Connect with us

INVESTICIJE

Federacija BiH: Slijede mnogobrojni projekti u oblasti saobraćajne infrastrukture

SARAJEVO – Federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić kazao je u razgovoru za Fenu kako je u ovoj godini planiran završetak poddionice Drivuša-Klopče i Klopče-Donja Gračanica te najavio realizaciju programa „Modernizacija cesta u Federaciji BiH“ i ulaganja u zrakoplovnu infrastrukturu u FBiH, kako bi zračne luke u FBiH bile još konkurentnije lukama u okruženju i regiji.

Objavljeno

 


Lasic Novalic otvaranje

 

Lasic Novalic otvaranjeGovoreći o aktivnostima Ministarstva u prethodnoj godini, Lasić je kazao kako je protekla godina uglavnom protekla u pripremi projekata jer je, smatra on, do zastoja i nedostatka intenzivnijih aktivnosti došlo zbog neusvajanja Zakona o izmjenama zakona o trošarinama BiH, neusvajanja prostorno-planske dokumentacije, neriješenih imovinsko-pravnih odnosa, komplicirane procedure za dodjelu ugovora i slično.

U 2017. godini završeno je deset kilometara moderne autoceste dionice Svilaj – Odžak, najsjevernijeg dijela Koridora Vc, a na toj dionici planira se još izgradnja mosta Svilaj i graničnog prijelaza, ustvrdio je Lasić, napomenuvši kako se nastavlja izgradnja na ranije otvorenim gradilištima poddionice Drivuša – Klopče, Klopče – Donja Gračanica, s tim da se završetak radova na poddionici Drivuša – Klopče očekuje u prvoj polovici ove godine.

Po ministrovim riječima, u 2018. godinu planiran je završetak poddionice Drivuša – Klopče (2,3 km) i Klopče – Donja Gračanica (5,7 km).

Osim toga, planiran je početak izgradnje na poddionicama: Počitelj – Zvirovići (11 km), kao i izgradnja autoceste tunel Vraca – tunel Pečuj s petljom Zenica sjever (4 km), zatim Počitelj – Buna (7 km), Ponirak – Vraca (2,7 km), Vranduk – Ponirak (5,3 km), Nemila – Vranduk (5,7 km), Tunel Kvanj – Buna (cca 5 km), te Tarčin – Ivan (cca 7 km).

Od brzih cesta planira se izgradnja dionice Lašva – Nević polje (Lot 1) 24 km, izgradnja prve faze dionice Prača – Goražde (13 km), prve faze Mostar – Široki Brijeg (granica s Republikom Hrvatskom) 3 km, Sarajevske obilaznice Lot 3B (1,5 km) i dionica Tuzla – Žepče (5,5 km).

„U 2018. godini počet će realizacija programa ‘Modernizacija cesta u Federaciji BiH’ u nadležnosti JP Ceste Federacije BiH, prema potpisanim sporazumima o zajmu/kreditu s međunarodnim financijskim institucijama, u iznosu od 173 milijuna eura“, kazao je Lasić.

Reklama

Dodao je kako taj program obuhvaća više projekata koji se mogu podijeliti u dvije grupe, i to projekti obilaznica i izgradnje cestovnih dionica od strateškog značaja za FBiH/BiH i projekti izgradnje obilaznica oko gradova te projekti rekonstrukcije postojećih cesta i kolničke konstrukcije (korekcija osovine, izgradnja trećih traka za spora vozila, rehabilitacija /rekonstrukcija mostova i tunela, rehabilitacija/rekonstrukcija crnih točaka i opasnih mjesta i slično).

Govoreći o radu zračnih luka, ministar Lasić podsjetio je kako su u Federaciji BiH u operativnom radu tri međunarodne zračne luke – Međunarodni aerodrom Sarajevo, Međunarodni aerodrom Tuzla i Zračna luka Mostar. Po njegovom mišljenju, sve tri zračne luke su u operativnom i funkcionalnom smislu u stanju izvršiti adekvatan prihvat i otpremu zrakoplova i putnika te posjeduju licence međunarodnih zračnih luka.

Dodao je kako je u tijeku izgradnja i stavljanje u funkciju Zračne luke Bihać.

