Connect with us

ANALIZE

Nijemci poručju: Zapadni Balkan može profitirati od nearshoring trenda

Objavljeno

 


Zapadni Balkan može imati koristi od postkovidnog nearshoring trenda, poručuju iz Predstavništva njemačke privrede u Bosni i Hercegovini.

Putem kratkog videa zastupništvo njemačke privrede potvrđuje da su niske plate, educirana radna snaga i relativno niski porezi konkurentske prednosti regiona.

Istraživanje provedeno među njemačkim kompanijama sa stranim aktivnostima pokazalo je da je tokom pandemije 40 posto kompanija iskusilo probleme sa lancima dobave, a 68 posto njih misli promijeniti svoje lance snabdijevanja, dok 47 posto već traži nove ili dodatne dobavljače.

Zapadni Balkan može profitirati od ovog trenda, a glavni razlozi za investiranje u ovo podučje su relativno niske plate, što smatra 22 posto njemačkih investitora, geografska lokacija, što je bitan faktor za 19 posto, potom educirana radna snaga (16 posto), izgledi novog tržišta (14 posto), relativno niski porezi (9 posto), poticajne šeme od vlada (9 posto), dobra infrastruktura (4 posto), dobro upravljanje (2 posto) i ostalo ( 5 posto).

Istraživanje pokazuje da je za većinu njemačkih investitora koji posluju na zapadnom Balkanu to dobra lokacija za investiranje. Čak 21 posto njemačkih investitora je vrlo zadovoljno radom na zapadnom Balkanu, a 41 posto je zadovoljno. Neutralnih je 18 posto, nezadovoljnih 16 posto, a vrlo nezadovoljnih svega 3 posto.

Načini na koje lokalne kompanije žele da sarađuju stranim investitorima najvećim dijelom (40 posto) odnose se na prodaju proizvoda, 9 posto na kupovinu, 16 posto želi zajednički razvoj proizvoda, 11 posto je za dijeljenje informacija, a 10 posto za zajedničko lobiranje.

Reklama

Indikator.ba

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu