija“. Prvo pitanje koje su mi postavili na razgovoru bilo je – šta radim, rekao sam da sam perač prozora, dobra šala mislite? I oni su tako mislili, pa sam im objasnio kako to. Vidite – ja operem prozor da bi potrošač i prodavac bolje vidjeli jedan drugog.“

’’Nisam ja dobio posao zato što sam bio pametniji ili više znao od ovih koji su bili tada „A kategorija“, samo sam umeo bolje da ispričam svoju priču’’, zaključuje Džamić.

Priča je kao oblanda u koju ćete da upakujete sve ono što radite. U modernom dobu brendovi se takmiče sa trendovima. Takmičite se sa svim stvarima koje se dešavaju u vašem životu. Verovatno je prvo pitanje koje sebi postavite, šta da uradite kako biste skrenuli pažnju na svoj brend? Da budete primećeni, a ne ignorisani.

Prvo što bi trebalo da shvatite prilikom pokretanja vašeg biznisa, VI STE SAMI. Stojite sami nasuprot svetu koji nema vremena za još jedan brend. Ono što vam je potrebno za pokretanje biznisa i promovisanje ličnog brenda jeste vi, vaše ideje i priča o vama i vašim idejama. Priča vam nije potrebna onda kada imate dovoljno novca da možete da zakupite medijski prostor, besplatnu radnu snagu, kada imate veze i poznanstva, a ono što vam je sigurno potrebno i bez čega ne možete jeste sreća. Sreća je vrlo bitan faktor u životu svakoga. Zapravo to znači da morate biti spremni da iskoristite priliku kada iskrsne. Spremnost je ono bez čega ne možete započeti, a ni ući u priču.

PRIČA je mehanizam. Dakle, potrebna vam je dobra priča o biznis planu. Prvo pitanje koje ćete sebi postaviti : „Zašto radim sve ovo?“ Zapitajte se koja je svrha postojanja vašeg brenda. Zamislite da vaš brend umre, zašto bi nedostajao ljudima? Morate imati jasnu viziju zašto to radite. Da bi vaš brend u svakoj sekundi živeo svoju priču i imao svoju svrhu, morate definisati tačno šta vaša priča govori i šta vaša priča radi. Emocije su ono što pokreće ljude, ukoliko ste svesni tajne da emocija prodaje proizvod, jasno vam je da morate raditi na emocionalizaciji i dramatizaciji.

Reklama

Evo primera kako zvučnik, koji je, pomislićete, već postao dosadan proizvod, može biti nešto što bi svako poželeo. Robot sa „dušom“, Guy Hoffman je napravio malog robota-zvučnika koji kada se poveže sa vašim telefonom i kada pustite muziku, počne u određenom ritmu da se pomera i ostavlja na vas vrlo emotivan utisak, tako da pomislite „ko ga ne bi voleo“.

Svako ko ima firmu ima i priču, ako zna kako da tu priču ispriča. To mogu biti i „ljudske priče“, o tome koliko ste se namučili da opstanete, da dođete do nečega, koje ste sve padove prevazišli. Toliko toga možete ispričati.

Još jedno pitanje od kog zavisi vaš uspjeh, odnosno uspjeh vašeg biznisa ili brenda, ko vam je neprijatelj? Odgovor na ovo pitanje nije konkurencija. Najveći neprijatelj vam može biti neznanje. Samo onda dok činite ljude srećnima uz pomoć proizvoda, možete imati uspjeha. Ne smete biti nesvesni toga da nekoga diskriminišete. Vaše ideje ćete predstaviti svetu na osnovu vaše priče. A vaša priča je srž tri stvari: istina za publiku, istina vezana za vaš brend i istina za proizvod. Slobodno pričajte o mukama kroz koje ste prošli dok niste došli do krajnjeg proizvoda, onog koji želite da plasirate.

Na kraju svi će pamtiti priču i fraze, to je ono što ljudima iz nekog razloga uvek ostane u mislima i sećanju. Ovo korisno saznanje sa sobom su poneli mladi ljudi od kojih očekujemo puno dobrih i uspešnih priča.

 

Izvor: BIZLife

Reklama
Nastavite čitati

PRIVREDA

Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje

Objavljeno

 

Od

Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh

Objavljeno

 

Od

Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!

Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.

Objavljeno

 

Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)

Nastavite čitati

U trendu