Connect with us

PREDUZETNIŠTVO

4 stvari koje najbolji šefovi kažu novom zaposlenom koje većina drugih nikada ne kaže

Objavljeno

 


Naporno radite na pronalaženju, intervjuisanju i zapošljavanju pravih zaposlenih. Oni imaju odlične vještine, veliko iskustvo i sjajan stav, pa jednom kad ih angažujete dovoljno je da ih pustite da sami rade.
Međutim, nije baš tako. Važno je da znate kako da radite određeni posao, da ste dovoljno kvalifikovani, ali je još važnije da poslu pristupite sa pravom perspektivom i razmišljanjem. Ukratko, veoma je važno razumjeti ZAŠTO?

Mnogi šefovi pretpostavljaju da su razgovori koje su vodili tokom intervjua za posao sasvim dovoljni i ti šefovi nisu u pravu.

Ovo su četiri stvari koje najbolji šefovi kažu prvog radnog dana novom zaposlenom kako bi bi bili sigurni da ta osoba ima što bolji početak i fokus.

1. Temeljno opišite kako posao stvara vrijednost

Novi zaposleni moraju da nauče kako da rade svoj posao, ali prvo moraju temeljno da razumiju osnovnu vrednost vaše kompanije i konkurentsku prednost.
Bez obzira o kom poslu je riječ, jedna ili dvije stvari zaista daju rezultate. Možda je to kvalitet. Možda je to usluga. Možda je to lična veza koju imate sa svakim pojedinačnim kupcem i osjećaj postojanja zajednice.

I drugi aspekti su važni, ali za svaki posao jedan ili dva su apsolutno prioritetna.
Zatim objasnite kako posao baš tog novog zaposlenog direktno stvara vrijednost, kako pomaže preduzeću da stvori i održi konkurentsku prednost. Napravite jasnu i direktnu vezu između napora zaposlenog i glavne svrhe kompanije.

Reklama

Kao novi zaposleni, zasigurno moramo da znamo šta radimo, ali što je još važnije, moramo znati i zašto to radimo.

Tada možete preći na ŠTA.

2. Mapirajte unutrašnje i spoljašnje „mušterije“ zaposlenog

Svaki novi zaposleni ima eksterne kupce, čak i ako ih nikada ne upozna, a svaki novi zaposleni definitivno ima i interne kupce.
Odvojite vrijeme da objasnite kako će zaposleni stvoriti vrijednost za posao istovremeno opslužujući sve svoje unutrašnje i špoljašnje mušterije. Postizanje ove ravnoteže često je škakljivo – zato nemojte pretpostavljati da će novi zaposleni na kraju to shvatiti sami od sebe.

3. Postavite kratkoročne ciljeve – i objasnite da ćete odmah davati povratne informacije

Potrudite se da svaki novi zaposleni prvog dana ispuni barem jedan zadatak vezan za njegov posao.
Zašto? Ne samo da pokažete kako su rezultati važni, već će i svaki novi zaposleni otići kući sa osjećajem ličnog uspeha.
Zato se definitivno fokusirajte na obučavanje zaposlenog, ali budite sigurni da svaki dan uključuje spoj obučavanja i postignuća.

Reklama

Kako? Razdvojite velike procese u obradive komade. Na taj način novi zaposleni mogu odmah videti kako se njihova uloga direktno povezuje sa stvaranjem vrijednosti za kompaniju i dobijate sjajne mogućnosti za pružanje neposrednih, konstruktivnih povratnih informacija – što pomaže novim zaposlenima da još bolje rade na stvaranju vrijednosti za kompaniju.

4. Naglasite razloge zbog kojih ste ih angažovali

Svaki radnik je zaposlen iz jednog ili dva određena razloga, ali često se ti razlozi izgube u čitavom toku procesa intervjua.

Budite iskreni – Lijepo je naći zaposlenog koji je sposoban za sve i svašta, ali uglavnom vam je zaista potreban radnik koji je superstar u obavljanju nekog posla X.

Nemojte samo pretpostaviti da je razlog shvaćen. Recite svom novom zaposlenom zašto ste ga angažovali – ne ulogu koju će ispunjavati već zašto je baš on/ona idealan za tu ulogu.
Pohvalite vještine i iskustvo zaposlenog, kao i stav i radnu etiku.

Ne dozvolite novim zaposlenima da izgube iz vida ono što ih čini drugačijim. Oni poseduju kvalitete i osobine koje drugi kandidati nisu imali.

Reklama

Objasnite koje su to osobine i kako su vam pomogli da donesete odluku o zapošljavanju baš njega/nje.

Izvor: BIZLife

PRIVREDA

Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje

Objavljeno

 

Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh

Objavljeno

 

Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!

Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.

Objavljeno

 

Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)

Nastavite čitati

U trendu