Connect with us

ANALIZE

Katastrofalna 2020. za svjetski turizam

Objavljeno

 


Sa 72 odsto manje međunarodnih dolazaka u prvih deset mjeseci i globalnim gubitkom 935 milijardi dolara prihoda od izvoza, za svjetski turizam je ovo najgora godina u istoriji, a dostizanje prometa iz 2019. očekuje se za dvije do četiri i više godina, ističu iz Svjetske turističke organizacije.

Međunarodni turistički dolasci pali su za 72 odsto u periodu januar-oktobar 2020, usljed ograničenja putovanja, niskog nivoa povjerenja potrošača i globalne borbe protiv kovid 19, što je sve zajedno doprinijelo da ova godina bude upisana kao najgora u istoriji turizma.

Prema najnovijim podacima Svjetske turističke organizacije (UNVTO), turističke destinacije su ugostile od januara do kraja oktobra 900 miliona manje stranih turista u odnosu na isti period 2019, što je rezultiralo gubitkom 935 milijardi dolara izvoznih prihoda tog sektora, za preko deset puta većim nego tokom globalne ekonomske krize 2009. Generalni sekretar UNVTO Zurab Pololikašvili kaže da, iako vijest o vakcini jača samopouzdanje putnika, još uvijek predstoji dug put do oporavka.

– Stoga moramo da pojačamo napore u pogledu sigurnog otvaranja granica, podržavajući pri tome radna mjesta i preduzeća u turizmu. Sve je jasnije da je turizam jedan od sektora koji je najviše pogođen ovom neviđenom krizom – dodao je on.

Na osnovu trenutnih pokazatelja, UNVTO očekuje da će ukupan pad međunarodnih dolazaka u čitavoj 2020. iznositi između 70 i 75 odsto, što će globalni turizam vratiti na nivo od prije 30 godina, uz milijardu dolazaka manje i gubitak izvoznih prihoda od 1,1 bilion dolara. Ovaj ogroman pad turizma uzrokovan pandemijom mogao bi da rezultira gubitkom od dva biliona dolara u svjetskom BDP, dodaje se u izvještaju.

Azijsko-pacifički region je pretrpio najveće negativne efekte pandemije sa padom dolazaka stranih gostiju za 82 procenta tokom desetomjesečnog perioda. Bliski istok je zabilježio pad međunarodnih dolazaka od 73 odsto, Afrika 69 procenata, a Evropa i Amerika od 68 odsto, navodi UNVTO.

Reklama

Tanjug

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu