Connect with us

INVESTICIJE

U utorak otvaranje ponuda za most kod Gradiške

Objavljeno

 


Most kod Gradiške

BANJALUKA, ZAGREB, SARAJEVO – Otvaranje ponuda za izgradnju mosta koji bi trebalo da spoji autoput Banjaluka – Gradiška s autoputem Zagreb – Beograd biće u utorak u „Hrvatskim cestama“ u Zagrebu, potvrđeno je „Nezavisnim“.

Prema riječima Igora Pejića, sekretara Ministarstva transporta i komunikacija BiH, više neće biti odgađanja otvaranja ponuda, podsjećajući da je na zahtjev ponuđača došlo do dva odgađanja.

„Prvi put smo morali odgoditi jer su bila 164 dodatna pitanja, a drugi put jer je bilo 20 dodatnih pitanja. Ova pitanja, naravno, nismo mogli spriječiti jer izvođači imaju pravo tražiti sva dodatna pojašnjenja koja su njima bitna. Do ponedjeljka nisu dostavljena nova pitanja, tako da sada konačno možemo ići u otvaranje ponuda“, rekao je on.

Dodao je da zahtjevi pojedinih izvođača za nova odgađanja nisu bili dovoljno obrazloženi, zbog čega su odbačeni.

Kada je riječ o nadzoru, Pejić je rekao da će se, prema međunarodnom ugovoru, za taj dio posla obavezati bh. strana, koja će raspisati i tender i izabrati pravno lice koje će obaviti taj posao.

Reklama

Prije dvadesetak dana, kako je naglasio, na sajtu Ministarstva je objavljen javni poziv za izražavanje interesa, a ovaj dio posla će, kako je naglasio, uz Ministarstvo obaviti i „Autoputevi RS“, kao partner na realizaciji ovog projekta.

U „Autoputevima RS“ ističu da je tender za nadzor radova raspisan i da ostaje otvoren do polovine januara naredne godine.

Što se tiče samog tendera za izvođenje radova, ističu da postupak vode „Hrvatske ceste“ te da je to pitanje, u ovoj fazi, za hrvatsku stranu.

„Ono što mi s naše strane očekujemo je da do krajnjeg roka pristigne što više kvalitetnih ponuda, kako bismo izabrali najkvalitetnijeg izvođača“, naglasili su u „Autoputevima“.

Iako još nema zvaničnih informacija, saznajemo da su među ponuđačima domaće, regionalne, evropske i kineske firme.

Podsjećanja radi, BiH, odnosno RS, obezbijedila je polovinu od ukupno 30 miliona evra za izgradnju mosta, a Hrvatskoj će biti potrebno još nekoliko desetina miliona evra kako bi most bio priključen na autoput Zagreb – Beograd

Reklama

Govoreći o mostu preko Save na Svilaju, Pejić je rekao da je u srijedu održan sastanak s predstavnicima „Hrvatskih cesta“ i nadzornih organa, te da je konstatovano da će privremeni granični prelaz biti u funkciji najkasnije do sredine januara. Dodao je da je, iako je rok do kraja maja, zasad teško predvidjeti tačno vrijeme završetka, a da je dosad završeno oko 73 odsto svih radova.

„Mnogo će zavisiti od vremenskih prilika. Prije desetak dana imali smo poplavljeno gradilište i urušene nasipe, pa smo morali sanirati štetu. Vremenski uslovi su odista bili loši, ali mi ćemo nastojati ispoštovati sve rokove“, rekao je on.

Naglasio je da je juče počela s radom najveća dizalica ikad angažovana u BiH, nosivosti oko 650 tona, i da je počelo postavljanje masivnih čeličnih konstrukcija ukupne mase 5.400 tona, koje će povezati dosad izgrađene elemente na obje obale.

Dodao je da će uskoro biti montirana slična dizalica s hrvatske strane mosta, te da je u toku njeno rastavljanje i dopremanje iz Makedonije, a da će za tu svrhu biti angažovano pedesetak kamiona, kako bi svi dijelovi bili dopremljeni na gradilište.

 

Izvor: Nezavisne novine

Reklama

NOVOSTI

Projekt od oko milijardu i po KM zvanično je propao

Objavljeno

 

Od

Projekat izgradnje Termobloka 7, kao najveće poslijeratne investicije u Bosni i Hercegovini, mogao bi se označiti već sada propalom investicijom.

Projekat je zvanično započet 2006. godine, a vrijednost je bila 722 miliona eura.

Tokom godina je bilo mnogo pregovaranja i dogovaranja sa austrijskim, njemačkim, švicarskim i japanskim kompanijama te izlazaka pojedinih kompanija iz projekta, a 2014. godine je ugovor potpisan s kineskim konzorcijem.

Značajna sredstva su ranije već utrošena, a s obzirom na to da ono što je započeto neće biti završeno, nadležni što prije moraju pronaći alternativu.

– Što se tiče Termobloka 7, definitivno je da se on neće graditi. Sad je pitanje hoćemo li ići u arbitražu ili ćemo postići neki sporazum s onima s kojima je bio potpisan ugovor oko toga – rekao je ove sedmice Nermin Nikšić, premijer FBiH (SDP), izvijestila je Federalna televizija.

biznisinfo.ba

Reklama
Nastavite čitati

BIZNIS

Ekonomski stručnjaci: Koje su najisplativije investicije u 2024.

Objavljeno

 

Od

Ispraćamo još jednu tešku godinu u koju su se slile posljedice globalnih kriza iz protekle tri, ali bez nagovještaja da bi u 2024. godini moglo biti bitno drugačije. Još početkom pandemije koronavirusa energenti i hrana pokazali su se kao ključni za svaku ekonomiju, a značaja snabdijevanja iz domaćih izvora svjesniji smo iz dana u dan.

„Generalno, energetika je oblast u kojoj su nam potrebne investicije, ali kroz obnovljive izvore energije. Prioritet su nam ulaganja u energiju i hranu. To su dvije grane koje svaka zemlja treba osigurati za svoje ljude. Znači, da imaju energije i da nisu gladni“, kaže Aziz Šunje, profesor Ekonomskog fakulteta UNSA-e.

Pravci razvoja

Mi smo mali i siromašan narod koji ne može investirati u visoke tehnologije, podsjeća Aleksa Milojević, ekonomski ekspert.

„Naša baza su prirodna bogatstva – prehrambena i drvna industrija te energetika. To su osnovni pravci našeg razvoja, a tek na tim osnovama moguće je kasnije očekivati više tehnološke nivoe „, pojašnjava Milojević.

Osnovni problem Bosne i Hercegovine je taj što nema vlastite izvore finansiranja, jer se vlasti zadužuju uglavnom za potrošnju, pa prihodi koje bismo mogli investirati odlaze u otplatu duga.

Reklama

„Jedini izvor vlastite akumulacije je promjena načina raspolaganja prirodnim bogatstvima. Umjesto sadašnjih koncesija, koje su toliko niske i beznačajne, čak su mnogo niže od onih u afričkim zemljama, nekadašnjim kolonijama, ta prirodna bogatstva trebaju preći u ruke opština, a da renta za korištenje tih resursa, kao na Zapadu, dostiže čak i 90 posto neto dobiti. Tako bismo imali izvor za naše investicije. Ako ovako nastavimo da, koncesiono, praktično poklanjamo naša prirodna bogatstva, onda nam nema spasa“, ističe Milojević.

Ključna grana

Osim investicija u energetiku, u svim segmentima i svim vidovima proizvodnje energije, zatim transport, kao ključnu granu za plin i naftu, te proizvodnju hrane, Igor Gavran, ekonomski analitičar, prepoznaje još jednu stratešku granu bh. ekonomije s velikim mogućnostima.

„Ono što se, nažalost, čini izvjesnim jeste to da ne samo 2024. nego i narednih godina ulaganja u proizvodnju oružja, municije i vojne opreme imaju najbolju perspektivu“, smatra Gavran.

Očekivanja od države

Iz ugla države, profesor Šunje najznačajnijim smatra investiranje u poduzetničku infrastrukturu, kroz poticanje razvoja biznisa te poticanje poslovnog okruženja.

