Connect with us

PREDUZETNIŠTVO

KLJUČ USPJEHA? Najveći savJetuju: IzbJegnite ovog „UBICU PRODUKTIVNOSTI“

Objavljeno

 


Sastanci su uobičajeni događaj na svakom radnom mjestu, na veliku žalost Marka Kjubana i Ilona Maska, koji su njihovi veliki protivnici.

Kjuban posebno smatra da su sastanci potpuno gubljenje vremena. „Na sastanak ću jedino doći ako mi pišete ček“, izjavio je Kjuban još 2014. godine.

Ni jedan ni drugi ne griješe s obzirom na to da su istraživanja pokazala da su sastanci „ubice“ produktivnosti. Naravno da sastanci imaju i neke dobre strane, poput mogućnosti za saradnju i komunikaciju licem u lice, ali i veoma utiču na rad.

Istraživači sa Harvard biznis škole i Univerziteta u Bostonu anketirali su 182 senior menadžera u raznim industrijama i rezultati su pokazali da je 65 odsto menadžera reklo da ih sastanci sprečavaju da završe svoje redovne obaveze, 71 odsto smatra da su sastanci neproduktivni i neefikasni, a 62 odsto je izjavilo da se sastancima gube prilike da se članovi tima zbliže.

„Zahtjev da zaposleni prisustvuju neefikasnim sastancima je možda razlog zašto je za završetak ključnih poslovnih zadataka potrebno više vremena“, kaže stručnjak za organizaciju Majkl Maniš.

U svojoj knjizi „Vrijeme, talenat, energija: prevazići organizacioni preokret i osloboditi produktivnu snagu vašeg tima“, Maniš piše da zaposleni na svim nivoima neprestano prigovaraju da nisu u stanju da završe posao, što je dijelom i zbog „beskrajnih“ sastanaka.

Reklama

On ukazuje na studije savjetodavne istraživačke kompanije CEB, koja je otkrila da je na zapošljavanje novih radnika u 2015. godini potrošeno 63 dana, što je osetno povećanje u odnosu na 42 dana koliko je bilo potrebno samo pet godina ranije.

Vrijeme potrebno za završavanje jednog projekta IT kompanije povećalo se sa devet mjeseci u 2010. na 10 mjeseci u 2015. godini.

Čak i sa ovakvim statistikama, sastanci su i dalje „neophodno zlo“ na svakom radnom mjestu. Ali prije nego što rezervišete sobu za sastanke, preuzmite neke smjernice od ovih milijardera kako biste bili sigurni da ne gubite dragoceno vrijeme.

Džef Bezos

Osnivač i izvršni direktor Amazona izbjegava rane jutarnje sastanke i samo šest sati godišnje izdvaja na sastanke sa investitorima. On takođe odbija da prisustvuje sastanku ako dvije pice ne mogu da nahrane sve prisutne.

Na sastancima svi prisutni prvih pola sata samo čitaju plan sastanka, kako bi se uputili i kako bi se sastanak što prije i završio.

Reklama

Mark Kjuban

Američki milijarder i vlasnik Dalas Malveriksa više voli komunikaciju preko mejla od sastanaka ili čak i telefonskih poziva.

Čak ni hitne stvari ne mogu da ubede Kjubana da sazove sastanak. „Ako postoji problem i moramo da ga riješimo, obaviću poziv“, rekao je on i istakao da su sastanci „ubica produktivnosti“.

Ilon Mask

Mask navodno voli da kaže da su sastanci ono što se događa kada ljudi ne rade. Ipak, on je otvoren za kratka okupljanja sve dok su visoko produktivna i plodna za sve uključene. U suprotnom, Mask preporučuje bijeg.

„Izađite sa sastanka ili prekinite poziv čim je očigledno da nema nikakvu vrijednost. Nije nepristojno odlaziti, nepristojno je da neko ostane i gubi vrijeme“, rekao je Mask zaposlenima u Tesli.

Reklama

Izvor: BIZLife

PRIVREDA

Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje

Objavljeno

 

Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh

Objavljeno

 

Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!

Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.

Objavljeno

 

Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)

Nastavite čitati

U trendu