Connect with us

ANALIZE

Bijeljina: Okrugli sto „Ulaganje u ljudske resurse – trošak ili investicija“

Objavljeno

 


Bijeljina

„Ulaganje u ljudske resurse – trošak ili investicija“ bila je tema okruglog stola koji je održan na Fakultetu poslovne ekonomije u Bijeljini. Ovaj događaj okupio je eminentne stručnjake iz oblasti ekonomije ali i poslodavce koji su spremni da svojim radnicima omoguće stručno usavršavanje koje bi kao krajnji rezultat imalo i veći prihod kako za firmu tako i za radnika.

Privrednik Milenko Stevanović bio je na edukaciji u Švajcarskoj. Tu mogućnost imaju i mladi inženjeri i radnici, a u ovoj firmi se, kažu, trude da stvore dobru poslovnu klimu i da dobrim platama zadrže radnike.

„To je firma gdje svaki mladi čovjek može da iskaže svoje znanje, da dođe da zajedno gradimo budućnost, u pitanju je zajednički rad, nešto što se zove zapadno tržište, što pravi od nas lidera montažnih kuća“, kaže Milenko Stevanović, direktor firme „Steko centar“ Bijeljina.

Dvodnevne edukacije za zaposlene organizovane su i u jednoj od bijeljinskih pekara, što je imalo pozitivan efekat, ali strahuju da će otvaranjem granice prema Njemačkoj od 1. januara, ostati bez velikog broja radnika.

„Mi smo bili frapirani u firmi koliko je to dobar potez, a ja sam bio skeptičan na početku i mislio sam da je to bacanje novca, međutim kada se sve to uvelo u praksu, bio je to fenomenalan potez“, ističe Njego Zagorac, vlasnik pekare „Bodaksko“.

Nedovoljno obučena radna snaga, zastarjela tehnologija i tehnika, razlozi su niske produktivnosti koja ne može da pokrije troškove što rezultira niskim platama koje nisu nikakav motivacioni faktor za zaposlene. Zbog toga ulaganje u radnike ne može biti trošak.

„To što ulažete u kadar, ne može biti samo trošak, jer će dati korist u narednih pet do šest godina, a to i zakon dozvoljava. Drugo pitanje je kako zaštiti investitora, odnosno onog ko šalje na obuku radnika i kada oni završe sa istom i odoše dalje“, naglašava Miladin Јovičić, dekan Fakulteta poslovne ekonomije u Bijeljini.

Reklama

„Ukoliko se ne usredsredimo na obrazovanje, na otklanjanje sistemnskih grešaka koje koče naš razvoj, ne vidim da će uskoro biti bolje“, smatra Spasoje Tuševljak, profesor na Fakultetu poslovne ekonomije u Bijeljini.

Zaključci sa ovog okruglog stola mogu pomoći u definisanju budućih mišljenja, informacija, prijedloga i rješenja kolika je važnost ulaganja u ljudske resurse za stvaranje uspješnih rezultata.

 

Izvor: RTRS

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu