Connect with us

PRIVREDA

U BiH registrovano 206.437 vozila proizvedenih prije 1991. godine

Objavljeno

 


vozila

SARAJEVO – Za razliku od zemalja Europske unije, gdje je sve veći broj novih automobila, prosječna starost vozila koja se kreću našim cestama povećava se iz godine u godinu. Tako je prosječna starost kontroliranih vozila sa 17 godina, koliko je iznosila 2011. godine, tijekom 2016. porasla na 20 godina, stoji u dokumentu “Informacija o registriranim motornim vozilima u razdoblju od siječnja do prosinca 2017.” koji je izradio BiHAMK, piše Večernji list BiH.

Najviše u FBiH

Uz to što su stara, na prometnicama Bosne i Hercegovine je iz godine u godinu sve veći broj vozila. U protekloj, 2017. godini u Bosni i Hercegovini je ukupno registrirano 1,021.120 cestovnih motorna vozila, što u odnosu na 2016. godinu (990.730 m/v) predstavlja povećanje od 30.390 vozila. Od ukupnog broja vozila, u Federaciji Bosne i Hercegovine registrirano ih je 623.249 ili 61,04%, u Republici Srpskoj 365.325 ili 35,78%, dok je u Distriktu Brčko registrirano ukupno 32.546 cestovnih motornih vozila ili 3,19%. U spomenutom dokumentu dalje se navodi kako se najveći broj registriranih vozila odnosi na osobne automobile, i to 884.573 vozila.

U Bosni i Hercegovini imamo registriran 12.291 moped i motocikl, zatim 4395 autobusa, 84.781 teretno vozilo, 29.329 priključnih vozila, 4544 traktora i 1114 radnih strojeva. Kada je riječ o Federaciji BiH, broj registriranih vozila porastao je u svim županijama. Najveće povećanje zabilježeno je u Zapadnohercegovačkoj županiji gdje je u godini dana registrirano 3,77% vozila više. Tako je tijekom 2017. u toj županiji bilo registrirano 32.560 vozila, a godinu ranije 30.954.

Najmanje povećanje broja registriranih vozila zabilježeno je u Hercegbosanskoj županiji gdje se taj broj povećao za 0,94 posto. Odnosno, tijekom 2016. godine cestama ove županije prometovala su 15.573 vozila čiji su vlasnici iz Hercegbosanske županije, a prošle godine taj se broj popeo na 15.720. Zanimljivo je spomenuti kako je čak 206.437 registriranih vozila koja su svakodnevno na prometnicama BiH proizvedeno prije 1991. godine. S druge strane, samo 21.178 vozila je s Euro 6 motorom.

Skloniji “dizelašima”

Reklama

Ipak, u strukturi registriranih vozila u Bosni i Hercegovini najviše je onih s Euro 3 motorima, i to 318.043. Podaci potvrđuju i činjenicu kako su vozači u Bosni i Hercegovini skloniji “dizelašima” nego “benzincima”. Iz podataka prikazanih u spomenutom dokumentu vidljivo je kako više od 70 posto vozila koristi dizel kao pogonsko gorivo, više od 25 posto benzin, dok je broj vozila s alternativnim pogonskim gorivom značajno porastao u odnosu 2016. godinu i sad iznosi nešto manje od 4 posto. U dokumentu se dalje navodi i broj prvoregistriranih vozila tijekom prošle godine.

„U Bosni i Hercegovini je tijekom 2017. godine prvi put registrirano 75.121 cestovno motorno vozilo, što čini 7,36 posto od ukupnog broja registriranih cestovnih motornih vozila u Bosni i Hercegovini za 2017. godinu“, stoji u izvješću BiHAMK-a koje je nedavno razmatrano na sjednici Vlade Federacije Bosne i Hercegovine.

Prema analiziranim podacima, dolazi se do zaključka kako je, od ukupnog broja prvi put registriranih cestovnih motornih vozila, 16,38% novih vozila, dok je 83,62% uvezenih rabljenih vozila. Iz BiHAMK-a naglašavaju kako se trend uvoza rabljenih vozila iz godine u godinu smanjuje, dok broj novih vozila raste. I među prvoregistriranim vozilima prednjače putnička vozila. Slijede ih teretna vozila, priključna vozila pa traktori. Vrijedi spomenuti kako je tijekom 2017. godine prvi put registrirano 1712 traktora.

 

Izvor: Večernji list

Reklama

PRIVREDA

Zaduženost Republike Srpske gotovo dvostruko veća od FBiH

Objavljeno

 

Od

Prvo zaduženje u ovoj godini Vlada Republike Srpske planira već ove sedmice. Zakazana je aukcija šestomjesečnih trezorskih zapisa na Banjalučkoj berzi, putem koje se RS planira zadužiti 10 miliona KM.

Podsjetimo da je Narodna skupština RS krajem prošle godine usvojila odluke o dugoročnom i kratkoročnom zaduženju RS za 2024. godinu kojima je predviđeno da se taj entitet može zadužiti iznosom do 1,2 milijarde KM.

Najavljeno je da će 87. aukcija trezorskih zapisa RS biti održana 25. januara na Banjalučkoj berzi. Planirani iznos emisije je 10 miliona KM sa rokom dospijeća šest mjeseci. Biće to prvo ovogodišnje zaduženje RS.

Maksimalan iznos kratkoročnog duga prema odluci koja je usvojena krajem godine ne može biti veće od 337 miliona KM u ovoj godini, a dugoročno maksimalno 951 milion KM.