Federalno ministarstvo prometa i komunikacija već nekoliko godina aktivno sudjeluje u razvoju zrakoplovne infrastrukture u Federaciji Bosne i Hercegovine kroz subvencije i kapitalna ulaganja, ustvrdio je Lasić, dodavši kako iz Proračuna Federacije Bosne i Hercegovine za 2017. godinu, od sredstava putničke takse-naknade za razvoj i unaprjeđenje zračnog prometa u Federaciji BiH, treba biti realizirano ukupno 13 milijuna maraka.

Po njegovim riječima, transferi međunarodnim zračnim lukama imaju za cilj povećanje njihove konkurentnosti te približavanje usluga zračnog prijevoza korisnicima iz regije.

Zračne luke u FBiH iz godine u godinu bilježe rast broja putnika kao i rast cargo prometa, čime je vidljivo da ova ulaganja imaju i ekonomsku opravdanost, napominje Lasić te ističe kako su zračne luke u FBiH postale bitan čimbenik za regionalni rast i razvoj kako gospodarstva i turizma, tako i ostalih gospodarskih grana u FBiH.

Reklama

Iako Federacija BiH nije vlasnik navedenih zračnih luka, odluke su donesene s ciljem unaprjeđenja zračnog prometa na teritoriju Federacije BiH, kao i povećanja njihove konkurentnosti u odnosu na druge zračne luke u okruženju.

„Jedan od ciljeva Ministarstva je ulaganje u zrakoplovnu infrastrukturu u FBiH kako bi se ponudila kvalitetna razina usluge te kako bi zračne luke u Federaciji BiH ispunile visoke međunarodne standarde ICAO-a i Eurocontrola i bile još konkurentnije zračnim lukama u okruženju i regiji“, naglasio je Lasić.

Što se tiče željezničkog prometa, uvođenjem linije za Čapljinu „Talgo“ garniturama u lipnju 2017. godine, i puštanjem linije od Sarajeva za Banju Luku u kolovozu iste godine, došlo je do znatnog povećanja u prijevozu putnika koji je u proteklom razdoblju bio u drastičnom padu, kazao je Lasić.

Dodao je kako Ministarstvo još ne posjeduje podatke o točnom broju prevezenih putnika jer su te linije puštene u drugoj polovici 2017. godine.

Kod prijevoza tereta, Željeznice Federacije BiH u proteklim su godinama najveći prijevoznici roba u Federaciji BiH i drže određenu konstantu s blagim porastom prijevoza tereta.

„Smatramo da će se u budućnosti ovaj vid transporta sve više povećavati iz razloga utvrđene politike EU, gdje će se teretni promet na veće udaljenosti gotovo u cijelosti prebaciti na brodski i željeznički prijevoz“, naglašava ministar te napominje kako energetski učinkovitija vozila i čistija goriva vjerojatno neće biti dovoljna za postizanje potrebnog smanjenja ispušnih plinova, što će podrazumijevati veću upotrebu željezničkog prijevoza.

Reklama

Kada je u pitanju pomorski promet, Lasić ističe kako BiH, odnosno Federacija BiH izlazi na Jadransko more s dužinom obale od 25,80 kilometara na morskom prostoru Klek-Neum, a pošto nema izgrađene pomorske infrastrukture (luka, pristanište, marina) pomorski promet se odvija sporadično u turističke svrhe.

„U zaljev Klek-Neum povremeno uplovljavaju putnički brodovi manjih dimenzija, kao i čamci i jahte svih vrsta, dok pomorskog prometa tereta nema“, ustvrdio je.

Što se tiče riječnog prometa, trenutna situacija je takva da se na plovnom putu rijeke Save obavlja neznatan promet u odnosu na očekivani promet roba.

„Luka Brčko ima oko 120.000 tona prometa na godišnjoj razini i neznatni dio preko Luke Bosanski Šamac. U budućnosti je planirana rekonstrukcija plovnog puta rijeke Save te rekonstrukcija Luke Brčko i pristupnih komunikacija luci čime bi se osigurali preduvjeti za povećanje prometa roba“, kazao je ministar Lasić.

