Connect with us

FINANSIJE

Od 2019. godine obaveza elektronskog podnošenja PDV i akciznih prijava

Objavljeno

 


BANJALUKA – „Godina 2018. je prelazni period kada bi svi obveznici trebali postepeno prijeći na elektronski način podnošenja PDV i akciznih prijava. To znači da se tokom ove godine PDV i akcizne prijave mogu podnosti elektronski, a oni obveznici koji se još nisu registrovali za ovu novu uslugu mogu svoje prijave podnosti do kraja ove godine i papirnim putem“, kazali su za Akta.ba iz Uprave za inidrektno oporezivanje (UIO).

Istakli su da se od početka 2019. godine više neće moći papirnim putem podnositi PDV i akcizne prijave, već će to biti obaveza da se radi isključivo elektronskim putem.

„Stoga pozivamo sve obveznike da se što prije registruju za elektronski način komunikacije sa Upravom, kako bi imali dovoljno vremena da istestiraju novi E-PORTAL i kako ne bi došli u situaciju da na kraju godine moraju obavezno prijeći na elektrosnko podnošenje prijava, a da to nisu istestirali ranije. Inače shodno članu 4. Stav 3. Uputstva o elektronskom podnošenju prijava samooporezivanja (Službeni glasnik BiH, broj 04/18) nakon što obveznik prvi put podnese e-prijavu samooporezivanja, obavezan je sve naredne prijave samooporezivanja podnositi isključivo elektronskim putem“, objasnili su iz UIO.

Pojasnili su i da što se tiče Uprave za indirektno oporezivanje, a shodno članu 39. Zakonu o PDV-e (podnošenje prijave za plaćanje PDV-a i plaćanje poreza) obveznici su dužni svoju PDV obavezu obračunatu za određeni poreski period navesti u mjesečnoj PDV prijavi. Prijavu obveznik podnosi do 10-og u mjesecu po isteku poreskog perioda, pa prema tome ne podnosi se na godišnjem nego na mjesečnom nivou. Kada je u pitanju elektronski način podnošenja, tim putem se podnose PDV-e i PDA-a prijave.

„Da bi obveznici mogli podnosti elektronskim putem PDV i akcizne prijave neophodno da se registruju za elektronsku komunikaciju sa UIO na našem novom E-PORTALU. Kada se uključe na E-PORTAL imaju mogućnost da pokrenu postupak registracije tako što će ispuniti Izjavu za korištenje elektronskih usluga. Tako popunjenu izjavu mojraju odštampati, potpisati i staviti pečat, te poslati nadležnom regionalnom centru UIO“, dodali su iz UIO.

Elektronske usluge

Reklama

Nakon obrade Izjave na mail adresu koju su naveli u Izjavi dobijaju predpristupne podatke, sa kojima se privi put moraju ulogovati na E-PORTAL. Elektronsko podnošenje PDV i akciznih prijava u velikoj mjeri skraćuje vrijeme za ispunjavanje obaveza, smanjuje troškove, jer poreski obveznici ne moraju prijave slati poštom ili ih donositi u nadležni regionalni centar UIO na protokol. Isto tako mogu do zadnjeg dana za podnošenje prijave sačekati sve fakture ako iste nisu dobili.

„U narednom periodu će UIO proširivati broj elektronskih usluga sa poreskim obveznicima, kao što je elektronski način podnošenja zahtjeva za izdavanje uvjerenja o izmirenim obvaezama po osnovu indirektnih poreza, što je obveznicima vrlo često potrebmno u smislu njihovog poslovanja. Planirane su još neke elektronske usluge u smislu elektronske razmjene KIF-a i KUF-a i slično“, naglasili su iz UIO.

Ističu da obveznici nailaze na manje tehničke probleme prilikom registracije koje nastaju usljed neusklađenosti njihovih podataka sa podatcima u Jedinstvenom registru obveznika. Shodno tome, dužnost svakog poreskog obveznika je da obavjesti UIO o svim promjenama u svojim podacima (ime direktora, odgovorna osoba, adresa firme i sl.). Istakli su sa se svi ostali manji tehnički problemi sa kojima se susreću obveznici zajedno za službenicima UIO riješavaju se veoma brzo putem e-mail adrese [email protected].

„Za mjesec mart 2018. godine više od 30 posto velikih poreskih obveznika već je podnijelo svoje PDV i akcizne prijave elektronskim putem, te jedan dio ostalih poreskih obveznika koji spadaju u grupu srednjih i malih preduzeća. U ukupnom iznosu to je oko 1.500 prijava koje su već poslane elektronskim putem. U svakom slučaju očekujemo da će taj broj obveznika koji prelaze na elektronsko podnošenje PDV i akciznih prijava rasti iz mjeseca u mjesec“, kazali su iz UIO.

Kada je u pitanju podnošenje PDV prijava u 2017. godini, iz UIO ističu da je za ukupan period od 12 mjeseci broj blagovremeno podnesenih prijava 561.974.

„Ovim putem pozivamo sve obveznike da što prije pređu na elektronski način komunikacije sa Upravom, jer će im to smanjiti vrijeme potrebno za obradu prijava i slanje i dostavljanje istih, te će na taj način imati i znatno manje materijalne troškove. Ističemo da je Uprava uz podršku Ambasade Velike britanije u BiH izradila i dva video uputstva koja smo postavili na youtube kanal, a kojima se može pristupiti i preko web stranice Uprave na linku,“ poručili su.

