Connect with us

LIDERSTVO

Stvari koje mentalno jaki ljudi ne čine

Mentalna snaga ne leži u onome što radite, nego u onome što sigurno ne radite. Mentalna snaga je pod vašom kontrolom i stvar je emocionalne inteligencije.

Objavljeno

 


mentalno jaka žena

Mentalno jaki ljudi kontrolišu svoje emocije, misli i ponašanja. Imaju zdrave navike i usmjereni su na uspjeh u životu.

Na niže navedenom popisu možete provjeriti što mentalno jaki ljudi čine / ne čine.

Drže kontrolu nad svojim životom

Mentalno jaki ljudi ne dopuštaju drugima da ih kontrolišu. Oni imaju kontrolu nad svojim emocijama i na situacije reaguju u skladu s vlastitim izborom.

Ne gube vrijeme na samosažaljenje

Mentalno jaki ljudi su svjesni okolnosti na koje ne mogu uticati i ne gube vrijeme na samosažaljenje. Ne zamaraju se time kako se drugi odnose prema njima. Oni preuzimaju odgovornost za svoju ulogu u životu i razumiju da život nije uvijek jednostavan i pravedan. Emocionalno inteligentni ljudi nikada ne žale sami sebe, to bi značilo da su odustali od svoje moći, da je bespomoćnost prevladala.

Reklama

Ne bježe od promjena

Mentalno jaki ljudi ne bježe od promjena, ne drže se svoje zone komfora. Svjesni su da su promjene neizbježne i dobrodošle.

Oni ne žive u prošlosti

Mentalno jake osobe ne gube vrijeme na razmišljanje o prošlosti i žaljenju što neke stvari nisu možda učinili drugačije. Prošlost je prošlost, povratka nema i oni su toga svjesni. Uzimaju ono što su u prošlosti naučili, žive za sadašnjost i planiraju budućnost.

Ne gube energiju na ono što ne mogu kontrolisati

Mentalno jake osobe neće gubiti vrijeme na stvari koje ne mogu kontrolisati. Sigurno ih nećete čuti da se žale na npr. saobraćajnu gužvu. Umjesto toga, usredotočeni su na ono na što mogu uticati.

Reklama

Ne brinu se hoće li udovoljiti svakome

Mentalno jaki ljudi se ne zamaraju pokušajem udovoljavanja svima. Ne boje se reći ne ili izreći svoj stav koji je možda različit od stava ljudi kojima su okruženi. Uvijek nastoje biti ljubazni i fer, ali se ne zamaraju ako nekome nisu udovoljili.

Ne boje se preuzeti rizik

Mentalno jaki ljudi se ne boje preuzeti rizik. Naravno, prije toga vrše procjenu rizika i ne zalijeću se pri donošenju odluka. Kvalitetno se informišu prije preuzimanja bilo kakvog rizika.

Ne ponavljaju iste greške

Mentalno jake osobe prihvaćaju odgovornost za svoje greške. Iz grešaka uče, greške im pomažu da donose bolje odluke u budućnosti i da ne ponavljaju iste greške.

Reklama

Ljubomora i zavist im nisu svojstveni, ne zamjeraju tuđe uspjehe

Emocionalno inteligentni ljudi shvaćaju da sreća i uspjeh drugih ne umanjuju njihove uspjehe. Srećni su zbog uspjeha drugih. Nisu ljubomorni kada ih drugi nadmaše. Svjesni su da uspjeh dolazi s radom i trudom i spremni su graditi svoj uspjeh.

Oni ne odustaju nakon prvog neuspjeha

Mentalno jaki ljudi ne odustaju samo tako, ne predaju se lako. Za njih neuspjeh nije razlog za odustajanje, nego prilika za rast i poboljšanje. Spremni su truditi se dok ne uspiju.

Nemaju osjećaj da im svijet nešto duguje

Mentalno jake osobe se ne ljute na cijeli svijet zbog svojih neuspjeha, usredotočuju se na svoje napore, prihvaćaju kritiku, priznaju nedostatke. Ne smatraju da im svijet mora dati nešto, očekuju rezultate na temelju vlastitih zasluga.

Reklama

Svjesni su da je za sve potrebno vrijeme

Mentalno jaki ljudi ne očekuju neposredne rezultate, znaju da je za stvarne promjene potrebno vrijeme. Primjenjuju svoje vještine i koriste vrijeme na najbolji mogući način.

Izbjegavaju negativne ljude

Emocionalno inteligentni ljudi se distanciraju od negativnih ljudi kada procjene da je to potrebno. Negativni ljudi su usredotočeni na svoje probleme, ne bave se rješavanjem istih. Slušajući ih, počećete osjećati pritisak, a ako ne želite ispasti bešćutni te nastavite slušati, vjerojatno ćete se osjećati iscrpljeno i bit ćete ispunjeni negativnim emocijama.

 

Izvor: Obiljka.com

Reklama

LIDERSTVO

6 lekcija Majkla Džordana o liderstvu

Objavljeno

 

Karantinske dane dobrom dijelu planete uljepšao je dokumentarni serijal „Posljednji ples“, posvećen čuvenom Majklu Džordanu i njegovim isto tako čuvenim Čikago bulsima iz devedesetih godina prošloga vijeka. (više…)

Nastavite čitati

LIDERSTVO

Rješavanja sukoba – šta trebate znati?

Činimo to gotovo svakodnevno. Postalo nam je navika koju uzimamo zdravo za gotovo i ne mislimo da ju možemo promijeniti. Tvrdoglavi smo ako neko kaže da stvari možemo činiti drugačije. Da, govorimo o sukobu. Tom malom naporu koji nas, često bez našeg znanja, sputava i čini razdražljivima.

Objavljeno

 

konflikt

konflikt

 

Novost koju uvodimo u vaš život je da se sukobe može uspješno riješiti, bez da je jedna strana gubitnička, a druga pobjednička. Postoji sukob nakon kojega su svi učesnici nešto naučili i međusobno se zbližili. Jedino što trebate je naučiti kako.

Konstruktivno rješavanje sukoba odnosi se na nenasilno rješavanje sukoba, u kojemu se vodi interes o svim akterima te njihovim interesima. Proces uključuje dijalog, rješenje problema, pregovor, pomirenje i prevenciju eskalacije nasilja.

Da bi rješavanje sukoba bilo uspješno, potrebno je biti upućen u dinamiku sukoba:

  1. Svako od nas u sukobu bira hoće li zauzeti saradnički ili takmičarski stav.
  2. Sukobljene strane često netačno opažaju namjere i akcije drugih ljudi. Često poruka koju šaljemo bude drugačije protumačena od onoga ko poruku prima. Jednako tako mi možemo protumačiti poruku svog sagovornika na način koji nije povezan s onime što nam osoba govori. Uvijek treba provjeriti je li tačna naša interpretacija akcije druge strane.
  3. Uspostavljanje i održavanje povjerenja. Za ponovnu izgradnju povjerenja često može pomoći treća, neutralna strana.
  4. Povezivanje na temelju zajedničkog cilja ili interesa može poslužiti kada nedostaje povjerenja među zavađenim stranama.
  5. Zbog nesigurnost i stalne promjene okolnosti, potrebno je fleksibilno razmišljati i reagovati. Moramo prilagođavati postupke i koristiti različite tehnike prilikom rješavanja sukoba.
  6. Trebamo izbjegavati uzvraćanje istom mjerom. Ako nas je druga strana povrijedila, ne smijemo dozvoliti jednak udarac, jer ćemo se tako naći u spirali iz koje je teško izaći. Bitno je očuvati usmjerenost na cilj i zaboraviti osvetu.
  7. Cilj rješavanja sukoba treba biti čuvanje odnosa, bez odustajanja od važnog interesa.

Koji su pristupi rješavanja problema?

  • Pobjeda – poraz: Ja ću dobiti šta trebam, a ti ćeš izgubiti.
  • Poraz – pobjeda: Ti ćeš dobiti što trebaš, a ja neću.
  • Poraz – poraz: Ni ti, ni ja nećemo dobiti što nam treba.
  • Pobjeda – pobjeda: I ti i ja ćemo dobiti što trebamo.

Da bi rezultat sukoba bio odnos pobjednik – pobjednik, potrebno je pažnju usmjeriti s protivnika na problem i njegovo rješavanje. Također, treba osvijestiti potrebu za ostvarenjem svog cilja unutar sukoba, kao i potrebu da očuvamo odnos s osobom ili osobama s kojima smo u sukobu.

 

Vještine rješavanja sukoba

Reklama

Dogovaranje je tehnika rješavanja sukoba unutar koje je u interesu obje sukobljene strane da obje strane budu maksimalno zadovoljene.

Proces uključuje:

– utvrđivanje osnovnih interesa obje strane,
– traženje alternativa i utvrđivanje posljedica,
– utvrđivanje rješenja koja su prihvatljiva za obe strane,
– primjena rješenja.

Pregovaranje se razlikuje od dogovora jer je zajednički interes sukobljenih strana minimalan. Važno je razlikovati pregovaračku svađu i pregovaranje. Kod pregovaranja postoji iskrena spremnost obiju strana za pronalazak rješenja koje će biti povoljno za sve. U svađi svaka strana traži rješenje za sebe.

Na umu kod pregovaranja treba imati:

  • o čemu se pregovara,
  • kako će se pregovaranje voditi (pravila, spremnost za pregovaranje itd.),
  • te o dotadašnjim odnosima između strana.

Da bi pregovaranje bilo uspješno trebamo: Odvojiti osobe od problema/područja sukoba.

Kod pregovaranja trebamo:

Reklama
  • Biti „tvrdi“ prema zajedničkom problemu, a „meki“ prema osobi.
  • Usmjeriti se na interese i potrebe, a ne na status i poziciju.
  • Naglasiti zajedničke elemente, čak i kad su zajednički interesi minimalni.
  • Predlagati što više rješenja.
  • Dogovoriti jasno rješenje.

Posredovanje je rješavanje sukoba u koju je uključena treća, nepristrana strana. Posrednik olakšava pregovaranje, a ne donosi odluku o rješenju sukoba, pomaže sukobljenim stranama u prepoznavanju stvarnog problema, osigurava dobre uslove za njegovo rješavanje, pomaže pri pronalaženju još mogućih rješenja te olakšava proces donošenja odluka.

Da biste sukob riješili uspješno vodite se navodima:

  • Više se može postići sukobom nego borbom.
  • Rješenja koja zadovoljavaju obje strane postoje.
  • Postoji povezanost načina odnošenja prema problemu i njegova rješavanja.
  • Potrebno je biti spreman na suradnju, imati pozitivnu sliku o sebi te vještine komuniciranja (slušanje, jasno izražavanje…)

Ostanite mirni i srećno!

 

Izvor: krenizdravo.rtl.hr

 

 

 

Reklama

 

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 

Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade. (više…)

Nastavite čitati

U trendu