PREDUZETNIŠTVO
Vaši novi zaposlenici bi trebali kreirati vaš proces uvođenja
Istraživanje za istraživanjem naglašava važnost obuke i razvoja zaposlenika. Dokazano je kako je to jedan od najvećih pokretača da zaposlenici svoj posao rade bolje i kvalitetnije te se tako povećava produktivnost i profitabilnost po zaposleniku.
Prema istraživanju Society for Human Resourcesa, čak 47 posto zaposlenika se izjasnilo kako im je mogućnost napredovanja i razvoja karijere unutar kompanije jedan od najvažnijih faktora zadovoljstva poslom.
Dok većina preduzetnika i menadžera prepoznaju važnost procesa obuke, njeno provođenje ipak predstavlja izazov.
Naime, menadžeri su uglavnom veliki dio svog radnog vremena zauzeti brojnim obvezama između kojih teško mogu pronaći vrijeme za osmišljavanje priručnike za obuku svojih zaposlenika. No, osoba koja bi taj posao mogla vrlo dobro obaviti je, ne biste vjerovali, upravo vaš najnoviji zaposlenik.
Ovo su tri razloga zašto je to tako:
Oni imaju vremena
Vrlo je vjerovatno da vaš novi zaposlenik neće imati mnogo toga za raditi u svom prvoj sedmici na poslu te većina poslodavaca ne očekuje da odmah sve znaju i budu sposobni samostalno odrađivati posao. Poslodavci su svjesni da ipak postoji određeno razdoblje koje je zaposleniku potrebno da nauči kako raditi svoj posao. Dio tog učenja je i razumjeti kako ponoviti obuku. Nakon prikupljanja i apsorbiranja svih novih informacije koje su stavljene pred njih potrebno je da napišu i sažetak s onim stvarima koje su uistinu važne za posao. Tako, novi zaposlenici imaju priliku izraditi priručnik za obuku s obzirom na sve informacije koje su prethodno morali pročitati.
Preispitivaće vaše procese
Za zaposlenike koji su novi na poslu prirodno je da imaju pitanja, a kada postavljaju pitanja vjerovatno će preispitivati i neke vaše procese. I to je odlična stvar. Oni, dakle, samo žele razumjeti čitav smisao vašeg poslovanja i procesa koje koristite. Dokumentovanjem odgovora, oko nedoumica s kojima su se oni susreli, olakšat će drugim osobama u budućnosti. Prema tome, vaše odgovaranje na pitanja zaposlenika je zapravo odličan način da se poboljša sadržaj vaših priručnika, a da pri tom niste trebali ulagati nikakav dodatni napor.
Mogu izbaciti stare i nevažne informacije
Vaš novi zaposlenik prolazit će kroz mnogo sadržaja – dokumente, web-stranice, blogove, videa i tako dalje. Upijati će veliki broj informacija iz različitih izvora i stoga postoji velika šansa da određeni postotak priručnika neće više biti relevantan.
Sigurno ste barem nekada čuli kako menadžeri zaposlenicima govore da „Već odavno ne koriste određeni sistem“ ili „da zanemare neki video ili blog“. Prema tome, dok oni prolaze kroz sav taj sadržaj važno je da ih se uputi u to što je od svih tih informacija još uvijek relevantno za tvrtku i time će u priručniku ostati samo najvažnije informacije koje će svima biti korisne.
Zapamtite, sastavljanje materijala iz kojeg će svi moći ponešto naučiti ne mora biti veliki pothvat za tvrtku i oduzimati vrijeme osobama na vodećim mjestima jer vaš novi zaposlenik to može učiniti za vas.
Njemu će biti korisno za bolje uvođenje u posao koji će raditi. Njegova pitanja vama će pomoći u poboljšanju sadržaja unutar priručnika u kojem će se nalaziti samo najvažnije informacije.
Nećete moći vjerovati koliko je posao koji je nekada predstavljao izazov sada jednostavno riješen i postao je zapravo ‘win-win’ situacija za sve.
Poslovni plus
PRIVREDA
Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje
Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)
PREDUZETNIŠTVO
Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh
Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)
BIZLIFE
Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!
Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.
Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE12 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca