Connect with us

INVESTICIJE

Pelješki most: Završeno 7 od 12 stupova

Objavljeno

 


Krajem ovog mjeseca bit će tačno dvije godine otkako je kineski China Road and Bridge Corporation (CRBC) uveden u posao gradnje Pelješkog mosta. Realizacija tog najvažnijeg infrastrukturnog projekta u Hrvatskoj tako ulazi u svoju treću, zadnju godinu pa se može reći da počinje završno odbrojavanje do konačnog spajanja Hrvatske, piše Večernji list.

U Hrvatskim cestama (HC) kažu da je CRBC dosad izveo više od 50 posto radova na mostu, odnosno radove u vrijednosti 1,01 milijardu kuna. Od početka izvođenja radova pa dosad zabijeni su svi čelični piloti na stupnim mjestima od S4 do S 12.

Što se tiče stupnih mjesta, na nekim od njih je već počelo postavljanje potpornih skela, montaža čelične rasponske konstrukcije i izrada pilona.

Na drugim stupnim mjestima, navode u HC-u, izvode se radovi bušenja i iskopa tla iz pilota, ugradnje armaturnih koševa i betoniranje pilota, armiranje i betoniranje naglavnica pilota, postavljanje armature i betoniranje segmenata stupova.

Radovi najviše poodmakli na S5 i S8

Dosad su završeni radovi na izradi sedam od ukupno 12 stupova plus dva upornjaka. Tako su iz mora već nikli gotovi stupovi 2,5,6,7,8,9 i 13. A radovi su najviše poodmakli na S8 i S5.

Reklama

Tako su na S8, koji je visok 53,35 metara, nakon izrade privremene potporne skele, pomoću velike plovne dizalice nosivosti 1.000 tona, montirana dva čelična bazna segmenta rasponske konstrukcije mosta.

Pojedinačna težina baznog segmenta iznosi oko 269 tona. Na S8 su, kažu za Večernji list u HC-u, počeli i radovi na postavljanju oplate i armature nultog segmenta pilona.

S5 je također u fazi betoniranja nultog segmenta pilona nakon što su na njega postavljena dva bazna segmenta. U julu će potporna skela i bazni segmenti biti postavljeni i na S6 koji je visok 46,41 metara, S7 ( 53,35 metara), S9 ( 46,41 metar) i S13 (26,06 metara).

Na S2, koji je visok 19,4 metara ugrađuju se ležajevi te beton ispod njih. U februaru ove godine iz Kine na gradilište Pelješkog mosta stigla je prva isporuka od 29 segmenata čelične rasponske konstrukcije. Uskoro bi prema Hrvatskoj trebala krenuti i druga pošiljka od 28 segmenata.

A kad će ti segmenti točno doći ovisi o tome kad će hrvatski nadzorni inženjeri otići u Kinu kako bi u tamošnjim pogonima mogli provjeriti kvalitetu njihove proizvodnje. Zbog pandemije koronavirusa i prekida letova to je dosad bilo nemoguće, no u HC-u su ipak izgleda pronašli rješenje za taj problem, a što je povezano s planovima CRBC-a za dolazak njihovih varioca iz Kine koji su potrebni za montažu segmenata čelične konstrukcije.

Poseban let iz Kine s variocima

Reklama

U HC-u kažu da kineski izvođač traži mogućnosti i načine da na gradilište u što kraćem roku dovede potreban broj visoko specijaliziranih varioca te da je zasad plan da oni stignu posebnim avionom iz Kine 27. jula.

A onda bi, objašnjavaju u HC-u, tim povratnim letom u Kinu otišli i hrvatski nadzorni inženjeri. Što se varioca tiče, u HC-u kažu da, ako se dolazak tih radnika iz Kine u skorije vrijeme ne realizira, ostaje mogućnost suradnje sa stručnom radnom snagom iz hrvatskih brodogradilišta s kojima je kontakt ranije uspostavljen.

Radi se naime o variocima Brodosplita. Na gradilištu je pak trenutno 619 radnika, od čega je 137 tehničkog i pomoćnog osoblja, a ostalo su radnici, strojari i mornari na brodovima.

Što se tiče ugovorenog roka završetka radova na mostu, kraj jula 2021., u HC-u objašnjavaju da je uslijed pandemije virusa COVID-19, bio obustavljen rad dvaju proizvodnih pogona čelične rasponske konstrukcije u Kini što u konačnici za posljedicu ima pomicanje datuma završetka radova na kraj 2021.

No ističu i da je CRBC poduzeo određene aktivnosti kako bi moguće kašnjenje nadoknadio pojačanim angažmanom u radovima koji predstoje – prije svega proizvodnji, dopremi i montaži čelične rasponske konstrukcije.

Pandemija nije zaustavila radove

Reklama

– U HC-u stalno radimo na rješavanju svih eventualnih problema što se posebice očitovalo na početku pandemije koronavirusa kada se zbog brzog i kvalitetnog odgovora na pandemiju gradilište nije ni u jednom trenutku zatvorilo nego su radovi odvijali i dalje uz sve poduzete protokole mjera zaštite – ističe predsjednik Uprave HC-a Josip Škorić.

Iskop tunela Debeli Brijeg

Što se tiče pak pristupnih cesta, koje su se počele graditi krajem 2019., a radovi su se zbog pandemije COVID-a 19 odvijali smanjenim intenzitetom, dosad je realizirano je 20 posto radova na samoj trasi te 15 posto radova na izgradnji tunela.

Na dionici Duboka – Sparagovići, gdje je izvođač radova Strabag među ostalim napreduju radovi iskopa tunela Debeli Brijeg koji će biti dug gotovo 2,5 kilometra, dakle kao i Pelješki most. Glavna cijev kod izlaznog portala iskopana je do 400, a servisna do 270 metara. Kod ulaznog portala iskop glavne cijevi napredovao je do 90 metara, a servisne 60 metara.

Grčki Avax gradi stonsku obilaznicu, poddionice Sapragovići – Prapratno i Prapratno Doli. Na tom dijelu među ostalim kopaju se temelji upornjaka i stupa mosta Ston. Prema podacima HC-a, radovi na tunelu Polakovica napredovali su do iskopa predusjeka portala do prve berme, prenosi Večernji list.

Izvor: Biznisinfo

Reklama

INVESTICIJE

Eksproprijacija zemljišta za aerodrom u Trebinju biće završena 2025. godine

Objavljeno

 

Eksproprijacija zemljišta za potrebe izgradnje aerodroma u Trebinju, biće završena 2025. godine, saopšteno je nakon sjednice Vlade Republike Srpske koja je održana u Banjaluci.

Vlada je na sjednici utvrdila Prijedlog zakona o izmjeni Zakona o posebnom postupku eksproprijacije radi izgradnje aerodroma u Trebinju, po hitnom postupku, a zakon će, kako je navedeno, biti donesen iz razloga što postupci eksproprijacije u 2020. godini nisu ni mogli biti započeti zbog pandemije virusa korona.

Odnosno, bili su usporeni zbog pandemije izazvane virusom kovid 19, te će se oni okončati u 2025. godini, a sve s ciljem izgradnje aerodroma i realizacije jednog ovakvog složenog projekta koji je od opšteg interesa za Republiku Srpsku – naglašeno je iz vladinog kabineta za odnose s javnošću.

eKapija

Nastavite čitati

INVESTICIJE

Napreduje gradnja bolnice u Trebinju – završetak krajem sljedeće godine

Objavljeno

 

Nova bolnica u Trebinju je najveći zdravstveni projekat u istočnoj Hercegovini koji je od velikog značaja za ovaj grad i cijelu regiju, a plan je da do početka aprila naredne godine budu završeni građevinski radovi, izjavio je Srni direktor Bolnice Trebinje Nedeljko Lambeta.

Lambeta je istakao da će nakon završetka građevinskih radova početi opremanje nove bolnice, te da očekuje da će krajem sljedeće godine nova bolnica biti završena i početi sa radom.

„Vrijednost projekta je 128 miliona KM, nova bolnica će imati 223 kreveta, prostiraće se na 17.500 kvadrata, imaće sve što do sad Trebinje i Hercegovina nisu imali, od najsavremenijeg magneta, dijagnostike, šest operacionih sala, angio-sale“, rekao je Lambeta.

On je izrazio zadovoljstvo dinamikom izvođenja radova, napominjući da je počela da se radi fekalna i kanalizaciona mreža, a krajem ove ili početkom sljedeće godine počeće se sa rješavanjem elektro-instalacija.

Lambeta je objasnio da se na objektu nove bolnice sada stavlja fasada, koja će biti završena do kraja septembra ili u prvoj polovini oktobra, a u unutrašnjosti, odnosno prizemlju, već se došlo do finih radova.

POZITIVNO POSLOVANJE BOLNICE TREBINJE

Reklama

Lambeta je naglasio da je u protekle tri godine Bolnica u Trebinju pozitivno poslovala i da je nakon petnaestak godina napravljen kontinuitet uspjeha.

Polugodišnji izvještaj za 2024. godinu pokazao je da je Bolnica pozitivno poslovala, a taj trend će biti do kraja godine„, rekao je Lambeta.

On je naveo da se plate zaposlenima uredno isplaćuju, te napomenuo da je mnogo uloženo u opremu, između ostalog, u nabavku sanitetskih vozila, CT i aparata za ultrazvuk.

Dug prema dobavljačima je u prethodne tri godine smanjen za 70 odsto, a plan je da se do ulaska u novu bolnicu, taj dug svede na nulu. Očekujem da ćemo četvrtu godinu zaredom uspješno da poslujemo„, rekao je Lambeta.

NASTAVLJA SE ULAGANJE U KADAR – SVI ZAINTERESOVANI LJEKARI DA SE JAVE BOLNICI

Lambeta je rekao da je Bolnica u Trebinju u nepune četiri godine raspisala 43 specijalizacije, a da u ovoj zdravstvenoj ustanovi radi 46 ljekara specijalista i tri ljekara koji još nisu dobili specijalizaciju.

Reklama

On je istakao da je plan po novoj sistematizaciji da broj ljekara bude između 110 i 120.

Lambeta je rekao da u ovoj godini imaju otvorenih 11 specijalizacija, te da Bolnica ima i oko 30 spoljnih saradnika iz Beograda i Banjaluke koji rade kompleksnije zahvate.

Nastavićemo ulaganje u kadar, pozivam sve ljekare koji su u potrazi za specijalizacijom i poslom da se jave“, dodao je Lambeta.

On je naveo da su konkurski raspisivani i za medicinske sestre, te da će potrebe za ovim kadrom biti povećane prelaskom u novu bolnicu.

Lambeta je ukazao da su „gorući problem“ babice, odnosno akušeri kojih nedostaje, te da se radi na rješavanju tog problema.

Srednji medicinski kadar će u narednom periodu ići na edukacije u Univerzitetsko klinički centar Republike Srpske, Beograd i inostranstvo zbog nabavke nove opreme da bi mogli da se pripreme za rad„, rekao je Lambeta.

Reklama

Prema njegovim riječima, broj poroda u trebinjskoj Bolnici u protekle dvije godine je povećan, ljekarski kadar na ginekologiji je podmlađen, a realizuje se i usluga epidurala.

Zajedno sa gradom, Udruženjem porodica sa problemom steriliteta `Bebe` i energetskim sektorom privodimo kraju projekat nabavku tripl-dabl testa za trudnice. Mislim da će u ovaj projekat biti uključen i Kabinet predsjednika Republike„, rekao je Lambeta.

On je izrazio očekivanje da će u oktobru nabaviti taj aparat i staviti ga u funkciju, tako da trudnice više neće morati tu uslugu da traže van Trebinja.

SRNA

Nastavite čitati

NOVOSTI

Trebinje 2050 – Raspisan konkurs za idejno rješenje futurističke vizije i razvoja grada na Trebišnjici

Objavljeno

 

Grad Trebinje je raspisao međunarodni konkurs za izradu idejnog rješenja projekta „Trebinje 2050“.

Kako se navodi u dokumentaciji cilj konkursa jeste prikupljanje i izbor najboljeg i najkvalitetnijeg idejnog rješenja za povezivanje starog gradskog jezgra sa „Novo Trebinje“, Kongresnim centrom i planiranim aerodromom Trebinje.

Drugi cilj nabavke je dodjela ugovora o javnoj nabavci usluga za izradu projekta „Trebinje 2050“. Iz odabranog idejnog rješenja će proizići jasan predmet nabavke usluga čije ugovaranje će biti predmet pregovaračkog postupka u skladu sa članom 23. stav a) ZJN koji slijedi nakon provedenog konkursa za izradu idejnog rješenja s ciljem dodjele ugovora za izradu projekta „Trebinje 2050“ – pojašnjeno je.

Rok za prijem radova je 14. avgust do 12 časova, a procjenjena vrijednost nabavke iznosi 38.641 KM bez PDV-a, odnosno 45.209 KM sa PDV-om

Za izbor najboljeg idejnog rješenja imenovaće se konkursna komisija koja će završiti s radom u roku od 15 dana od posljednjeg dana predviđenog za predaju konkursnih radova, dodaje se.

Kandidati za izradu idejnog rješenja projektnog prijedloga „Trebinje 2050“ treba da uključe slijedeće elemente:

Reklama

1. Razvoj strateških planova za Trebinje: Povezivanje starog gradskog jezgra sa „Novim Trebinjem“, Kongresnim centrom i planiranim aerodromom Trebinje.

2. Kreacija scenarija 3D projekcija: Razvoj detaljnih scenarija 3D projekcija za svaki od tri definisana vremenska
segmenta, omogućavajući vizualizaciju planiranih ciljeva i razvoja grada.

3. Kreacija scenarija promotivnih filmova: Kreacija scenarija promotivnih filmova, svaki fokusiran na određeni vremenski segment, kako bi se informisala i motivisala lokalna zajednica.

4. Izrada nacrta (drafta) knjige, informativne verzije i promotivne verzije „Trebinje 2050“ plana: Proizvodnja tvrdih knjiga punih verzija plana (500 primjeraka).

5. Kreacija nacrta (drafta) informativnih verzija (2.000 primjeraka) za širu distribuciju.

6. Razvoj nacrta (drafta) promotivnih verzija (5.000 primjeraka) za podsticanje interesa i učešća građana.

Reklama

7. Kreacija mok-upa futurističkog „Trebinja 2050“: Razvoj nacrta makete vizuelnog prikaza futurističkog izgleda „Trebinja 2050“, pružajući inspiraciju i viziju budućnosti.

8. Razvoj „Trebinje 2050“ veb stranice: Kreacija sadržaja informativne i interaktivne veb stranice koja će služiti kao
središnje mjesto za informacije, učešće građana i praćenje napretka.

9. Postavljanje informacionog pulta za „Trebinje 2050“: Detaljan opis fizičkog informativnog pulta u gradu kako bi građani imali pristup informacijama o planu, mogli postavljati pitanja i dijeliti svoje ideje.

Ovaj sveobuhvatan projekat treba da kombinuje različite strategije i alatke kako bi se obezbijedila sveobuhvatna implementacija Trebinje 2050 plana, stvarajući održiv i prosperitetan grad za sve svoje građane – navodi se u opisu projekta.

eKapija

Reklama
Nastavite čitati

U trendu