Connect with us

ANALIZE

Inflacija za četiri ovogodišnja mjeseca na nuli usljed jeftinije nafte

Objavljeno

 


Inflacija

Inflacija u Bosni i Hercegovini za prva četiri mjeseca 2020. godine pala je na nulu, a čemu je značajno doprinio pad cijena nafte, izvještava Indikator.ba.

U periodu januar-april hrana i bezalkoholna pića poskupjeli su 1,2 posto, stanovanje, voda, električna energija, plin i drugi energenti za 0,6 posto, a zdravstvene usluge 0,9 posto. Na drugoj strani pojeftinila je upotreba prijevoznih sredstava 4 posto, kao rezultat jeftinije nafte.
Tako su cijene, mjerene indeksom potrošačkih cijena, za period januar-april ostale na istom nivou kao i u istom periodu 2019.godine.

No, u aprilu zabilježen je značajan pad nivoa cijena, te su u odnosu na mart cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju pale za 1,6 posto, a na godišnjem nivou, u odnosu na april prošle godine, za 1,2 posto.

Najveći uticaj na pad cijena imale su niže cijene nafte pa su tako usluge prijevoza pale za 8,8 posto u aprilu u odnosu na mart, a za 10,9 posto u odnosu na april prošle godine.

U odnosu na mart, u aprilu osim prijevoza još su pojeftinili odjeća i obuća za 0,3 posto, stanovanje i režijski izdaci 4,7 posto, te namještaj i kućanski uređaji za 0,2 posto.

Na godišnjem nivou, u aprilu 2020. u odnosu na isti mjeec lani, hrana i bezalkoholni napici poskupjeli su za 1,3%, alkoholna pića i duhan za 5,5%, zdravstvo za 1,0% itd. Istovremeno, pad cijena je zabilježen u odjeljcima Odjeća i obuća za 10,8%, Namještaj, kućanski uređaji i redovno održavanje kuće za 0,9%.

Reklama

Iz Agencije za statistiku BiH navode da je zbog mjera uvedenih radi prevencije širenja Covid-19 prikupljanje podataka potrebnih za izračunavanje ovog indeksa bilo otežano zbog privremenog zatvaranja velikog broja prodajnih mjesta. Stoga je u pojedinim odjeljcima korišten „carry forward“ metod prenošenja cijena zabilježenih u prethodnom mjesecu.

Indikator.ba

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu