Connect with us

NAUKA

Djeca smiju uz različite ekrane provesti manje od dva sata na dan

Objavljeno

 


Postoje neki dokazi da bi videoigrice i obrazovni televizijski program mogli imati pozivitne učinke na kognitivan razvoj djeteta, ali…

Djeca u dobi od osam do 11 godina koja vrijeme provode uz ekran manje o dva sata na dan postižu bolje rezultate na testovima mentalnih sposobnosti, uz uslov da spavaju devet do 11 sati, pokazuje studija.

Naučnici koji su proveli istraživanje kažu da je potrebno provesti dodatna istraživanja radi boljeg razumijevanja učinaka različitih tipova ekrana.

Priznaju da njihova studija posmatra samo vezu između vremena provedenog uz ekran i kognitivinih sposobnosti, ali ne može dokazati uzročnu vezu.

Studija se nije posebno bavila vrstom ekrana, televizijskom ili igranju videoigrice ili korištenju društvene mreže.

Obuhvatila je 4500 američke djece, a rezultati studije su objavljeni u časopisu The Lancet Child & Adolescent Health journal, na temelju upitnika putem kojega su procjenjivane fizičke aktivnosti djeteta, spavanje, način provođenja slobodnog vremena.

Reklama

Djeca su također pisala test kojim su se mjerile njihove jezične sposobnosti, pamćenje, pažnja.

U obzir su uzeti i prihodi domaćinstva, stepen obrazovanja roditelja, etnička pripadnost, pubertet, indeks tjelesne mase i traumatične ozljede mozga.

Dijete koje svakog dana provede uz ekran u slobodno vrijeme manje od dva sata, spava između devet i 11 sati na dan i tjelesno je aktivno barem sat vremena postiglo je bolje rezultate od djece koja nisu ispunila te uslove.

Dr. Jeremy Walsh iz Instituta CHEO u Ottawi u Kanadi rekao je da na temelju dobijenih rezultata pedijatri roditelji, vaspitači i drugi stručnjaci trebaju ograničiti vrijeme koje djeca provode pred ekranom i prednost davati zdravom spavanju tokom djetinjstva i adolescencije.

Potrebna su dodatna istraživanja kako bi se ustanovila veza između vremena provedenog uz ekran i kognitivnih sposobnosti.

Postoje neki dokazi da bi videoigrice i obrazovni televizijski program mogli imati pozivitne učinke na kognitivan razvoj djeteta.

Reklama

Nasuprot tome, sve je više dokaza da korištenje mobitela i društvenih mreža može škoditi djetetovoj pažnji, pamćenju i samokontroli.

Autori ipak priznaju da studija ima ograničenja te i oni i drugi stručnjaci očekuju da će potaknuti na druga istraživanja.

 

Izvor: zimo.dnevnik.hr / Hina

NAUKA

Srpski naučnici otkrili kako DNK utiče na koronu

Objavljeno

 

Naučnici sa Medicinskog fakulteta u Beogradu sproveli su veliko istraživanje kako bi otkrili na koji način kovid utiče na bolest i ko ima veće šanse da oboli, a rezultati su pokazali da od genetike pojedinca i otpornosti organizma zavisi kako će čovjek odgovoriti na bolest. (više…)

Nastavite čitati

NAUKA

Ruska naučnica: SARS-CoV-2 najvjerovatnije prirodnog porijekla

Objavljeno

 

Porijeklo novog korona virusa prije je prirodno nego vještačko, s obzirom na to da je genetička sličnost SARS-CoV-2 sa prirodnim virusima veća od 90 odsto, izjavila je danas direktorka ruskog Naučno-istraživačkog instituta za vakcine i serume „I. I. Mečnikov“ Oksana Svitič. (više…)

Nastavite čitati

NAUKA

Materijal sa Mjeseca stiže na Zemlju prvi put poslije 40 godina

Objavljeno

 

Kineska svemirska kapsula sa materijalom sa Meseca, prvim nakon četrdeset godina, započela je danas povratak ka Zemlji. (više…)

Nastavite čitati

U trendu