Connect with us

LIDERSTVO

6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu

Objavljeno

 


Izvor:

Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka.
Serija sa 10 dijelova je retrospektiva od 1984. kada je Majkl Džordan ušao u NBA do 1998. godine.

Magija koju je po mišljenju mnogih najbolji košarkaš svih vremena stvarao i dominacija na parketu može se prevesti i efikasno koristiti na radnom mjestu, prenosi BizLife.

Evo šest lekcija Majkla Džordana koje su simbol onoga što lideri moraju da urade da bi pobijedili:

Prilagođavajte se situaciji

Džordan je kao takmičar bio poznat po neumornoj radnoj etici i spremnosti da se prilagodi kako bi pobijedio protivnike.

Kao lider, morate da se prilagodite i naučite kako da prevaziđete neuspjeh. Važno je da razumijete izazov, da ga secirate i da otkrijete koji su alati i metode potrebni za prevazilaženje prepreka.

Reklama

Timski rad

Kako Džordan kaže, “Talent donosi pobjedu, ali timski rad i inteligencija osvajaju šampionate.”

Na početku svoje karijere, Džoran je pokušao sve sam da radi. Iako je postizao sjajne lične rezultate, njegov tim nije osvajao titule.

Pojedinačni doprinos u odnosu na timski rad odnosi se i na poslovanje: da biste bili uspješni, morate da radite zajedno kao tim – inteligentno – da biste postigli svoj cilj. Tim je onaj koji „završava posao“.

Vjerujte u sebe

Majkl Džordan je vjerovao u svoje sposobnosti i nepokolebljivo samopouzdanje neophodno za ostvarenje svojih ciljeva.

Reklama

Ako ne vjerujete u sebe, veoma je teško voditi druge. Liderstvo zahtijeva izuzetno samopouzdanje i poznavanje samog sebe. To znači biti introspektivan i poznavati svoje prednosti, kao i svoje slabosti.

Uvijek dajte sve od sebe

Gledajući Majkla Džordana kako igra, sigurno ste primijetili da daje sve od sebe, bez obzira na okolnosti. Njegova posvećenost u svakoj utakmici bila je neupitna.

Veliki lideri moraju imati tu crtu i moraju biti spremni da trpe gubitke u potrazi za pobjedama.

Kako je Džordan rekao: Mogu da prihvatim neuspjeh, ali ne mogu da prihvatim da ne pokušavam.

Razvijte mentalitet šefa

Reklama

Liderstvo zahtijeva i određeni nivo vlasničkog mentaliteta i odgovornosti. Kada ste šef, vaš tim vas gleda kao primjer. Snosite odgovornost za procese i ishode.

Učite na svojim greškama

“Učenje je dar, čak i kada je bol vaš učitelj”, kaže Džordan.

Iako nekada ne ide sve onako kako ste zamislili i kako ste se nadali, uvijek postoji lekcija koja će vam biti važna za budućnost.

Liderstvo nije samo uloga, već je odgovornost koja se pokazuje ne samo riječima već i djelima, prenosi BizLife.

Reklama

LIDERSTVO

Rješavanja sukoba – šta trebate znati?

Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.

Objavljeno

 

konflikt

konflikt

 

Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.

Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.

Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:

  1. Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
  2. Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
  3. Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
  4. Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
  5. Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
  6. Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
  7. Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.

Koji su pristupi rješavanja problema?

  • Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
  • Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
  • Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
  • Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.

Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.

 

Vještine rješavanja sukoba

Reklama

Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.

Proces uključuje:

– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.

Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.

Na umu kod pregovaranja treba imati:

  • o čemu se pregovara,
  • kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
  • te o dotadašnjim odnosima između strana.

Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.

Kod pregovaranja trebamo:

Reklama
  • Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
  • Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
  • Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
  • Predlagati što više rješenja.
  • Dogovoriti jasno rješenje.

Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.

Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:

  • Više se može postići sukobom nego borbom.
  • Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
  • Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
  • Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)

Ostanite mirni i srećno!

 

Izvor: krenizdravo.rtl.hr

 

 

 

Reklama

 

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 

Od

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)

Nastavite čitati

LIDERSTVO

Odlični lideri nikada neće ponoviti ovih pet grešaka

Objavljeno

 

Od

Prije nego što odlučite da prihvatite ulogu vođe, dvaput razmislite da li to zaista želite. Imate li stvarno stav i emocionalnu inteligenciju da vodite ljude i zajedno s njima ostvarite uspjeh? (više…)

Nastavite čitati

U trendu