Connect with us

ANALIZE

Inflacija raste, a sve govori da će porasti još više

Objavljeno

 


Inflacija raste u većem dijelu Evrope i Euroazije u usponu, potaknuta cijenama roba i hrane. Sada kada se ekonomije spremaju za oporavak kako labave pandmijske restrikcije, potrošačke cijene mogle bi porasti još više, ponovno oživljavajući problem koji je dugo bio ignoriran.

Za razliku od zapadne Evrope, većina zemalja u nastajanju je iza sebe ostavila deflaciju.

– Zastoj u inflaciji ili“ deflatorni šok „2020. godine u svim našim zemljama u CEE nije bio tako snažan kao u zapadnoj Evropi (uz nekoliko izuzetaka poput Bosne i Hercegovine ili Hrvatske), kaže Gunter Deuber, glavni ekonomist Raiffeisen Bank International.
– Stoga se odnos koji vidimo u cijeloj regiji i na zapadnim tržištima na nekim mjestima odvija sa mnogo više polazne tačke.

Koliko će se inflacijski izazov pokazati ozbiljnim, ovisit će o mnogim varijablama, uključujući i o tome koliko se brzo ukidaju ograničenja pandemije, kolika je zadržana potražnja potrošača i koliko brzo vlade povlače svoje pakete podrške. U nekim zemljama, posebno u Češkoj, tržište rada ostalo je usko uprkos pandemiji, a plaće bi uskoro mogle početi brzo rasti.

Ako inflacija – i inflatorna očekivanja – ponovo postanu problem, pitanje će biti onda koliko će brzo centralne banke regije krenuti u povišenje stopa, s obzirom na to da su njihove ekonomije i dalje krhke nakon pandemije.

– Vrhunac stope inflacije vjerovatno će biti dostignut u aprilu-maju 2021. godine i mogao bi postati glavobolja za centralne banke, posebno u kombinaciji sa snažnim dvocifrenim rastom maloprodaje i industrijske proizvodnje, navodi se u nedavnom istraživačkom izvještaju Erste banke, prensoi bne intellinews.

Reklama

Indikator.ba

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu