Connect with us

PREDUZETNIŠTVO

Da li ste čuli za PRAVILO 30%? Pomoću njega je Stiv Džobs vratio APPLE u život

Objavljeno

 


Kada se Stiv Džobs 1997. vratio u Apple, kompanija je bila u teškoj situaciji. Nekada glavni inovator, ispaštao je zbog lošeg upravljanja i manjka fokusa.
Apple je svoju reputaciju izgradio na jednostavnosti i kvalitetu, a tada je radio na gomili proizvoda, od kojih su mnogi u najboljem slučaju bili prosječni.

Džobs je odmah počeo da radi na mijenjanju ovakvog stanja i za deset godina kompanija se potpuno transformisala.

U intervjuu koji je Džobs dao prije više od 20 godina, odmah nakon što se vratio u Apple, otkrio je jednu od tajni koja je vodila ka budućem uspjehu kompanije.

„Preispitali smo plan budućih proizvoda i otkrili smo da je 30 odsto njih bilo nevjerovatno dobro. Dok je otprilike 70 odsto proizvoda bilo ili prilično dobro, ili stvari koje zaista nismo trebali da radimo. Poslovi u kojima zapravo uopšte nismo trebali da budemo. Tako smo odbacili mnoge planove, sve resurse usmjerili na 30 odsto planova i dodali nekoliko novih stvari. Dakle, resursi koje ulažemo jednaki su ili veći nego prije, ali oni se usmjeravaju na manji broj proizvoda“, rekao je tada Džobs.

Džobsov savjet je pravilo 30 procenata.

Zašto vam treba pravilo 30 procenata?

Reklama

Živimo u doba distrakcije. Bezbroj notifikacija, instant komunikacija i lak pristup beskonačnom broju informacija. Strah od toga da nešto slučajno ne propustimo pokreće nas, motiviše da pokušamo da radimo sve što naš um i srce žele.

Vremenom ćete otkriti istinu – Ne možete sve da radite. A ako pokušate, ništa nećete dobro uraditi.ž

Džobs je to znao. Došao je u Apple 1997. godine, kompaniju koju je osnovao i iz koje je „izbačen“ deceniju ranije, i zatekao je haos. Vidio je razjedinjenost. Vidio je nedostatak smjera.

Cjelina je postala manja od zbira njenih delova.

Da bi se izborio sa tim, Džobs je kao prioritet broj jedan stavio tonuću Apple-ovu proizvodnju – želeo je da šta god kompanija napravi bude izuzetno dobro.

Rezultat je bio jedan od najupečatljivijih preokreta u istoriji poslovanja. Ipod. Iphone. IPad. Novi i unapređen dizajn računara. Maloprodajne radnje koje su izgledale kao iz budućnosti.

Reklama

Fokusirajući se na 30 procenata, najbolje od najboljeg, Apple je povratio svoju reputaciju kompanije koja stvara jednostavne, čiste i prelepe proizvode koje je zadovoljstvo koristiti.
Kompanija se i danas ističe na osnovu filozofije koju je razvila pod Džobsovim vođstvom.

Kako da pravilo 30 procenata radi za vas?

Lako je raditi stvari koje su zabavne i zanimljive. Ali ne zaboravite da svaki zadatak, svaki projekat, zahtijeva određenu količinu resursa. Bez obzira na to da li sami vodite svoj biznis ili ste CEO neke kompanije – resursi su ograničeni.

Dakle, morate se zapitati:

Da li resurse koristim na najbolji mogući način?

Da li sam fokusiran na 30 procenata – to jest, da radim samo najbolje od najboljeg?
Ili gubim vreme na stvari koje mi samo odvraćaju pažnju?

Reklama

Potrebno je dobro da razmislite kako biste pravilno odgovorili na ova pitanja.
Zatim, nakon što odgovorite na ta pitanja, izvršite potrebna prilagođavanja. To će vjerovatno značiti odustajanje od stvari koje vas na neki način zanimaju ili od stvari koje vam dobro idu.

To može značiti otkazivanje sastanaka.

Propuštanje prilika.

I donošenje teških odluka.

Jer zapamtite, niko ne može sve.

Ali ako budete dovoljno uporni, trud će vam se sigurno isplatiti.

Reklama

Izvor: BIZLife

Nastavite čitati

PRIVREDA

Bihaćka plantaža američke borovnice sa 6000 sadnica opravdava svoje postojanje

Objavljeno

 

Od

Sanela i Nusret Sušić u bihaćkom prigradskom naselju Vikići podignuli su plantažu američke borovnice sa 6000 sadnica na površini dva i pol dunuma koja ovih dana opravdava svoje postojanje. U ovaj obiteljski projekt supružnici Sušić uložili su više od 300 000 KM. (više…)

Nastavite čitati

PREDUZETNIŠTVO

Knjige koje će vam pomoći da izgradite preduzetnički duh

Objavljeno

 

Od

Dobri preduzetnici moraju da imaju hrabrosti da bi uspeli, ali deluje da je tu hrabrost sve teže posedovati. Između globalne recesije i pandemije koja se ubrzava, tržište može izgledati mnogo više neprijateljski nastrojeno prema vama nego ikada. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Ovih šest stvari svaki dobar šef MORA da zna!

Pred vama su neki od načina na koje možete da napravite dobar poslovni tim i budete šef kog će ljudi cjeniti.

Objavljeno

 

Biti šef jeste prijatna, ali i vrlo izazovna pozicija. Mnogi mladi menadžeri u poslu ponekad nisu svesni svih strana ove pozicije. Ne očekuju da, kao lideri, upravo oni moraju da naprave tim koji je kvalitetan i kojem veruju. To je prvi preduslov da menadžer ne mora ubuduće da razmišlja o tome zašto je neko ostao duže na pauzi ili da li će sastanak proći u najboljem redu ako mu šef ne prisustvuje. (više…)

Nastavite čitati

U trendu