Connect with us

ANALIZE

MMF: Banke u problemima do 2025.

Objavljeno

 


MMF

Bankarski sektor ostat će pod pritiskom do 2025. čak i dok se ekonomija bude oporavljala, saopštio je u petak Međunarodni monetarni fond.

U svom posljednjem „Izvještaju o globalnoj finansijskoj stabilnosti“, MMF je utvrdio da će se banke u devet razvijenih zemalja boriti za ostvarivanje profita tokom sljedećih pet godina jer pandemija koronavirusa uzrokuje razdoblje niskih kamatnih stopa.

Fond je rekao da će ekonomski pad izazvan virusom Covid-19 “testirati otpornost banaka” budući da se suočavaju s gubicima od kredita i lošijim maržama od niskih kamatnih stopa.

– Temeljni pritisci na profitabilnost vjerovatno će ostati u srednjoročnom i dugoročnom periodu čak i kad se globalna ekonomija počne oporavljati od trenutnog šoka – saopštio je MMF.

Zarade banaka već su teško pogođene ekonomskim šokom pandemije koronavirusa.

Primjerice, JPMorgan Chase izvijestio je o padu dobiti od 69 posto u prvom tromjesečju u odnosu na godinu ranije. Bankovni indeks KBW, koji prati dvije desetine bankovnih dionica u SAD-u, pao je za 39 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Reklama

– Izazovi zarade banaka pojavili su se prije nedavne epizode Covid-19 i produžit će se do najmanje 2025. godine, daleko više od neposrednih učinaka trenutne situacije – rekao je MMF.

U izvještaju se navodi da su banke bolje pripremljene za ovaj ekonomski šok zahvaljujući zaštitnim slojevima koji su uspostavljeni nakon prethodne finansijske krize, ali neki kreatori politika kažu da treba učiniti više na zaštiti domaćinstava i preduzeća.

– Banke ulaze u ovu krizu s puno kapitala i likvidnosti. Riječ je o vrlo ozbiljnoj ekonomskoj krizi – rekao je za CNBC Tobias Adrian, finansijski savjetnik MMF-a.

Biznisinfo

BIZNIS

Đorđe Đoković širi biznis u Srpskoj

Objavljeno

 

Od

Banjalučka agencija „Legacy international“ u vlasništvu Đorđa Đokovića, mlađeg brata Novaka Đokovića, dobila je posao promocije Olimpijskog centra (OC) „Jahorina“ vrijedan oko 84.000 KM.

Kako se navodi u odluci o izboru najpovoljnije ponude, bila je ovo jedina ponuda koja je stigla na tender, javlja Akta.ba.

Procijenjena vrijednost ponude bez PDV-a je bila 72.200 KM, a Đoković je ponudio promociju za 72.180 KM bez PDV-a.

Agencija „Legacy international“ osnovana je u novembru prošle godine. Do sada nije imala dobijenih tendera, ali je bila zadužena za poslove oko organizacije teniskog ATP turnira „Srpska open“.

U banjalučku podružnicu registrovanu uplatio je kapital od 9.779,15 KM, a osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata. Đoković je direktor i vlasnik beogradske firme istog imena, koja se bavi organizovanjem teniskih turnira u Srbiji.

Đorđe Đoković je najmlađi je od trojice braće Đokovića koji se nakon profesionalnog tenisa posvetio biznisu, a do sada je realizovao nekoliko sportskih projekata.

Reklama

Osnovna i pretežna djelatnost je rad sportskih objekata.

Inače, Đokoviću su česti gosti na Jahorini koja ima staze nazvane po Novaku Đokoviću.

Nakon mnogobrojnih posjeta porodice najboljeg tenisera, Novaka Đokovića, olimpijskoj planini prošle godine je postignut dogovor i o investicijama koje će ova porodica realizovati na Jahorini.

„Imamo tu čast da su naši česti gosti članovi porodice Đoković koji su sami po sebi svjetski poznat brend. Nakon privilegije koju smo dobili imenovanjem jahorinskih ski staza po imenu najpoznatijeg srpskog tenisera Novaka Đokovića sada Jahorina dobija i hotel u neposrednoj blizini upravo ovih staza. Naša vizija je da privučemo što više ovakvih investitora te da Jahorina u budućnosti ide rame uz rame sa najuspješnijima jer joj svim prethodno realizovanim taj status i pripada. Prije par dana na jednom kongresu sam saznao da je moj tim na koji sam beskrajno ponosan tim koji je sagradio najviše žičara na svijetu“, izjavio je tada Ljevnaić.

Dodao je da veliku zahvalnost duguje prije svega Srđanu Đokoviću sa kojim je kako kaže zadovoljstvo sarađivati i realizovati vizije koje su prije svega usmjerene na budućnost i naslijeđe za naredne generacije.

Sa ovom dogovorenom promocijom, čini se da se poslovna saradnja širi.

Reklama

Akta.ba

Nastavite čitati

ANALIZE

Suzbijanje cijena glavni zadatak

Objavljeno

 

Suzbijanje cijena robe široke potrošnje biće jedan od najvažnijih zadataka u idućoj godini, koja će, po svemu sudeći, biti teška i sa smanjenom likvidnošću privrede zbog poskupljenja svih ulaznih komponenti. (više…)

Nastavite čitati

ANALIZE

Odjeća i obuća jeftinije u novembru ove godine u odnosu na lani, sve ostalo skuplje

Objavljeno

 

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u BiH, mjerene indeksom potrošačkih cijena, u novembru su u prosjeku bile više za 0,2 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok su na godišnjem nivou u prosjeku više za 16,3 posto. (više…)

Nastavite čitati

U trendu