Connect with us

PREDUZETNIŠTVO

Što kaže nauka o skromnim voditeljima

Objavljeno

 


Na pitanje – je li bolje biti ‘dobar’ lider kako bi vas zaposlenici voljeli ili strog kako bi dobili poštovanje i marljivog radnika – i danas je teško dati tačan odgovor. Tradicionalna paradigma i dalje za mnoge izgleda sigurnija: budite čvrsti i malo distancirani od svojih zaposlenika. Ljudi koji rade za vas trebali bi vas poštovati i ne bi trebali biti toliko bliski s vama kako ne bi zaboravili tko je glavni.

Ako biste bili rukovoditelj kojem je stalo do zaposlenika mogli biste izgledati preblago? Znači li to da ćete samim time imati i manje poštovanja od svojih zaposlenika? I da će vaši zaposlenici raditi znatno manje?

Novi napredci u organizacijskim istraživanjima pružili su iznenađujuće odgovore na postavljena pitanja.

Strogi menadžeri često misle kako će pritisak koji stvaraju svojim zaposlenicima poboljšati njihove performanse, no to je pogrešno. Nažalost jedino što se tada povećava je količina stresa na poslu – istraživanja su pokazala kako visoka razina stresa može stvoriti visoke troškove zaposlenicima, ali i poslodavcima.

Lideri koji stvaraju ugodno okruženje znatno učinkovitiji od onih koji imaju čvrst stav u svom vodstvu

Istraživanja koja su provela brojne organizacije pokazuju kako su zdravstveni izdaci za zaposlenike koji su izloženi višoj razini stresa za 46 posto veći nego kod sličnih organizacija kod kojih je stres manje zastupljen. Isto tako, povećana razina stresa na poslu zaposlenike nerijetko potiče na pronalazak novog posla, odbijanje promaknuća ili napuštanje posla.

Stoga, je li bolje raditi za dobrog menadžera? Jesu li njihovi zaposlenici bolji te je li vidljiv napredak kod takvih menadžera?

Reklama

Istraživanje Amy Cuddy i istraživača s Harvard Business Schoola pokazalo je kako su lideri koji stvaraju ugodno okruženje znatno učinkovitiji od onih koji imaju čvrst stav u svom vodstvu. Zašto je to tako? Pa, jedan od razloga je povjerenje. Naime, zaposlenici imaju više povjerenja u nekoga tko je prema njima ljubazan. Također tim pristupom se povećava produktivnost, grupna i individualna. Ta mirna, pozitivna i motivirajuća atmosfera smanjuje zastupljenost stresa na radnom mjestu i povećava zadovoljstvo zaposlenika.

Na temelju brojnih istraživanja došlo se do zaključka kako stvaranje rukovodstva koji obiluje međusobnom suradnjom i povjerenjem stvara sretniju organizacijsku kulturu u kojoj su zaposlenici spremniji na međusobnu pomoć i pri tom postaju produktivniji na duge staze.

Prema tome vrlo je jasno da ćemo u budućnosti morati znatno više cijeniti ljubaznost na radnom mjestu kao važnu karakteristiku.

Izvor: PoslovniPuls

PRIVREDA

Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje

Objavljeno

 

Od

Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh

Objavljeno

 

Od

Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!

Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.

Objavljeno

 

Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)

Nastavite čitati

U trendu