LIDERSTVO
IMATE LI IH? 5 osoba koje morate da imate uz sebe
Gomila obaveza na poslu i kod kuće čini da vaš život ne bude nimalo lak. Ipak, mnogi govore da je najteži dio njihove svakodnevice kontakt sa raznoraznim ljudima i njihov uticaj. Kako biste lakše pregurali dan i postigli sve što treba, Forbs (Forbes) savjtuje da se okružite sa ljudima sljedećeg tipa.
Nekritični slušač
Osoba koja vas neće kritikovati, a koja ima izražen visok stepen empatije je odlična za vas kada vam je potrebno da se izjadate i ’istresete’. Bez obzira da li ste u pravu ovakva osoba će vas saslušati i podsjetiti da su vaše emocije i mišljenje važni. Ova osoba može da bude vaš cimer, najbolji prijatelj, roditelj, partner ili bilo ko ko je pokazao strpljenje i saosećanje za vas.
Pažnja, koliko god da je dobro imati ovakvog prijatelja u tim trenucima vodite računa da se ne zaboravite i da počnete da primate sve svoje savjete od ove osobe. Odnosno, pazite da se ne uljuljkate u njegovoj nekritičnosti. Često sa takvim ljudima možete da pomislite da ste u pravu i kada niste.
Brutalno iskren savjetnik
On je totalna suprotnost prvom tipu. To može da bude da bude vaš partner ili rođak (oni su odlični u bušenju balona zablude) ili bilo ko u koga imate povjerenja da mu otvorite dušu, a da znate da ćete od njega dobiti samo sirovu istinu. Na primjer, kada mislite da ste malo plaćeni iako imate master diplomu, takav prijatelj će vam reći da ste ipak novi na poslu i da imate još mnogo da učite, odnosno da i dalje niste doprineli ništa značajno. Često ćete balansirati između prvog i drugog tipa ljudi koji vam trebaju u okruženju, uostalom poslušajte svoju savjest i nastavite dalje.
Mentor
Obično pomislimo na nekog starijeg od nas ali to ne mora biti tako. Mentor treba da bude neko ko zna mnogo o životu i biznisu, ili više od vas. To je neko ko će predstavljati vaš uzor i model po kojem treba da se brusite. Ta osoba je već utabala stazu kojom želite da koračate i njeni savjeti su vam dragoceni. Veoma je važno da imate takav uzor u svom školovanju, u hobiju kojim se bavite, a koji može da preraste u životni poziv ili na poslu od kojeg želite da stvorite veliku i uspješnu karijeru.
Trener
Ovo je osoba koja će vas izazivati. Najčešće ovo neće biti neko od vaših prijatelja ali je odlično ako imate drugara, rođaka ili poznanika koji će biti pozitivna konkurencija u vašem životu i na taj način izvlačiti najbolje iz vas. Čak i vi možete nekome drugom biti trenerski tip osobe, što ne podrazumeva da ste ekspert u nekoj oblasti. Slušajte pažljivije šta vaš prijatelj želi i osjeća. Predložite neke stvari toj osobi ili ih pokažite. Trener dobro sluša ali se vaša priča neće završiti na klimanju glavom. On će vam pomoći da prevaziđete sve prepreke, a neće komentarisati sa vama koliko su strašne.
Prijatelj van posla
Većina ljudi najviše vremena provodi sa kolegama-drugarima sa posla ili u poslovnom okruženju. Često su to ljudi iz kancelarije ili iste zgrade sa kojima su po ceo dan. To nije dobro. Potreban vam je makar jedan prijatelj sa kojim nećete spominjati svoj posao. Treba vam neko sa kim ćete zaboraviti na svakodnevne probleme i izaći iz začaranog kruga. Ovaj prijatelj je dobar da vas podseti da postoji svijet i van vašeg posla, i da se život nastavlja imali vi ugovor ili ne.
Izvor: BizLife
LIDERSTVO
6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu
Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)
LIDERSTVO
Rješavanja sukoba – šta trebate znati?
Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.
Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.
Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.
Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:
- Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
- Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
- Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
- Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
- Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
- Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
- Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.
Koji su pristupi rješavanja problema?
- Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
- Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
- Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
- Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.
Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.
Vještine rješavanja sukoba
Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.
Proces uključuje:
– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.
Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.
Na umu kod pregovaranja treba imati:
- o čemu se pregovara,
- kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
- te o dotadašnjim odnosima između strana.
Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.
Kod pregovaranja trebamo:
- Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
- Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
- Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
- Predlagati što više rješenja.
- Dogovoriti jasno rješenje.
Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.
Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:
- Više se može postići sukobom nego borbom.
- Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
- Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
- Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)
Ostanite mirni i srećno!
Izvor: krenizdravo.rtl.hr
PREDUZETNIŠTVO
4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže
Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)
-
NEKRETNINE8 meseci prije
Počela izgradnja novog stambenog objekta „Bregovi“ u Trebinju
-
TELEKOMUNIKACIJE1 godina prije
Novi pad dionica Mtela, vrijednost kompanije dugo nije bila niža
-
NOVOSTI3 meseca prije
Učesnici Visa olimpijskog triatlona prikupili 26.500 KM za Specijalnu Olimpijadu u Bosni i Hercegovini
-
FINANSIJE11 meseci prije
Vlada RS donijela odluku: Minimalac će biti 900 KM
-
INVESTICIJE1 godina prije
Castellina Srpska preuzela 29,9 posto akcija Napretka
-
NOVOSTI1 godina prije
Prag za PDV se diže na 100.000 KM, neophodan zahtjev za izlazak iz sistema
-
POLJOPRIVREDA1 godina prije
Proizvođači digli ruke, mnogi zbog malina i na sudu
-
FINANSIJE11 meseci prije
Mtel izašao iz vlasništva svoje firme u BiH, sprema se ulazak Britanaca