Connect with us

ANALIZE

Novi indeks ekonomije znanja EBRD-a: BiH bolje rangirana samo od Kosova

Objavljeno

 


Ekonomija znanja

Slovenija je lider u jugoistočnoj Evropi prema novom indeksu ekonomije znanja (Knowledge Economy KE) koji je pokrenula Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD), saopštila je banka u ponedeljak.

Slovenija je rangirana na drugom mjestu u godišnjem indeksu ( iza prvorangirane Estonije), sa ocjenom 6,65 bodova od maksimalnih 10 u rangiranju, mjerenjem performansi 38 ekonomija u kojima banka ulaže, uz ekonomije osam graničnih inovatora, uključujući SAD, Njemačku i Japan, navodi EBRD u saopćenju.

Srbija je ostvarila najveći napredak među zemljama jugoistočne Evrope između 2011. i 2018. godine i zauzela je 13. mjesto među ekonomijama EBRD-a.

Bosna i Hercegovina je među 38 zemalja sa ukupnim skorom 4,10 zauzela 29. mjesto, a među zemljama regiona samo je bolje rangirana od Kosova koje je na 35.mjestu, izvještava Indikator.ba.

Hrvatska je je na ovoj ljestvici plasirana na 7. mjestu, Crna Gora je 14., Sjeverna Makedonija 22., a Albanija je rangirana na 25. mjestu.

Reklama

Novi podaci o tome kako pojedine zemlje napreduju u razvoju svojih vještina, kao i tehnologija i infrastrukture potrebnih za pružanje inovativnih ekonomija što će pružiti važne smjernice kreatorima politike i investitorima, navodi EBRD.

Indeks je dio novog pristupa EBRD-a za mjerenje napretka zemalja prema šest kvaliteta održive tržišne ekonomije: konkurentna, otporna, zelena, integrirana, dobro upravljana i inkluzivna.

Rangiranje ima 38 indikatora i zasniva se na četiri stuba – Institucije za inovacije; Opće vještine i posebne vještine za inovacije; Inputi i rezultati inovacionog sistema; i infrastruktura informacione komunikacione tehnologije (ICT).

Rangiranje zemalja JIE u EBRD Indeksu ekonomije znanja 2019:

Albanija 4.36 25
Bosna i Hercegovina 4.10 29
Bugarska 5.18 12
Hrvatska 5.62 7
Kosovo 3.22 35
Moldavija 4.33 26
Crna Gora 5.04 14
Sjeverna Makedonija 4.50 22
Rumunija 5.01 15
Srbija 5.13 13
Slovenija 6.65 2

 

Reklama

Izvor: Indikator.ba

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu