Connect with us

OSTALO

Industriju patika za košarku ubio je novi sport

Objavljeno

 


Majkl Džordan promijenio je način gledanja na košarkaške patike kada je 1984. godine poptisao svoj istorijski ugovor sa Najkijem i kada su lansirane čuvene „džordanke“. Patike su brzo postale popularne da su se našle van terena i nosile kao obuća za svaki dan.

Godinama kasnije, košarkaške patike su vezivane za imena poput Le Brona Džejmsa, Kevina Duranta i sve su dobro prodavale. Međutim, u posljednje vrijeme, to tržište borilo se da opstane.

Prodaja košarkaških patika sada čini manje od 4% tržišta sportske obuće, što je veliki pad sa njihovih 13% tržišnog udjela koji su imali 2014. godine, prema podacima istraživačke firme NPD. Pored toga, prodaja obuće za košarku takođe je smanjena za otprilike 13% u poređenju s istim periodom prije godinu dana, četvrtu godinu zaredom ukupna prodaja košarkaških patika pada.

Mnogi se još uvijek odlučuju da nose sportske patike, ali ne košarkaške.

Šta se desilo?

„Ovo je vrhunac trenda sportskog odevanja, gdje nosimo obuću i odjeću nadahnutu atletikom, ali njih nužno ne koristimo i za sport“, izjavio je za Met Povel, stariji savjetnik za industriju u NPD-u.

Reklama

Prema istraživačkoj firmi NPD, industrija sportske zabave porasla je 7% tokom 2019. godine i ne pokazuje znakove usporavanja.

To je jedan od razloga što ime zvijezde poput Le Brona na patikama nije garant da će se one i prodati dobro, što je natjeralo brendove da se okreću drugim taktikama.

„Potrošač je zaista odgovoran za modne trendove“, rekao je Povel.

„Oni brendu diktiraju šta žele „.

Cifre jasno pokazuju da potrošači više ne žele velike i glomazne košarkaške patike, već žele „svestrane“ koje mogu da nose za bilo koju priliku.

Košarkaške patike zamijenjene su stilovima poput Sten Smitsa, niske obuće za treniranje i sportskim brednovima poput Allbirds (nedavno procijenjen na više od 1,4 milijarde dolara).

Reklama

Jedan analitičar UBS kaže da je još jedan razlog pada prodaje to što velike, glomazne patike ne izgledaju dobro sa trenutnim modnim trendom: uske pantalone.

Ali, da li je to jedini razlog zašto su ljudi prestali da kupuju košarkaške patike?

Nik De Paula, koji pokriva industriju patika za ESPN, smatra da je Najki postao žrtva sopstvenog uspjeha sa svojim najpopularnijim modelima.

Takođe vjeruje da je dosta povezano sa Olimpijadom 2008. u Pekingu.

„Na OI u Pekingu Najki je imao imena na patikama poput Kobi, Le Bron, Kdd 4 i ti modeli su imali puno sjajnih boja, sjajnih priča i zaista su se vidjeli jer su ti momci postigli puno na terenu“, izjavio je De Paula.

Od tada, „Najki je postao veoma agresivan i povećao je cijene za sve te linije“, kaže DePaula.

Reklama

Osim Najkija, tu su i drugi brendovi poput Adidasa, i svi bilježe pad ove prodaje, ali su i svi odbili da komentarišu rezultate.

Da li može reper Kanje Vest da pomogne povećanju prodaje svojim košarkaškim patikama koje je dizajnirao za Adidas?

Na to Povel samo kaže: „Ne znam“.

(Telegraf Biznis)

Nastavite čitati

OSTALO

Jednostavni savjeti kako uštedjeti gorivo u vožnji

Objavljeno

 

Autoput

Njemačka organizacija Tüv Süd, koja se bavi certificiranjem i inspekcijama, dala je nekoliko zanimljivih savjeta o štedljivoj vožnji. Neke znate, a neke možda i ne.  Kako biste uštedjeli gorivo prebacite u višu brzinu pri 2000 o/min. Također, mnogi vozači imaju potrebu ostati u nižoj brzini, ali već pri 50 km/h možete biti u četvrtoj brzini, a ovisno prijenosnim omjerima u mjenjaču te vrsti motora (turbodizelski, turbobenzinski…) možda čak i u petoj. Potrošnja goriva pada za čak pedeset posto ako ste u četvrtoj brzini, a ne u drugoj pri navedenoj brzini. Novi automatski mjenjači optimiziraju stupanj prijenosa, ali s ručnim mjenjačima vi ćete morati izabrati, piše Revijahak.hr. (više…)

Nastavite čitati

OSTALO

KKI Vrbas i MH “Elektroprivreda Republike Srpske” potpisali ugovor o saradnji

Objavljeno

 

Povodom 20 godina postojanja Košarkaškog kluba invalida „Vrbas predsjednik KKI „Vrbas“ Marinko Umičević i generalni direktor MH “Elektroprivreda Republike Srpske” Luka Petrović potpisali su ugovor o saradnji i tom prilikom je Elektroprivreda Republike Srpske donirala klubu iznos od 5 hiljada KM, kao znak podrške za uspješan rad. (više…)

Nastavite čitati

OSTALO

Željka Cvijanović otvorila izložbu posvećena KKI Vrbas

Objavljeno

 

Željka Cvijanović, predsjednica Republike Srpske otvorila je izložbu „preko trnja do zvijezda“ u Muzeju sporta koji se nalazi u sklopu dvorane Borik koja je posvećena Košarkaškom klubu invalida Vrbas koji ove godine obilježava dvije decenije postojanja. (više…)

Nastavite čitati

U trendu