Connect with us

KARIJERA

Kako razviti govorničke vještine

Objavljeno

 


Za govor se može reći da je temelj svake komunikacije, najvažniji i najuspješniji način komuniciranja među ljudima. Govor je sredstvo sporazumijevanja, razmjenjivanja ideja, mišljenja i stavova, ali i ostvarivanja interesa kao i sredstvo potvrđivanja.

Obrazovani i ambiciozni ljudi koji teže da u životu ostvare neki cilj, prije ili kasnije se nađu u situaciji da shvate da njihove govorničke vještine nisu na nivou situacije ili okoline u kojoj su se našli. Poslovni, društveni i lični uspjeh se kroz svakodnevno iskustvo, pokazalo da zavisi od sposobnosti govornika da ljudima u svojoj okolini jasno saopšti ko je, šta želi i u šta vjeruje.
Kada su komunikacione vještine u pitanju vrlo je važno biti svjestan svojih prednosti i ograničenja govorničkog umijeća, jer je upravo ono jedan od ključeva uspjeha u svakom poslu. Znati komunicirati govorom znači prenositi svoje ideje i mišljenje drugim ljudima na neposredan način.

Koliko je važno umijeće govora, odnosno verbalna komunikacija najbolje znaju oni koji su zbog manjkavosti te vještine izgubili važne poslovne prilike ili bili poraženi od osoba koje vladaju ovim vještinama. Kada već moramo komunicirati zašto to ne činiti na najbolji mogući način? Tu pomaže svijest o važnosti govornog umijeća i vežba koja čini majstora.

Nisu svi prirodno talentovani govornici i zato misle da samim tim nije ni suđeno da razvijaju taj aspekt komunikacije, ali u tom slučaju treba imati u vidu da i najtalentovaniji ne postižu dobre rezultate bez vježbe. Vježba je osnovni i najednostavniji način da se razviju govorničke osobine. Današnja retorika traži brzo razmišljanje i tečno izražavanje. Dobru poslovnu retoriku čine prirodni dar govora, elokvencija i duhovna svojstva govornika kao: inteligencija, memorija, ali i improvizacija, moralne pretpostavke. Umjetnost lijepog i pravilnog govornog izražavanja najlepši dar koji su besmrtni bogovi mogli dati čovjeku prema riječima Kvintilijana, velikog rimskog učitelja govorništva.

  • U cilju da razvijete svoje govorničke sposobnosti i da u svakodnevnoj komunikaciji na radnom mjestu ili u ličnim kontaktima ostavite utisak tačnog, jasnog i estetski lepog izražavanja, možete i sami da radite ove vježbe:
  • glasno čitanje tekstova koji su vam na raspolaganju: novinski čanaci, poezija, tekstovi na Internetu…
  • prilikom vježbe izgovora vodite računa da pravilno akcentujete svaku riječ- vežbajte da  pravilno i razložno izgovate reči
  • čitanje teksta uz naizmenično mijenjanje brzine čitanja (sporo i brzo izgovaranje teksta)
  • izgovaranje teško izgovorljivih riječi
  • brzalice
  • vježba ispred ogledala gde ćete pratiti svoj stav, držanje tijela, gestikulaciju rukama, pogled
  • vježba pogleda koji treba da je koncentrisano zadržan na slušaocima, a da ne prelazi u gledanje u nekoga netremice, što je svakako loše djeluje
  • vježbati kratako i jasno izražavanje, preskakati poštapalice, odnosno svjesno ih izbacivati (hm, ali, kao, ovaj…)

Savjeti:

  • za pitanja sa kojima se često srećete unapred pripremite jednostavne i smislene odgovore i kada ih savladate trudite se da tako izgleda svaki vaš odgovor
  • pravite pauze od nekoliko sekundi u toku izlaganja
  • umirite misli pre nego što započnete rečenicu
  • pratite sagovornika dok priča njegov ritam, visinu tona, gestove
  • ako sagovornik govori zbrzano, napeto ili nepovezano, pokušajte da radite upravo suprotno kada dobijete riječ
  • kada očekujete važan sastanak ili razgovor isplanirajte svoj govor unaprijed kako bi izbjegli zastajkivanje
  • izbacitepoštapalice, jer daju povod da vas sagovornik neshvati ozbiljno
  • pazite da se vaša rečenica ne završi upitnikom, već tačkom kako bi bilo jasno da je to vaš stav
  • ton vašega glasa nesme se povisiti na kraju rečenice, izgledaće kao da konstantno postavljate pitanja