Reklama

Dodali su i da ova uputstva do u detalje pojašnjavju proces registracije obveznika za elektronsku komunikaju sa Upravom, te na koji način pravilno ispuniti i poslati prijavu elektronskim putem Upravi za indirektno oporezivanje.

 

Izvor: Akta.ba

FINANSIJE

Firmama MMSCODE i Core 3,7 mil KM za održavanje IZIS-a

Objavljeno

 

Od

Fond zdravstvenog osiguranja (FZO) RS platiće firmama MMSCODE iz Banjaluke i Core iz Sarajeva 3,7 mil KM za trogodišnje održavanje Integrisanog zdravstvenog informacionog sistema (IZIS).

Rezultat je to tendera koji je sproveo Fond zdravstvenog osiguranja (FZO) RS na osnovu kojeg se potpisuje trogodišnji ugovor.

U odluci o izboru najpovoljnijeg ponuđača je navedeno da se prihvata ponuda grupe ponuđača MMSCODE iz Banjaluke i Core iz Sarajeva u vrijednosti od 3.753.529 KM sa pripadajućim porezima.

Prihvaćena ponuda, koja je ujedno bila i jedina, je za 2.171 KM niža u odnosu na sredstva koja su bila predviđena tenderom (3.755.700 KM sa PDV-om).

Kako je Capital ranije pisao, Fond je kroz ovogodišnji plan javnih nabavki uvećao sredstva za ove namjene.

Prvobitno je bilo predviđeno 680.000 KM bez PDV-a odnosno 795.600 sa PDV-om za ovu godinu. Sredinom godine je došlo do promjene plana javnih nabavki, pa su u Fondu odlučili da se redovno održavanje IZIS-a obezbijedi kroz trogodišnji ugovor, a za te namjene su planirali 3,2 mil KM bez PDV-a ili 3,75 miliona sa pripadajućim porezom.

Reklama

To znači da će se na godišnjem nivou za ove namjene izdvajati oko 1,2 mil KM, što je oko 400.000 KM više od prvobitnog plana.

Nakon izmjene plana objavljen je tender za izbor izvođača na kojem su se pojavile samo navedene firme.

Podsjećanja radi, IZIS je plaćen 26 mil KM kompanijama MMSCode, Lanaco i Ericsson Nikola Tesla iz Zagreba koje su radile na njegovom kreiranju i implementaciji.

Kompletan razvojni put IZIS-a, kako navodi Capital, pratili su problemi. Od prvog dana sistem se pokazao kao neefikasan i neprilagođen doktorima koji su mjesecima negodovali zbog komplikacija i nepovezanosti sa drugim zdravstvenim ustanovama.

Inače, IZIS je krajem prošle godine bio na meti hakerskog napada zbog čega je cijeli sistem ove godine često bio van funkcije.

Capital

Reklama
Nastavite čitati

FINANSIJE

Novo zaduženje Republike Srpske za 10 miliona KM

Objavljeno

 

Od

Vlada Republike Srpske ponovo se juče zadužila na Banjalučkoj berzi za nešto više od 10 miliona KM prodajom 10.000 obveznica.

Prema izvještaju o rezultatima aukcije 68. emisije obveznica, rok dospijeća je pet godina a kamata 6%.

Ukupno je bilo 19.123.424 KM pristiglih ponuda, dok je ukupna prodajna vrijednost obveznica iznosila 10.076.000 mil KM.

eKapija

Nastavite čitati

FINANSIJE

Otključajte svoju finansijsku budućnost! Sa MS Loans na korak od uspjeha

Objavljeno

 

Od

Prvi alternativni investicioni fond u Bosni i Hercegovini počinje sa radom, što znači da od danas preduzetnici, mikro, mala i srednja preduzeća imaju alternativni izvor za finansiranje svojih potreba i svog poslovanja.

Zaključno sa 02.07.2024. godine uspješno je završena početna ponuda udjela za Otvoreni specijalizovani alternativni investicioni fond za ulaganje u potraživanja po datim zajmovima sa privatnom ponudom „MS Loans“. Pravilima Fonda bilo je predviđeno da početna ponuda može da traje 90 dana, međutim potrebni iznos sredstava od 1.000.000 KM je prikupljen u dosta kraćem roku, čime je okončana početna ponuda udjela.

„MS Loans“ je prvi alternativni investicioni fond u Bosni i Hercegovini, a Fond će davati zajmove mikro, malim i srednjim preduzećima i preduzetnicima. Fond je osnovan sa ciljem da privrednim subjektima omogući brži, jednostavniji i fleksibilniji pristup finansijskim sredstvima koja su im potrebna za redovan rad i razvoj.

Inače, ovo je osmi investicioni fond kojim upravlja Društvo za upravljanje investicionim fondovima „Management Solutions“ d.o.o. Banja Luka, a ukupna imovina svih fondova kojima upravlja Društvo iznosi preko 33 miliona KM. „Management Solutions“ već 17 godina svojim klijentima nudi prepoznatljiva upravljačka rješenja i omogućava im ulaganje slobodnih sredstava u respektabilne investicione fondove, čija imovina se investira kako na domaćem tržištu, tako i na razvijenim svjetskim tržištima.

Više informacija o Fondu možete pronaći ovdje

Nastavite čitati

U trendu