Connect with us

LIDERSTVO

7 znakova da se u vama krije odličan lider

Da li sebe smatrate liderom? Kada radite u industriji gde su mogućnosti za diferenciranje vašeg proizvoda ili usluge vrlo ograničene, onda su ljudi ključni izvor konkurentske prednosti. Tim ljudi okupljen oko vaše organizacije je presudan faktor za uspjeh. Ipak, koliko god da su pojedinci koji čine vaš tim izvrsni, bez adekvatnog liderstva koji će usmjeriti njihovo ponašanje i inspirisati ih na ostvarenje ciljeva, velike su šanse da do uspjeha ne dođe.

Objavljeno

 


 

Da bi neko preuzeo ulogu lidera neophodno je da posjeduje određene osobine. Ako do sada niste bili svjesni da se u vama krije lider, možda upravo sada prepoznate neke od kvaliteta:

Dajete pravac
Ako se uvijek trudite da uklonite prepreke dajući ljudima jasne smjernice za rad, onda definitivno posjedujete kvalitet lidera. Lider prepoznaje potencijalne probleme zaposlenih i djeluje u pravcu njihovog otklanjanja.

Pomažete talentima da se razviju
Biti lider podrazumjeva pomagati drugima da razviju svoje talente. Pravi lideri oslobođeni su sujete, spremni su da pokažu kako stvari funkcionišu i pomognu kreiranju novih lidera.

Slušate i poklanjate pažnju drugima
Da li mislite da uvjek imate još nešto da naučite? Ako je vaš odgovor da, u vama se krije još jedna važna liderska osobina. Lider je stalno u potrazi za novim odgovorima i ide u korak sa promjenama. On je neko ko je blizak sa ljudima, razumije povremene razloge slabih performansi, ali i inspiriše na bolje rezultate i ističe vrijednosti kod drugih.

Prepoznajete potencijal u drugima
Ljudi često bivaju ocjenjeni samo na osnovu onoga što su trenutno prikazali, na primjer na razgovoru za posao. Ponekad budu i odbijeni zbog stvari koje ne znaju da rade. Međutim, ako ste lider, vama će biti važnije šta drugi znaju da rade. Lider prepoznaje potencijal i daje mu vjetar u leđa.

Reklama

Dajete drugima slobodu za rad
Lider vjeruje da će svako obaviti svoj posao najbolje moguće, bez potrebe da svakoga trenutka provjerava kako je ko obavio svoj zadatak. On daje slobodu ljudima da istražuju i sami otkriju šta najbolje funkcioniše i ohrabruje ih na stalna poboljšanja.

Vidite sebe jednakim sa drugima
Ako vam nije strano da s vremena na vrijeme i sami „zavrnete rukave“  kada je neophodno, onda posjedujete još jedan važan kvalitet lidera. Lider svojim primjerom  pokazuje da su pravila ista za sve, odnosno  tretira svakog zaposlenog kao sebi jednakog.

Obezbjeđujete kvalitet
Lider ne samo da zahtjeva kvalitet, već i aktivno radi na njegovom obezbjeđenju, i na taj način postavlja standarde izvrsnosti. Zahvaljujući pravim liderima, ljudi se uče da postavljaju velike i inspirativne ciljeve koji će ih voditi ka najboljim rezultatima.

Da li ste prepoznali neku osobinu lidera kod sebe?

 

Izvor: BIZLife

Reklama
Nastavite čitati

LIDERSTVO

6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu

Objavljeno

 

Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)

Nastavite čitati

LIDERSTVO

Rješavanja sukoba – šta trebate znati?

Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.

Objavljeno

 

konflikt

konflikt

 

Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.

Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.

Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:

  1. Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
  2. Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
  3. Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
  4. Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
  5. Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
  6. Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
  7. Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.

Koji su pristupi rješavanja problema?

  • Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
  • Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
  • Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
  • Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.

Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.

 

Vještine rješavanja sukoba

Reklama

Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.

Proces uključuje:

– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.

Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.

Na umu kod pregovaranja treba imati:

  • o čemu se pregovara,
  • kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
  • te o dotadašnjim odnosima između strana.

Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.

Kod pregovaranja trebamo:

Reklama
  • Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
  • Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
  • Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
  • Predlagati što više rješenja.
  • Dogovoriti jasno rješenje.

Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.

Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:

  • Više se može postići sukobom nego borbom.
  • Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
  • Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
  • Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)

Ostanite mirni i srećno!

 

Izvor: krenizdravo.rtl.hr

 

 

 

Reklama

 

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)

Nastavite čitati

U trendu