Dobar govornik sem govornih vještina mora svjesno kontrolisati svoje neverbalno izražavanje da bi drugoj osobi dao na znanje informaciju koju želi i riječima da prenese. Sem verbalne komunikacije svako od nas ima i onu manje svjesnu stranu takozvanu neverbalnu komunikaciju, pa tako treba uvek imati na umu dok govorite:

– šta radite sa rukama, da li ih pokrećete u gestovima
– da vam ton bude što priprodniji
– da su psovke, nepristojne riječi nepoželjne u prisustvu starijih, djece, nadređenih
– da se ne prenaglašavaju riječi
– da je vaše izražavanje u ritmu sa drugim osobama, ako je dijalog u pitanju

Za razvoj i uspjeh govorničke vještine presudno je znati izabrati prave riječi, izreći ih na najupečatljiviji način, pravim tonom, u pravo vrijeme i pri tome ne biti ni preopširan ni prekratak. Savremena poslovna retorika je u odnosu na klasičnu manje formalna komunikacija, a cilj je tečno i jednostavno izražavanje. Ona podrazumeva kratke rečenice, tečan jezik, jednostavna tumačenja i neposredan odnos sa sagovornikom. Moć uvjeravanja riječima i gestom razvijaju političari, ali i osobe koje žele biti ozbiljni menadžeri. Dobar govornik mora imati blage manipulativne karakteristike, ali se manipulacijom ne smije služiti kao sredstvom komunikacije, jer će tada umjesto zadatog cilja i uvjeravanja osoba u svoje riječi, izložiti se mogućnosti da bude pogrešno protumačen i odbačen kao manipulant ili lažov. Zato se vježbom i svesnim korigovanjem manjkavosti u verbalnom izražavanju mogu postići odlični rezultati, šta svakako ima za cilj ostavljanje dobrog utiska i jasnog i uspješnog prenošenja svojih ideja i stavova.

Reklama

 

kakopedija.com

KARIJERA

Motivacija i disciplina: Kako ih izbalansirati za maksimalnu produktivnost?

Objavljeno

 

Motivacija je kada želite da napravite razliku u nečijem životu, pronađete lični smisao u izgradnji biznisa ili pomognete drugima da postignu svoje ciljeve.

Biti motiviran i biti discipliniran nije isto.

Motivacija je ta koja će vas inspirisati da postavite smislene ciljeve i zamislite poželjan ishod.

MOTIVACIJA VS DISCIPLINA

S druge strane, disciplina razbija ove ciljeve u korake kojima se može upravljati i pomaže vam da ostanete na kursu uz fokusiran i dosljedan napor.

Čuveni motivacioni govornik i autor Zig Ziglar je jednom rekao: „Ljudi često kažu da motivacija ne traje dugo. Pa, ne traje dugo ni kupanje – zato ga preporučujemo svakodnevno.“

Reklama

Dok mnogi poduzetnici počinju sa sjajnim idejama, kompanije često propadaju jer osnivači nemaju motivaciju i disciplinu da prođu kroz teška vremena.

Za preduzetnike, motivacija i disciplina su dva osnovna stuba uspjeha. Iako se ova dva termina često koriste naizmjenično, oni znače različite stvari.

Šta je motivacija?

Motivacija je skup psiholoških sila koje nam omogućavaju da pokrenemo, organiziramo i ustrajemo u ponašanjima koja će nas na kraju dovesti do postizanja cilja.

Motivacija vam pomaže da svojim svakodnevnim aktivnostima pristupite sa strašću. Kada se osjećate motivirani, započinjete dan s pozitivnim stavom i željni ste da radite na svom poslu.

Postoje dvije glavne vrste motivacije:

Reklama
  • ekstrinzična
  • unutrašnja

Ekstrinzična motivacija

Ekstrinzična motivacija je kada učestvujemo u aktivnosti da bismo postigli vanjsku nagradu ili izbjegli kaznu.

Primjer ekstrinzične motivacije je bavljenje sportom jer postati profesionalni sportista može dovesti do hrpa novca, slave i uticaja.

Primjeri ekstrinzične motivacije na radnom mjestu:

  • Primit ću povišicu
  • Dobit ću dodatnu stimulaciju
  • Zarađivat ću ​više novca
  • Imat ću veći uticaj u branši

Intrinzična motivacija

Kada smo intrinzično motivirani, upuštamo se u neku aktivnost jednostavno zato što smatramo da je zabavna ili nagrađujuća.

Možda igrate golf svakog vikenda jer volite igru, smatrate je izazovnom (na dobar način) i uživate u društvu ljudi s kojima igrate. To je intrinzična motivacija.

Primjeri intrinzične motivacije na radnom mjestu:

Reklama
  • Radim dobar posao i ponosan/a sam na svoj posao
  • Tražim mogućnosti ličnog razvoja za povećanje kompetencija
  • Naporno radim jer vjerujem da činim promjenu u svijetu
  • Radim na projektu jer ga smatram lično izazovnim

Šta je disciplina?

Disciplina nam pomaže da u ovom sadašnjem trenutku učinimo pravu stvar za dugoročnu dobit, čak i kada bismo radije radili nešto drugo.

Na primjer, ako je transparentnost jedna od vaših osnovnih vrijednosti, važno je održati obećanje da ćete objavljivati ​​ažuriranje prihoda vašoj organizaciji svakog mjeseca, čak i ako ste zaglibili u svakodnevnom vođenju posla.

Razlika između motivacije i discipline

Motivacija je razlog zašto iza vaših postupaka. Nasuprot tome, disciplina se odnosi na ono što radite.

Zamislite motivaciju kao svoj početni nalet inspiracije, a disciplinu kao stvar koja vas drži da se krećete prema svom cilju dugo nakon što novina nestane.

Zamislite da imate ideju i viziju u koju vjerujete, pa osnivate kompaniju – za to je potrebna motivacija.

Reklama

Odatle, možda ćete morati da radite dva posla da biste platili račune dok gradite svoj posao sa strane, za šta je potrebno 10 godina da krene – to zahtijeva disciplinu.

Motivacija je kada želite da napravite razliku u nečijem životu, pronađete lični smisao u izgradnji biznisa ili pomognete drugima da postignu svoje ciljeve.

Raditi na svom poslu svaki dan, razvijati nepropusnu strategiju izlaska na tržište i naučiti sve što se može znati o vašem idealnom kupcu je ono što je disciplina.

Kako ostati motiviran?

Da biste ostali motivirani i nastavili sa svojim kretanjem prema konačnom cilju, istraživanja psihologa kažu da trebate poduzeti male korake.

Pod tim se misli i na trening mekih vještina i neki trening upravljanja vremenom, prema cilju, jer tako dobijate redovne povratne informacije o cilju da ostanete motivirani i nastavite svoj „pokret“ prema tom cilju.

Reklama

Takođe, kada ste u mogućnosti da vidite sebe kako napredujete, stavljate sebe i svoj mozak u bolju poziciju da postignete sve što ste zacrtali.

Danas su svi preopterećeni sa puno informacija, zbog čega je teško ostati fokusiran i na pravom putu.

Svaki dio informacije zauzima prostor u mislima ljudi i često se čini nemogućim distancirati se od ove ogromne količine podataka.. zar ne?

Međutim, trening upravljanja vremenom omogućava vam da održite određenu disciplinu u praćenju napretka, a pored toga, kada dobijete redovno pojačanje u vidu podrške i ohrabrenja od svojih kolega i trenera, vaš nivo motivacije ne opada.

Naravno, mora postojati individualna želja, sa strane osobe, da postigne svoj cilj.

Međutim, i to se dobija kao poticaj kada postoji redovna interakcija s onima koji se tiču ​​zadatka i svi se međusobno motiviraju.

Reklama

Šta je važnije, motivacija ili disciplina?

Motivacija je ključna u odluci da se krene na poduzetnički put. Koristite je da vas vodi ka svojim snovima, da steknete nadu kada se osjećate obeshrabreno i da inspirišete druge da prihvate vaše ideje.

Bilo da uvjeravate investitore da finansiraju vaš startup ili okupljate zaposlenike u prvim danima vašeg poslovanja, motivacija je ključna za održavanje svih vaših saradnika na istoj „valnoj dužini“ vaše misije.

Posvetite se zdravoj ishrani, redovnom vježbanju i dovoljnom spavanju jer je veća vjerovatnoća da ćete doživjeti sagorijevanje bez wellness rutine.

Disciplina vam također može pomoći da ostanete na zadatku uprkos smetnjama, fokusirate se na ono što je važno i borite se protiv odugovlačenja kako biste se kretali prema svojim ciljevima.

Napredujte, bez obzira na to koliko malo/puno

Reklama

Novčane nagrade također motiviraju, ali češće najveći efekat imaju inspirativne riječi ljudi kojima se divite.

