Connect with us

ANALIZE

Šta nam donosi odlazak velikih evropskih telekoma sa Balkana?

Objavljeno

 


telefon phone

Posljednja događanja na telekomunikacijskom tržištu zapadnog Balkana pokazuju da velike kompanije napuštaju region.

Aktuelno je povlačenje Deutsche Telekoma iz Telekoma Albanija, prethodno je norveški Telenor napustio Srbiju prodajom poslovanja češkoj PPF grupi, a i Telekom Slovenije je prodajom Blicneta, a ranije i izlaskom iz poslovanja u Makedoniji definitivno pokopao svoje nekadašnje regionalne ambicije.

Odlazak velikih kompanija otvara prostor za širenje kompanija iz regije na Balkanu, u čemu je očigedno priliku vidio Telekom Srbije, koji se natječe za preuzimanje Telekoma Albanija, a putem podružnice u BiH već je akvizirao kompanije Logosoft, TelRad Net i Blicnet.

Svoje neskrivene aspiracije u regionu, iz Telekoma Srbije su nedavno otvoreno najavili medijima, a vijest da Telekom Srpske trenutno pregovara sa dva operatera u BiH samo dodatno potvrđuje strategiju Telekoma Srbija da se inauguira u zemljama regiona u vodećeg telekom operatera.

Telekomunikacijski biznis u cijelom svijetu je u krizi, ali neki upravo u tome vide svoju šansu.

Stručnjaci ističu da je za odlazak velikih evropskih telekoma iz regiona kriv način na koji se posluje u državama na Balkanu.

Reklama

„Ovaj biznis je u balkanskim zemljama previše vezan za regulatore od kojih ni jedan ne koristi građanima u punom smislu. Svugdje tu ima pojava monopola i oligopola i svuda to zavisi od regulatora, a regulatori su prilično pod uticajem političkih stranaka na vlasti. Prisutna je i korupcija – negdje manje, negdje više – ali je u svakom slučaju građanin taj koji to na kraju plaća. U takvim uslovima ovi ozbiljniji evropski operatori ne žele da rade“, ocijenio je stručnjak za telekomunikacije Agron Dida, nekadašnji direktor Pošte i Telekoma Kosova, za Radio Slobodna Evropa.

Kada je riječ o bosanskohercegovačkom tržištu, vodeći telekom operater BH Telecom je bio pasivan, u čemu mu je svesvrdno „pomagala“ vlast obilatim izvlačenjem dobiti u federalni budžet.

I dok Telekom Srpske prijeti da će po prihodima nadmašiti BH Telecom, sarajevskog operatera očigledno čeka sudbina da od nekadašnjeg potencijalnog lovca postane lovina.

Kada je potpisnik ovih redova pitao nekdašnjeg direktora Nedžada Rešidbegovića zašto BH Telecom ne akvizira na tržištu iako posjeduje kapital, dok to drugi konkurenti rade, odgovorio je da „nema adekvatnih prilika“.

Razvoj događaja je pokazao, međutim, da prilika ima, a posebno dobro ih u BiH koristi Telekom Srpske.

 

Reklama

Izvor: Indikator.ba

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu