Connect with us

ANALIZE

Porast izvoza: Kome BiH najviše prodaje oružja i municije?

Objavljeno

 


Proizvodnja oružja i municije

Izvoz namjenske industrija BiH prošle godine iznosio je 212,93 miliona KM, što je više za oko četiri odsto u odnosu na 2018. godinu, izjavila je Srni direktor Sektora privrede Spoljnotrgovinske komore BiH Ognjenka Lalović.

Prema njenim riječima, najviše se izvozilo u Saudijsku Arabiju – 33,89 odsto, Egipat 27,10 odsto, Avganistan 5,73 odsto, Tursku 4,54 odsto, te u Maroko 3,95 odsto i Ujedinjene Arapske Emirate 3,04 odsto.

Lalović je rekla da se kao i do sada najviše izvozi municija za vojno oružje, revolvere i pištolje, što čini 90 odsto izvoznog programa, dok se preostalih 10 odsto odnosi na dijelove za revolvere i pištolje, te artiljerijsko oružje.

„Izvoz cijele namjenske industrije BiH nosi manje od deset kompanija, što čini ove rezultate izuzetnim. Činjenica da su proizvodi namjenske industrije BiH plasirani u skoro 50 zemalja i na svim kontinentima, govori da je ova industrija u velikom stepenu izvozno orijentisana i da je svako tržište važno i interesantno“, istakla je Lalović.

Ona je naglasila da su pored povećane potražnje na svjetskom tržištu, dobrim rezultatima ujedno doprinijeli i poboljšani uslovi poslovanja na domaćem tržištu, kroz dobru saradnju nadležnih institucija sa privredom.

Za ozbiljnu modernizaciju i razvoj namjenske industrije BiH, prema njenim riječima, potrebne su investicije u istraživanje i razvoj, kao i stručni kadar koji je tehnološki opremljen.

Reklama

„Bez ozbiljnog ulaganja u naučnoistraživačke projekte nijedna, a posebno ova tehnološki zahtjevna oblast ne može se učiniti nosiocem ekonomskog razvoja bez obzira na njen potencijal“, zaključila je direktor Sektora privrede Spoljnotrgovinske komore Ognjenka Lalović.

Preuzeto: Nezavisne novine

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu