Connect with us

TEHNOLOGIJA

DIDS 2017 otkrio tajne internet pretraga

BEOGRAD – Prvi dan osme godišnje konferencije DIDS 2017, u organizaciji Fondacije „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (RNIDS), bio je posvećen razotkrivanju tajni pretraživačke internet mašinerije, koja se najčešće poistovećuje sa Guglom. Slogan ovogodišnjeg DIDS-a bio je „Tajne internet pretraga: Traži, Nađi, Posjeti“, a cjelodnevni program 7. marta pratilo je preko 400 posjetilaca u sali, kao i preko 5.000 gledalaca internet prenosa iz beogradskog hotela „Metropol Palace“.

Objavljeno

 


DIDS2017 Gari Ijes 1

DIDS2017 Gari Ijes 1

 

U prvom segmentu programa, pod nazivom „Iz ugla Gugla“, publici se obratio Gari Iješ (Gary Illyes), analitičar vebmaster trendova u kompaniji Google Inc. Iz višegodišnjeg iskustva razvijanja organskog pretraživanja i internacionalizacije usluga ovog giganta IKT industrije, Iješ je istakao da je Guglov cilj da korisnicima širom svijeta prikazuje za njih najrelevantniji sadržaj, u skladu sa njihovom lokacijom, a to je najčešće sadržaj na lokalnom jeziku. Na primjer, korisniku koji pretražuje .СРБ. „Kako bi se postigla što veća preciznost i efikasnost u internet pretraživanju, Gugl prati najvažnije signale rangiranja, kao što su ključne riječi, upotrijebljeni jezik ili trenutno rangiranje internet stranice. Međutim, nemoguće je kreirati stalnu listu parametara koji u svakoj prilici na isti način utiču na rezultate pretraga, jer oni zavise od slučaja do slučaja“, naglasio je tom prilikom Iješ.

Prilagođavanje je ključ uspjeha

Lazar Džamić, međunarodno poznati kreativni strateg, koji je donedavno bio na čelu Guglovog Zoo tima za brend strategiju, otvorio je drugi segment programa, nazvan „Nađi me lako“. Džamić je pokušao da pruži odgovor na pitanje kako kreiranje sadržaja i optimizacija pretraživanja na Internetu mogu uspješnije da funkcionišu u korist jedno drugog u doba, kako je istakao, „lakog ignorisanja“.

„Sav moderan marketing je masovan, direktan i digitalno posredovan. U pitanju je promjena ranije paradigme na koju smo svi navikli, i poslije koje će uspješni biti samo oni koji su se brzo prilagodili jer je svijet postao brutalan. Novac prati pažnju. Ali ta pažnja mora da bude zaslužena, kako bi na kraju bila i uspješno monetizovana. Mnoga preduzeća koja su prisutna na vebu, pa čak i neka od najvećih, međutim, često griješe u svom pristupu, pa se radije opredjeljuju za kreiranje velike količine sadržaja, umjesto da porade na njegovom kvalitetu. Poenta je da upravo dobro napravljen sadržaj pruža mnogo više mogućnosti za uspješnu optimizaciju“, objasnio je Džamić.

Reklama

Ovo posebno dolazi do izražaja kada se uzme u obzir podatak prema kome čak 54% prosječnog budžeta za advertajzing u digitalnim medijima biva „protraćeno“ jer se ne upotrebljava na adekvatan način. Ipak, kako bi kvalitetan sadržaj ostvario željeni uticaj od presudne je važnosti da bude usmjeren prema odgovarajućoj ciljnoj grupi.