Sredstva pribavljena dugoročnim zaduživanjem biće upotrijebljena u skladu sa Zakonom o zaduživanju, dugu i garancijama RS za finansiranje kapitalnih investicija, refinansiranje ukupnog duga ili dijela duga RS, plaćanje uslovnih obaveza po osnovu garancija RS te za finansiranje budžetskog deficita u slučajevima kada Ministarstvo finansija procijeni da će planirani rashodi biti veći od iznosa planiranih prihoda, naveli su iz Vlade.

Ukupan javni dug RS je oko 6,2 milijarde KM što je oko 40 posto BDP-a i vlast ovog entiteta tvrdi da RS nema problema sa otplatom te da je zaduženost na istorijskom minimumu. Opozicija je stava da se i u ovoj godini nastavlja politika neosmišljenog zaduživanja kojima se krpe rupe u budžetu.

Reklama

Neosmiljeno zaduživanje kao što je neosmiljeno bez osnovnih ekonomskih parametara, recimo, podići minimalnu platu u RS. To je vjestačka priča koja služi za jednokratnu upotrebu i zadovoljenje političkih mjera koje služe samo za izbornu priču – smatra Milan Miličević, predsjednik SDS-a.

To zaista zvuči mnogo, ovako kada razmišljate, ali to je opet u okvirima onih normalnih zaduženja BDP-a i dugoročno – kaže Anja Ljubojević, potpredsjednica NSRS.

Zbog priča o sankcijama, podsjeća nas sagovornik, nije isključeno da se Vlada kada je riječ o zaduženju na međunarodnom tržištu okrene dalekoistočnim zemljama.

Zaduženje koje mora da obavi RS nije ozbiljan iznos ni za jednu berzu, tako da je samo pitanje koliko je politička situacija stabilna u smislu investitora koji bi pozajmili taj novac za obveznice, mada je kamata koja je određena vrlo atraktivna i vjerujem da će biti lako naći investitore – ističe ekonomski analitičar Zoran Pavlović.

Ukupan javni dug FBiH je oko 6,4 milijarde KM i veći je za oko 200 miliona KM u odnosu na RS. No, gledano u odnosu na BDP zaduženost RS je gotovo dvostruko veća u odnosu na drugi entitet.

BHRT

Reklama
Nastavite čitati

PRIVREDA

Odobrena akvizicija: Britanci vlasnici Mtel-ove firme „Sky Towers Infrastucture“

Objavljeno

 

Od

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine dopustilo je koncentraciju na tržištu iznajmljivanja telekomunikacijskih tornjeva, odnosno, tržištu pružanja prostora na tornjevima za instalaciju infrastrukture elektronskih komunikacijskih mreža na području Bosne i Hercegovine.

Drugim riječima, Vijeće je odobrilo prodaju Mtelove firme Sky Towers Infrastucture međunarodnom gigantu Actis EU Menagement S à.r.l. Luksemburg, izvještava BiznisInfo.ba.

Kako smo ranije pisali, kompanija Actis, vodeći globalni investitor u održivu infrastrukturu sa sjedištem u Londonu, preuzima veliku mrežu telekomunikacionih stubova u Bosni i Hercegovini koja je pripadala firmi Mtel, odnosno Telekomu Srbija.

Odlukom Konkurencijskog vijeća otklonjena je prepreka za ovu veliku akviziciju.

Kako smo ranije pisali, Telekom Srbija Grupa osnovala je Sky Towers Infrastructure u Srbiji, Crnoj Gori i BiH na koje je prenijela vlasništvo nad antenskim stubovima, kao i nad poslovima njihove izgradnje i održavanja. Sky Towers Infrastructure tako je postao vlasnik antenskih stubova i ostale pasivne telekomunikacione infrastrukture.

Prošlog mjeseca smo objavili da Telekom Srbija sprema prodaju ove infrastrukture, i to ukupno 1.827 ovih stubova, od kojih se 995 nalazi u Srbiji, 725 u Bosni i Hercegovini i 107 u u Crnoj Gori.

Reklama

Telekom Srbije posljednjih godina se agresivno širio u cijelom regionu, uključujući BiH, ali je ujedno drastično uvećao dugove. Iz kompanije su kasnije rekli da se prodaju stubovi, ali ne i oprema za telekomunikacije povezana sa njima, kao što su bazne stanice.

Telekom će i dalje ostati korisnik tih stubova u svojstvu zakupca, a njihovom prodajom će prikupiti značajna sredstva.

BiznisInfo.ba

Nastavite čitati

PRIVREDA

Nakon 44 godine gasi se proizvodnja u Prevent FAD-u

Objavljeno

 

Od

Prevent grupacija odlučila je da ugasi proizvodnju u kompaniji Prevent FAD Jelah i otpusti radnike.

Kako je kazao predsjednik sindikata Prevent FAD-a Enes Roša, firma gasi proizvodnju nakon 44 godine rada, a 59 radnika ostaće bez posla.

Otkaze je već dobilo 35 radnika, a preostala 24 su iz zaštićenih kategorija kojima uprava takođe namjerava dati otkaz.

Prema navodima Roše, iz kompanije su kao razlog za gašenje naveli da proizvodni program nije profitabilan, mada je kompanija ostvarila prošle godine dobit od 2,6 mil KM. Navodno, kompanija planira mašine iz Jelaha izmjestiti u Željezaru Ilijaš.

Povodom odluke o gašenju proizvodnje i otkazima, radnici su protestvovali pred Upravom Preventa u Sarajevu tražeći da im minimalne zakonske otpremnine koje je ponudila Uprava budu uvećane.

Iz Prevent grupacije nisu se oglašavali ovim povodom.

Reklama

Prevent FAD bio je poznat kao proizvođač kočionih diskova koje je izvozio na tržište EU za direktnu ugradnju u vozila VW grupacije.

Prevent je nedavno zatvorio fabriku u Bužimu u kojoj je bez posla ostalo 70 radnika.

eKapija

Nastavite čitati

U trendu