Reklama

„Prva investicija je svakako obrazovanje. Zatim ulaganje u putnu i željezničku infrastrukturu, uz istovremeno realizaciju reformske agende, jer su nam potrebne reforme da uhvatimo priključak za EU“, ističe Šunje.

Nove tehnologije

Gavran dodaje da razvoj novih tehnologija, vještačke inteligencije i robotike, električnih vozila, infrastrukture i opreme, ima zagarantiranu ekspanziju, a atraktivnim smatra i investicije u nekretnine te eksploataciju litija, kobalta i drugih.

avaz.ba

Nastavite čitati

NOVOSTI

Jedan od najbogatiji Mađara preuzima cementaru u Lukavcu

Objavljeno

 

Od

Fabrika cementa Lukavac do kraja godine će da završi u rukama jednog od najbogatijih Mađara, Lorinca Meszarosa, kažu za Radio Slobodna Evropa (RSE) iz Meszaros grupe, koja okuplja firme ovog biznismena.

Njega prate kritike zbog bliskosti sa mađarskim premijerom Viktorom Orbanom.

Meszaros, koji je u Hrvatskoj vlasnik Nogometnog kluba Osijek i nekoliko luksuznih vila na Jadranu, ovom kupovinom prvi put ulazi na tržište Bosne i Hercegovine.

Magazin Forbes u svom profilu ovog biznismena navodi da je jedna od njegovih kompanija, Meszaros i Meszaros, veliki igrač u mađarskom građevinskom sektoru, zahvaljujući ugovorima koje dobija od državne vlasti.

Njegova Talentis grupa, koja je u sastavu Meszaros grupe, tokom ljeta je pokrenula proces kupovine jedne od najvećih bh. cementara od austrijske firme Asamer Baustoffe AG.

Austrijska firma je 2001., tokom privatizacije u BiH, kupila 51% vlasništva nad cementarom.

Reklama

Potom je 2014. otkupila preostale dionice.

Savezno konkurencijsko vijeće Austrije je 7. novembra obaviješteno o prodaji 100% dionica Lukavac cementa, njegovih podružnica i 50% dionica u Rudniku krečnjaka Vijenac, kompaniji Talentis International Construction Investments Kft.

Fabrika cementa u Lukavcu je poznato, jedna od dvije velike cementare u BiH.

Počela je sa radom 1974. godine.

Kako navode na sajtu fabrike, godišnje može da proizvede 700.000 tona klinkera (materijala za izradu cementa) i više od 900.000 tona cementa.

Lukavačka fabrika i Tvornica cementa Kakanj na godišnjem nivou imaju prihode veće od 50 miliona eura.

Reklama

Cementara u Kaknju je u vlasništvu njemačke multinacionalne kompanije Heidelberg Materials od 2000. godine.

U odgovoru za RSE iz Talentisa, rečeno je da su tokom ljeta potpisali pismo namjere da kupe Lukavac Cement.

Time su dobili „ekskluzivna prava za pregovaranje“.

Dodaju da će nastaviti sa svojim poslovnim aktivnostima na međunarodnom nivou.

„Kupovina Lukavac Cementa dalje će proširiti građevinski portfolio Meszaros Grupe, sa stabilnom kompanijom koja je izuzetno profitabilna u regiji, te će doprinijeti smanjenju nestašice sirovih materijala na domaćem tržištu“, navodi se u odgovoru.

Prema procjenama magazina Forbes, Lorinca Meszaros posjeduje bogatstvo vrijedno oko 1,6 milijardi dolara.

Reklama

On je počeo tako što se bavio postavljanjem gasnih instalacija u gradiću Felchut, 25 kilometara zapadno od Budimpešte, mjestu gdje je odrastao današnji mađarski premijer Viktor Orban.

Nakon što je Orban po drugi put došao na mjesto premijera, 2010. godine, počeo je uspon Meszarosa.

Od 2011. do 2018. bio je i gradonačelnik ovog mjesta, uz podršku Orbanove stranke Fidesz.

Poznat je po citatu da su „Bog, sreća i Viktor Orban“ igrali ulogu u njegovom usponu.

seebiz.eu

Reklama
Nastavite čitati

U trendu