Upravo oni imaju veće šanse da vas dovedu u poziciju koja vam pomaže da poboljšate svoje šanse da postignete svoj cilj.

Takve riječi ne samo da imaju moć da vas transformišu, čak i kada ste suočeni s neuspjehom, već vas također mogu provesti kroz svaku izazovnu situaciju uz minimalni stres.

Napredak, bez obzira koliko mali, koji možete vidjeti i na koji se osjećate ponosni, omogućit će vam da postignete bilo šta izazovno, pa čak i nemoguće.

Mnoge priče su pokazale da kada su pojedinci otišli „do kraja“ da steknu neku obuku mekih vještina kako bi se izdržavali i za to dobili ohrabrujuće riječi o svom napretku, ili kada su pratili svoj svakodnevni napredak, upravo zbog toga su često i uspjeli postići nemoguće.

Želite li postići nemoguće?

Reklama

Samo poduzmite akciju, redovno pratite svoj napredak, sistematski i disciplinovano i vidjet ćete kako se dobro osjećate zbog toga.

akta.ba

Nastavite čitati

KARIJERA

Otvorene prijave za novi ciklus programa UniCredit plaćene stručne prakse

Objavljeno

 

Od

UniCredit Bank a.d. Banja Luka, već sedmu godinu zaredom, pruža priliku studentima završnih godina ekonomskog, pravnog i informatičkog usmjerenja da steknu prva radna iskustva kroz planirani program plaćene stručne prakse radeći u međunarodnoj kompaniji te inspirativnom i dinamičnom okruženju.

„Prva velika šansa“ je šestomjesečni program plaćene stručne prakse u UniCredit banci Banja Luka, koji, pored praktičnog rada u timovima, uz podršku mentora, donosi i posebno iskustvo učenja u okviru UniCredita – liderske bankarske grupacije na tržištu, koja prepoznaje potencijal i nagrađuje lično zalaganje i kvalitet te pruža jedinstvenu priliku studentima – mladim osobama na početku karijere, za dobar start i profesionalni napredak.

Tokom prakse, a u toku svakodnevnog radnog vremena (4 sata), počevši od avgusta tekuće godine, studenti će raditi na konkretnim zadacima te se upoznati sa poslovanjem Banke kao finansijske institucije, organizacionom strukturom i procesima unutar Banke te razviti korisna teorijska i praktična znanja koja će im pomoći u savladavanju dodijeljenih zadataka. Istovremeno, u periodu obavljanja prakse studenti će biti u mogućnosti da završavaju sve svoje obaveze na fakultetu. 

Članica Uprave UniCredit Bank a.d. Banja Luka, nadležna za Ljudske potencijale i korporativnu kulturu, Diana Bevanda, ovim je povodom istakla da joj je drago da ima priliku pozvati studente završnih godina ekonomskog, pravnog i informatičkog usmjerenja da se prijave za novi ciklus „Prve velike šanse”.

„Razvili smo program kroz koji studenti imaju priliku proći kroz sve ključne faze bankarskog poslovanja, na drugačiji i zanimljiviji način. Program u kojem već sam proces selekcije nije uobičajen, jer je i to prilika u kojoj studenti mogu pokazati svoja znanja, vještine, kreativnost i sposobnost snalaženja u novim situacijama. Takav pristup već u početku razvija pozitivnu konkurenciju među studentima, kako bi za vrijeme prakse stekli kvalitetno iskustvo i želju da napreduju. Svi imaju jednaku šansu da dobiju zaposlenje u Banci, ukoliko pokažu motivaciju i želju za radom. Kao društveno odgovorna kompanija, pokušavamo i na ovaj način dati mladim ljudima prilike za učenje i razvoj u našoj zemlji.”, istakla je Diana Bevanda.

Na linku možete pogledati predstavljanje programa prakse i iskustva studenata, učesnika programa svih prethodnih ciklusa „Prve velike šanse”, koji su svoju šansu već iskoristili i nakon programa postali dio UniCredit tima te došli do svog prvog zaposlenja.

Reklama

UniCredit Bank a.d. Banja Luka poziva sve zainteresovane studente završnih godina da se prijave i iskoriste svoju prvu veliku šansu i pošalju svoj CV na [email protected], pod naslovom „Prva velika šansa“ najkasnije do 31.07.2024. godine.

Nastavite čitati

BIZLIFE

Najmlađi samoostavareni milijarder

Objavljeno

 

Štednja

Ako niste dosad čuli za Ostina Rasela, to je potpuno razumljivo. (više…)

Nastavite čitati

U trendu