 

Izvor: Fena

Reklama
Nastavite čitati

FINANSIJE

Ulaganja u fondove i postupanje u vrijeme pada tržišta

Objavljeno

 

Od

Ulaganje u investicione fondove postalo je popularan način štednje i ostvarivanja prinosa za mnoge ulagače. Međutim, kao i svako ulaganje, i ono nosi određeni nivo rizika, naročito kada su u pitanju fondovi koji ulažu u akcije svjetskih kompanija.

U posljednje vrijeme svjedočimo padu vrijednosti na svjetskim berzama, što se direktno odrazilo i na vrijednost udjela u fondovima koji ulažu u akcije. Investitori koji su svoj novac uložili u ove fondove mogu trenutno vidjeti negativne prinose, što često izaziva zabrinutost i razmišljanje o povlačenju sredstava. Ipak, važno je razumjeti da su ovakve situacije sastavni dio tržišnih ciklusa.

Za razliku od fondova koji ulažu u akcije, obveznički fondovi ili alternativni fondovi, poput onih koji se bave davanjem zajmova nisu značajno pogođeni trenutnim tržišnim kretanjima. Njihovi prinosi su stabilniji jer se zasnivaju na prihodima od kamata i otplata zajmova, što ih čini manje volatilnim u ovakvim situacijama.

Šta učiniti kada tržište pada?

U ovakvim trenucima, najvažnije je ostati pribran i ne donositi ishitrene odluke. Tržišta imaju prirodan tok – nakon pada uglavnom slijedi oporavak, a istorija je više puta pokazala da su strpljivi investitori na kraju često nagrađeni.

Jedan od načina za ublažavanje rizika jeste diverzifikacija – odnosno raspodjela sredstava na više vrsta fondova, uključujući akcijske, obvezničke, mješovite i alternativne fondove. Na taj način se smanjuje zavisnost od jednog tržišta ili sektora, a portfelj postaje otporniji na negativne oscilacije.

Reklama

Zaključak

Pad tržišta, iako može djelovati zabrinjavajuće, prirodan je dio investicionog procesa. Ulaganje treba posmatrati kao dugoročan cilj, a ne kao sredstvo za brzu zaradu. Ključ uspjeha leži u diverzifikaciji i strpljenju – dvije najvažnije strategije koje pomažu investitorima da izdrže turbulentna vremena i ostvare pozitivne rezultate na duže staze.

Nastavite čitati

EKONOMIJA

“Fundamental” u Banjaluci: Narodne obveznice prilika za sigurno ulaganje

Objavljeno

 

Od

Odluka Vlade Republike Srpske o prvoj emisiji narodnih obveznica predstavlja kvalitetno i sigurno ulaganje, te priliku za privlačenje novih investitora na tržište kapitala, poruka je panelista i učesnika današnje investicione konferencije “Fundamental” u Banjaluci.

Predsjednik Komisije za hartije od vrijednosti Srbije Marko Janković ocijenio je da narodne obveznice znače i sigurno ulaganje kada se rangiraju različiti rizici u investiranjima.

Janković je istakao da i Srbija razmišlja o narodnim obveznicama, kao i da Ministarstvo finansija analizira mogućnosti da se takve obveznice pojave na tržištu Srbije.

Vidimo da su zemlje regiona već emitovale te vrste obveznica sa dobrim rezultatima”, rekao je Janković novinarima u Banjaluci.

On je naveo da Srbija ima usklađenu regulativu sa evropskim direktivama, kao i da se kontinuirano radi na inovacijama, kako bi tržište kapitala bilo u rangu sa evropskim.

Predsjednik Komisije za hartije od vrijednosti Republike Srpske Ognjen Mihajlović naglasio je da su sve dosadašnje emisije obveznica bile prikazane na transparentan način, kao i da su građani koji su više upućeni i do sada kupovali obveznice.

Reklama

Prema njegovim riječima, emisija narodnih obveznica je usmjerena na fizička lica, odnosno običnog građanina.

Ovaj pilot projekat treba ljudima da približi i da im pokaže šta su štedne obveznice. Vjerujem da će ovaj projekat biti uspješan”, smatra Mihajlović.

On je naveo da će na današnjoj investicionoj konferenciji biti prezentovani određeni podaci o tržištu, te regulatorni okvir.

Preživjeli smo transformaciju investicionih fondova, mijenjali smo zakone, omogućili nove proizvode i vjerujem da ćemo iduće godine usvojiti nove zakone koji bi u potpunosti bili usklađeni sa evropskim direktivama, te bi stvorili jednu investicionu situaciju koja obavezuje ovlaštene učesnike kako bi nadzor bio efikasniji”, pojasnio je Mihajlović.

On je rekao da je u planu novi zakon o tržištu kapitala, kao i priprema zakona o alternativnim fondovima.

Investiciona konferenciju “Fundamental” okupila je u Banjaluci oko 200 je učesnika iz Srbije, Hrvatske i BiH.

Reklama

Svečanom otvaranju konferencije prisustvovali su srpski član i predsjedavajuća Predsjedništva BiH Željka Cvijanović, ministar finansija Republike Srpske Zora Vidović i ministar finansija i trezora u Savjetu ministara Srđan Amidžić.

Investicionu konferenciju “Fundamental”, čiji je cilj promocija investiranja, organizuje Udruženje društava za upravljanje investicionim fondovima pri Privrednoj komori Republike Srpske.

Cvijanović: U institucijama Srpske uvijek ćete imati pouzdanog partnera

Srpski član i predsjedavajuća Predsjedništva BiH Željka Cvijanović istakla je na svečanom otvaranju investicione konferencije “Fundamental” u Banjaluci da je ovaj događaj snažan podsticaj za ekonomski napredak, inovacije i jačanje saradnje, te da će u institucijama Republike Srpske uvijek imati partnera.

Cvijanovićeva je izrazila nadu da će diskusije u okviru konferencije donijeti korisne zaključke koji će imati potencijal da doprinesu daljem razvoju tržišta kapitala i privrede u Republici Srpskoj.

U institucijama naše Republike, koje su u u potpunosti posvećene realizaciji navedenih ciljeva, uvijek ćete imati iskrenog i pouzdanog partnera”, naglasila je Cvijanovićeva u obraćanju.

Reklama

Ona je ocijenila da ovaj događaj nije samo prilika za razmjenu znanja i iskustava, već istovremeno i snažan podsticaj za ekonomski napredak, inovacije i jačanje saradnje u ovom dinamičnom i izazovnom okruženju.

Uvijek sam srećna kada su Banjaluka i Republika Srpska domaćini ovako značajnih i dobro organizovanih manifestacija regionalnog karaktera, kao što je konferencija `Fundamental`”, zaključila je Cvijanovićeva.

Vučenović: Konkretno o investiranju i tržištu kapitala

Investiciona konferencija “Fundamental”, koja je danas otvorena u Banjaluci, daće mnoge odgovore na pitanja investiranja i tržišta kapitala u Republici Srpskoj, izjavio je izvršni direktor Društva za upravljanje investicionim fondovima Zoran Vučenović.

Ovo je prva konferencija tržišta kapitala u Republici Srpskoj i očekujemo da će ona biti prvi korak u širem razvoju ovog tržišta”, rekao je Vučenović novinarima.

SRNA

Reklama
Nastavite čitati

INVESTICIJE

Eksproprijacija zemljišta za aerodrom u Trebinju biće završena 2025. godine

Objavljeno

 

Od

Eksproprijacija zemljišta za potrebe izgradnje aerodroma u Trebinju, biće završena 2025. godine, saopšteno je nakon sjednice Vlade Republike Srpske koja je održana u Banjaluci.

Vlada je na sjednici utvrdila Prijedlog zakona o izmjeni Zakona o posebnom postupku eksproprijacije radi izgradnje aerodroma u Trebinju, po hitnom postupku, a zakon će, kako je navedeno, biti donesen iz razloga što postupci eksproprijacije u 2020. godini nisu ni mogli biti započeti zbog pandemije virusa korona.

Odnosno, bili su usporeni zbog pandemije izazvane virusom kovid 19, te će se oni okončati u 2025. godini, a sve s ciljem izgradnje aerodroma i realizacije jednog ovakvog složenog projekta koji je od opšteg interesa za Republiku Srpsku – naglašeno je iz vladinog kabineta za odnose s javnošću.

eKapija

Nastavite čitati

U trendu