Connect with us

KARIJERA

Kako razvijati snažne poslovne veze – networking

Objavljeno

 


Jedan od ključnih dijelova poslovnog uspjeha je kvalitetan networking. Istraživanje sa Harvarda pokazalo je da 85% profesionalnog uspjeha zavisi od ljudskih vještina pojedinca.

Iakoje sigurno lagano razviti dobre veze ako ste već poznati u svojoj branši ili lokalnoj zajednici, razvijanje dobrih poslovnih veza za startupe i nove mlade preduzetnike zna biti jako velik problem.

Iako ljudi često misle da je networking okupljanje na kojem se posjetioci na silu smiju tuđim šalama, ulizuju ključnim ljudima te prodaju svoje usluge, dušu i obraz, to u pravilu uopšte ne mora biti tako. Networking bi zapravo trebao biti druženje sa drugim ambicioznim i društvenim preduzetnicima u kojem pravim ljudima može da prezentujete projekte na kojima radite i oko kojih ste strastveni. Ljudska strast je zarazna i privlačna, a dobar pitch pravoj osobi može vam osigurati ključne poslovne saradnje, prijateljstva ili investicije.

Nemoj samo uzimati, ponudi nešto

Networking ne smije biti jednostran, ako želite pomoć drugih ljudi i kvalitetnu saradnju, morate nešto i ponuditi. Jako rijetko ćete naići na nekoga ko će saslušati vašu priču i bez da vidi nekakav svoj interes u svemu vam pokušati pomoći s vašim projektom. Ako krenete u networking sa idejom kako i jedna i druga strana imaju nekakve koristi ili još bolje kako vi možete nekome pomoći, vjerovatnije je da će druga strana vas aktivno saslušati i komentarisati vaš prijedlog  te na koncu pokušati naći zajedničko rješenje. Moguće je i da se sada mučite sa nekim dijelom vašeg projekta za kojeg baš vaš sugovornik jako dobro poznaje nekog stručnjaka, ako pomognete vi njemu, možda i on vama pomogne.

Ne boj se tražiti ono što ti treba

Reklama

Nekada stvarno zna biti teško pitati nekoga za pomoć i naći ćete se u situaciji da pokušavate sugerisati vašem sugovorniku kako da vam pomogne i nadat se da će pročitati vaše misli. No da bi dobili što želite, morate to i tražiti. Takav pristup svidjeće se i vašem sagovorniku jer neće morati pogađati šta želite i vaš će odnos biti otvoreniji i iskreniji.

Onaj najteži dio je traženje novaca i investicija. Često ljudi kad traže investicije sramežljivo pitaju: “Ako bi možda htjeli učestvovati..” ili “Ako ste zainteresirani za saradnju..”. To je pogešan pristup, ako pristupite direktno i samouvjereno i kažete trebam toliko i toliko novaca od vas da napravim to i to, a za uzvrat vi dobijate to i to, investitor će sigurno biti zainteresovaniji.

Izađite iz kancelarije

Iako zvuči logično, valja napomenuti da je za razvijanje snažnih poslovnih veza važno izići iz kancelarije. Sigurno ste čuli nekad od kolega i poznanika da su najbolje poslovne kontakte uspostavili na pivu, ispred kluba u 2 sata iza ponoći. Poslati nekome mail za koga mislite da vam može pomoći je lako, al neko ko dnevno primi i po 20 mailova, neće puno pažnje posvetiti vašem u kojem tražite od njega da nešto za vas napravi. Zato izađite iz kancelarije, “minglajte” i stvarajte snažne poslovne veze u svim aspektima vašeg života.

 

Poslovni plus

Reklama

BIZLIFE

Najmlađi samoostavareni milijarder

Objavljeno

 

Štednja

Ako niste dosad čuli za Ostina Rasela, to je potpuno razumljivo. (više…)

Nastavite čitati

KARIJERA

Korisni savjeti ljudi koji su uspješni u svom poslu

Objavljeno

 

Ljudi koji su uspjeli da pokrenu sopstveni biznis i da budu uspešni u tome što rade izdvajaju neke od savjeta kojim su se vodili u svojoj karijeri. (više…)

Nastavite čitati

BIZLIFE

Vještine koje su potrebne za svako radno mjesto

Vjerojatno ste i sami čitali oglas za neko radno mjesto i pomislili kako su zahtjevi koji se pojavljuju previsoki. Teško je pronaći posao, a svaki oglas za bilo kakvo radno mjesto traži bezbroj kvalifikacija.

Objavljeno

 

Čini vam se čudno, ali promijenilo se tržište, opis poslova, razvojem tehnologije kao i globalnog tržišta postalo je za mnoge poslove neophodno poznavanje stranih jezika, rad na računalu, prilagodljivost, organiziranost, timski rad i komunikativnost… (više…)

Nastavite čitati

U trendu