Connect with us

PREDUZETNIŠTVO

Kako se možete odnositi prema konkurenciji

Bez obzira na to u kojoj privrednoj grani poslovali, sva je prilika da vi niste prvi koji su se sjetili da nude baš te proizvode ili usluge koje nudite, već da to rade i drugi. Šta je to što će kupce da opredjeli baš za vas pitanje je oko kog su se isplele čitave prodajne teorije i filozofije, a ono čime ćemo se u ovom tekstu baviti jesu upravo ti drugi koji rade isto što i vi i koje nazivamo konkurencijom.

Objavljeno

 


Konkurencija je zapravo potpuno prirodna i zdrava stvar. Ona vam može pomoći da odredite svoju trenutnu poziciju na tržištu, a osim toga, kako ćete znati kako se kotirate u okviru svoje tržišne niše ako nemate sa kim da se uporedite?

Konkurencija može da učini da se vaš biznis proširi i poboljša; ona vas može tjerati da se trudite više, a iz njihovih uspjeha i neuspjeha i vi možete učiti. Zato se konkurencije ne treba plašiti, a ovo su neki konstruktivni načini na koji možete da se prema njoj odnosite.

Nemojte potcjenjivati konkurenciju

Konkurencija može dolaziti u raznim oblicima – to mogu biti druga srednja ili mala firma, ali i korporacija, kao i frilenseri koji nude svoje usluge. Svi oni imaju isti cilj kao i vi: opstajanje poslovanja i ostvarivanje zarade.

Na prvi pogled moglo bi se učiniti da bi najopasniju konkurenciju mogle da vam predstavljaju velike firme, sa već uspostavljenim i uhodanim načinom poslovanja i obraćanja kupcima. Međutim, to u realnosti često i nije slučaj. Upravo su manje kompanije obično mnogo motivisanije za uspjeh – zato što im od njega zavisi opstanak. One mogu raditi neprimjetno, sve dok se ne dogodi neki veliki proboj na tržište ili drugi značajan događaj koji će ih učiniti poznatim. Osim toga, velike kompanije često moraju da se bave mnoštvom papirologije, a male za to vrijeme mogu rizikovati i raditi sve kako bi opstale i održale se. Zato ih nemojte potcjenjivati.

Nemojte ignorisati konkurenciju

Reklama

Kada nešto radite, i pritom to radite dobro – dobro u smislu da se vaši proizvodi, odnosno usluge prodaju, lako možete smatrati da ste na nekakvoj vrsti trona. Tada se može javiti i gordost, a upravo ona vas može spriječiti da obraćate pažnju na ono što radi konkurencija. Zasjenjeni svojim uspjehom možete ne primjetiti da su i oni razvili svoj proizvod, odnosno uslugu i da su oni trenutno možda bolji od vašeg.

Ako pratite šta radi vaša konkurencija, moraćete da pratite i šta se dešava sa vašim sopstvenim proizvodima ili uslugama – upoređivaćete ih, a samim tim ćete ih stalno procjenjivati i po potrebi poboljšavati. To je još jedan od načina na koji vas vaša konkurencija može održati budnim i prisutnim u tržišnoj utakmici, posebno ako u njoj pobjeđujete i počinjete da se ušuškavate u varljivi osjećaj sigurnosti.

Nemojte kopirati konkurenciju

Kada neko od vaših konkurenata postigne uspjeh tako što je, na primer, starom problemu pristupio na nov način, možete se naći u iskušenju da probate istu formulu. U tome nema ničeg lošeg, ali ipak treba voditi računa o tome da li pokušavate da kopirate ono što radi konkurencija. Poštovanje trendova koji su aktuelni u vašoj oblasti poslovanja je sasvim jedna stvar – poželjna i vrlo preporučljiva – ali ako nastojite da doslovno pokradete neke ideje, to se ne može dobro završiti po vas.

Umjesto kopiranja, opredjelite se za obogaćivanje svoje baze znanja o tome na koji način se određeni problemi mogu riješiti, odnosno postojeća rješenja unaprijediti; nemojte direktno kopirati nečije formule, jer one ne moraju važiti za vaš problem, niti za okruženje u kom problem postoji.

Nerealno je očekivati da sva rješenja do kojih, uz svoj tim, dođete budu potpuno originalna. To je kao kada, recimo, pokušavate da izguglate rješenje za problem koji imate sa računarom. Sva je prilika da je neko, negdje, isto pitanje već postavio i sasvim je prirodno da ćete posegnuti za rješenjem koje daje željene rezultate. Međutim, biznis je daleko kompleksniji i kada je riječ o generisanju novih ideja ili osvježavanju starih, u dvorište svoje konkurencije zavirite tek toliko da se informišete o načinu na koji se oni nose sa svojim idejama i rješenjima.

Reklama

„Prljava” igra nikad nije pametno rješenje

Ukoliko se opredjelite na potez koji bi mogao ozbiljno oštetiti vašu konkurenciju, razmislite još jednom. Pristup u kom se vaš uspjeh zasniva na nečijem neuspjehu dugoročno je neodrživ i zato budite veoma pažljivi oko toga da li svjesno i namjerno činite štetu svojim konkurentima.

Čak i ako su oni ti koji se odlučuju na „prljave” trikove, to ne znači automatski i poziv da se takvoj igri pridružite, jer će se ona najvjerovatnije završiti obostranom štetom. Nemojte zaboraviti da vi ne možete da utičete na to kako će vaša konkurencija pristupati sopstvenoj, ali zato možete da odlučujete o tome kako ćete vi, odnosno vaša firma, pristupati svojoj konkurenciji. I u ovoj igri važe fer pravila, a to kakav ste igrač odražava se i na vaš ugled u javnosti, što je stvar koja se veoma dugo gradi, ali se jednim nepromišljenim potezom može ugroziti. Zato dobro razmišljate o svojim potezima, imajući na umu dugoročnu perspektivu.

* * *

Konkurencija nije kamen u cipeli;

konkurencija je ono što nam pomaže da se pozicioniramo, redefinišemo svoje snage i slabosti.

Reklama

Zato je ne treba posmatrati kao nešto što bi bilo poželjno eliminisati ili oštetiti.

I konkurencija spada u javnost, a to kako će vaše poslovanje ta ista javnost doživljavati i te kako se može odraziti na uspjeh vaše firme.

Izvor: Mojafirma

PRIVREDA

Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje

Objavljeno

 

Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh

Objavljeno

 

Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!

Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.

Objavljeno

 

Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)

Nastavite čitati

U trendu