Upravo o tome je govorio Miroslav Varga, stručnjak za kontrolu Google AdWords kampanja iz hrvatske firme Escape. „Uspješni oglašivači izdvajaju se od mnoštva ostalih jer na vrijeme prepoznaju šta je najveći prioritet u njihovoj ponudi prema odabranoj publici. Oglašivač mora da osmisli kako da, u ograničenom prostoru i sa što manje riječi, ubijedi korisnike da kupuju njegove proizvode. U tom procesu menadžmenti firmi koje se oglašavaju moraju da imaju svijest o potrebama ciljnih grupa kojima se obraćaju, odnosno ‘da na trenutak obuju njihove cipele’. Primjera radi, kada pišemo oglas namijenjen jednoj baba Zorki, mi tu ženu prvo nacrtamo na zidu, pa sjedimo i smišljamo reklame tako da ih ona lako razumije“, bio je slikovit Varga.

Prema njegovim riječima, osim što reklamna poruka mora da bude adekvatna, veoma je važno da ona bude i što više autentična: „Kupca, ponekad, treba „naučiti“ šta da gugla. Ako svi reklamiraju istu stvar, onda morate da izmislite neki novi izraz za guglanje“. Tek sljedeći korak podrazumijeva bavljenje algoritmima, to jest tehničkim podešavanjima, naveo je ovaj stručnjak.

 

DIDS2017 Total gledaliste 1200x800

 

Autentičnost, prije svega

Reklama

Tokom trećeg dijela programa publici su predstavljeni „Pravi primeri internet prisustva“ na srpskoj sceni, kroz priče uspješnih domaćih preduzetnika koji su na vrijeme uočili priliku da privuku nove korisnike modernim i originalnim nastupom na Internetu. O svojim iskustvima govorili su predstavnici superskola.rs, gradnja.rs, lespetits.rs, mojazubarka.rs, alibris.rs, kompanije Benchmark i Beogradske filharmonije.

„Želja da se što prije dođe do karata za nastupe Filharmonije natjerala je i naše najstarije pretplatnike da koriste Internet. U našoj onlajn komunikaciji sa njima, opredjeljenje da budemo istovremeno prisutni na latiničkom .rs i ćiriličkom .срб domenu apsolutno se pokazalo kao pravi izbor. To pokazuje našu želju da budemo autentični i da njegujemo našu jezičku tradiciju“, istakao je Bojan Stanković, koordinator za društvene mreže Beogradske filharmonije.

I pripadnici novih generacija imaju lijep razlog da se uključe u internet zajednicu – sa opredjeljenjem da đacima koji pohađaju više razrede osnovne škole pruže neformalnu pomoć u njihovom obrazovanju, sajt superskola.rs omogućava korišćenje preko 80 različitih onlajn testova, 1.500 postupno riješenih zadataka i čak 700 video lekcija. „Djeci je digitalno okruženje prirodnije nego odraslima, pa se mnogo brže i lakše snalaze sa onlajn alatima“, zaključio je tom prilikom Nenad Radoičić iz SuperŠkole.

RNIDS i na ovaj način promoviše male privrednike iz Srbije, koji su uspješni u svom poslu, ali i u svom nastupu na Internetu, jer su iskoristili činjenicu da se za internet sajtove namijenjene lokalnom, srpskom tržištu, u rezultatima pretrage daje prednost sajtovima na nacionalnim .rs i .срб internet domenima. Dio tih iskustva je već dostupan kroz video testimonijale i mini intervjue na adresi naravno .rs. Video snimci cilog toka skupa DIDS 2017 biće dostupni na sajtu dids.rs.

 

Izvor: Bif.rs

Reklama
Nastavite čitati

TEHNOLOGIJA

Univerzitetu u Banjaluci predata projektna dokumentacija za izgradnju Naučno-tehnološkog parka

Objavljeno

 

Projekat koji je najavljen još sredinom prošle godine i čija je gradnja bila najavljena za proljeće ove, konačno je počeo i da se realizuje, istina sa procjenom troškova koji su od juna 2023. godine malo i porasli. Naime, juče je, kako prenosi RTRS, predstavnicima Univerziteta u Banjaluci i Ministarstva za naučno-tehnološki razvoj i visoko obrazovanje predata projektna dokumentacija za izgradnju i opremanje Naučno-tehnološkog parka Republike Srpske koji će biti izgrađen u kampusu Univerziteta u Banjaluci.

Kako je u julu 2023. saopšteno, izgradnja ovog objekta bi trebalo da košta više od 10 mil EUR, potom je u septembru iste godine okvirna vrijednost procijenjena na 15 mil EUR, a juče je, sudeći po ovoj vijesti RTRS-a, rečeno da je ukupna vrijednost investicije oko 19 mil EUR.

Podsjećamo, rektor Univerziteta u Banjaluci prof. dr Radoslav Gajanin i ministar za naučno-tehnološki razvoj Republike Srpske Željko Budimir prošle godine su, 13. septembra, potpisali ugovor o osnivanju Naučno-tehnološkog parka (NTP) Republike Srpske. Kako je tada navedeno, riječ je o prvom naučno-tehnološkom parku u Republici Srpskoj, čiji su osnivači Vlada RS i Univerzitet u Banjaluci, a za njegovog direktora imenovan je Nikola Dragović.

Vlada Republike Srpske, kako je tada saopšteno, obezbijedila je sredstva za prvi period rada, a za početak, kancelarije NTP-a biće u novom objektu Arhitektonsko-građevinsko-geodetskog fakulteta i Šumarskog fakulteta, u krugu Univerzitetskog grada. Inače, lokacija je u neposrednoj blizini budućeg objekta NTP, za koji je izrada projektno-tehničke dokumentacije tada bila u toku. Tada je i rečeno da se na proljeće 2024. godine planira polaganje kamena temeljca za izgradnju ovog objekta ukupne površine 7,5 hiljada kvadratnih metara, sa planiranim rokom od 24 mjeseca, a tada je procijenjeno da će okvirna vrijednost objekta, sa neophodnom opremom i laboratorijom, iznositi 15 mil EUR.

eKapija je ranije pisala da je Saudijski fond za razvoj odobrio sredstva za dva projekta u Srpskoj – jedan je izgradnja Studentskog centra u Foči, a drugi izgradnja Naučno-tehnološkog parka u Banjaluci.

Što se tiče projektne dokumentacije koja je juče predata predstavnicima Univerziteta i Ministarstva za naučno-tehnološki razvoj, ona je, kako je prenio RTRS, finansirana kroz Italijanski fond za inovativne projekte, preko Razvojne banke Savjeta Evrope.

Reklama

Inače, nadležni kažu da će budući Naučno-tehnološki park biti centralno mjesto gdje se rađaju inovativne ideje i tehnološki napredak Srpske.

Siguran sam da će izgradnjom NTP imati ogromnu korist prije svega UNIBL i studenti UNIBL, odnosno naši nastavnici i saradnici kroz angažman u kompanijama koje budu smještene u NTP – istakao je Radoslav Gajanin, rektor Univerziteta u Banjaluci, prenosi RTRS.

Nikola Dragović, direktor Naučno-tehnološkog parka Republike Srpske, najavio je, kako navodi RTRS, još neke novine.

Јedan od prvih programa koji će NTP uskoro početi sprovoditi jeste program kampa za koji intenzivno traje kampanja jedinstveni startap program za mlade od 18 do 35 godina – rekao je Dragović.

Vlada Srpske je prošle godine usvojila informaciju o osnivanju prvog NTP u Srpskoj čiji je cilj ubrzan tehnološki razvoj.

Za razvoj preduzetništva i inovativnosti kod mladih ljudi, to je cilj ovog projekta – poručio je Zoran Bjelajac, pomoćnik ministra za naučnotehnološki razvoj i visoko obrazovanje Republike Srpske.

Reklama

RTRS

Nastavite čitati

NOVOSTI

Platforma Ananas stigla i u BiH

Objavljeno

 

Kompanija Ananas stigla je i na bosanskohercegovačko tržište sa svojom online prodajnom platformom.

– Proteklih mjeseci smo dokazali da živimo svoju priču, teško a jako! Danas smo završili vrlo važan korak i otvorili dva nova tržišta! Ananas sada posluje i u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini – objavio je Ananas E-commerce na svom LinkedIn profilu.

„Regionalni Amazon“, kako su ga mediji prozvali, sjedište je najprije osnovao u Sarajevu, gdje je registrovana firma Ananas doo, a 7. juna je osnovana i podružnica u Banjaluci, sa sjedištem u Bulevaru Stepe Stepanovića br. 171 E.

Direktor preduzeća, ujedno i banjalučke podružnice, jeste Erol Ferović.

Direktni osnivač sarajevskog društva je Ananas E-Commerce Beograd. Vlasnik platforme Ananas je Delta holding, a kako je ranije saopšteno iz kompanije, platforma je u prošloj godini otvorila svoje kancelarije i u Sjevernoj Makedoniji.

Ananas je, inače, u prošloj godini zabilježio izuzetno veliki rast, potvrđujući da bude regionalni lider u domenu online trgovine. Na 94% poštanskih brojeva isporučeno je dva ili više Ananas paketa, a broj partnera porastao je više od tri i po puta u odnosu na 2022. godinu.

Reklama

Cilj je da u 2024. godini broj trgovaca poraste na preko 2.000, i da ukupan promet preko sajta bude preko 70 mil EUR – saopšteno je na konferenciji u januaru.

eKapija

Nastavite čitati

NOVOSTI

Kinezima najveći IKT projekat u istoriji Srpske – Posao vrijedan 57 mil KM

Objavljeno

 

Nakon što je portal Capital otkrio da je Vlada Republike Srpske sa kineskom kompanijom ELINC u tajnosti potpisala 57 mil KM vrijedan ugovor za nabavku softvera za digitalnu zaštitu, stigla je i potvrda iz Agencije za informaciono-komunikacione tehnologije Republike Srpske.

Oni su naveli da su u proteklih godinu dana izvršili detaljnu analizu stanja informacione bezbjednosti u javnoj upravi i kritičnim infrastrukturama, izradili smjernice razvoja informacione bezbjednosti i izvršili projektovanje novog nacionalnog sistema zaštite.

Navode da on po obimu, resursima i složenosti predstavlja najveći IKT projekat u Srpskoj.

Projekat je samoodrživ i ima za cilj punu zaštitu sajber prostora Republike Srpske – istakli su iz Agencije.

U skladu sa predviđenom dinamikom, iz Agencije su naglasili da se do kraja avgusta očekuje početak implementacije projekta.

Implementacija je predviđena u dvije paralelne faze. Omogućava potpunu integraciju državnih organa, akademskog i privatnog sektora u upravljanju incidentima. Funkcije zaštite u odnosu na korisnike se ogledaju u zaštiti tri grupe korisnika: javne uprave i kritičnih infrastruktura, zaštiti djece i zaštiti mikro, malih i srednjih preduzeća – istaknuto je u saopštenju.

Reklama

Iz Agencije su istakli da će sistem štititi javnu upravu i kritične infrastrukture koje čini 780 institucija republičkog nivoa.

Za partnera je, u skladu sa smjernicama Vlade za upravljanje krizom lanaca snabdijevanja i politički motivisanih ne-UN sankcija, izabrana kompanija ELINC, specijalizovani proizvođač opreme iz domena nacionalnih sistema informacione bezbjednosti – navedeno je u saopštenju.

Capital podsjeća da je ugovor sa Kinezima potpisan početkom juna ove godine, a nakon toga je na njega stavljena oznaka tajnosti, da bi se od javnosti sakrilo još jedno trošenje desetina miliona maraka na softver, kao i njegova namjena.

Planirano je da se ovaj softver implementira u sve institucije u Srpskoj na rok od deset godina, a ELINC je, kako piše Capital, posao dobio na osnovu prethodnog dogovora iza zatvorenih vrata, bez tendera.

Capital

Reklama
Nastavite čitati

U trendu